Is Mathieu van der Poel een supertalent?

Dit is de plaats waar je vragen kan stellen en/of discussiëren over alle mogelijke soorten van sporten: watersport, voetbal, basketbal, golf, tennis, enz.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

23 apr 2019, 11:49

Als je zijn palmares op 25 jarige leeftijd zowel in het veld als op de weg bekijkt is het wel formidabel.
Zou het misschien in zijn genen zitten zijn pa was een goeie wielrenner en zijn grootva aan moeders zijde is Raymond Poulidor ook een niet van de minste, maar toch is het Mathieu die het moet waar maken.
Als hij zich goed verzorgt en niet overdrijft in het aantal wedstrijden zal hij nog veel overwinningen behalen.
Maar als hij in het veldrijden en baanwielrennen de overwinningen aan elkaar wil rijgen zal hij vermoedelijk toch wel een keuze moeten maken ,zie Stybar ook een voortreffelijke veldrijder geweest en heeft het op de weg ook naar zijn zin ,maar vermijd zoveel mogelijk het veldrijden een paar ritten tussen kerst en nieuwjaar is voor hem voldoende .

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

24 apr 2019, 11:53

wardje schreef:
23 apr 2019, 11:49
Maar als hij in het veldrijden en baanwielrennen de overwinningen aan elkaar wil rijgen zal hij vermoedelijk toch wel een keuze moeten maken , ...
Het zijn dan ook 2 totaal verschillende sporttakken, waar je als veldrijder vooral traint op explosiviteit en dat 1 uur moet volhouden terwijl voor wegrenners een duurtraining noodzakelijk is.
Na enige maanden zullen Wout en Mathieu wel ondervinden hoe moeilijk een terugkeer naar het veld zal zijn, alhoewel Mathieu nu weer volop gaat mountainbiken, wat toch weer de een voordeel is.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

19 jul 2019, 21:05

Crossers doen ook duurtraining hoor
Zij stappen van de cros naar de weg en kunnen de kilometers direct aan en meestrijden in de finale erbij

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

11 jan 2020, 09:25

Wat wil de pers nu weer gaan zoeken omdat Mathieu in een bedrijf zit wat voeding volgens dna wil gaan maken
Hoeveel renners krijgen een eigen dieet tot de gram gewogen ,voor elke renner apart
Is dat al geen voeding naar dna normen

Wannesto
Lid geworden op: 30 sep 2007, 17:28
Locatie: Belgie

17 jan 2020, 17:35

VDPoel is natuurlijk heel goed , maar toch in het veldrijden denk ik dat de
huidige generatie zwak is in vergelijking met de vorige ten tijde van de broers
De vlaeminck , Liboton , Nijs , Albert , Stybar en Boom . Als ik zie wat Wout
Van Aert al na amper 3 wedstrijden meer dan behoorlijk meedraait en van hoever
hij terug komt ,dan denk ik aan een zwakke generatie ! Of zijn Mathieu en Wout
te sterk voor de rest !

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

17 jan 2020, 18:21

Ge moet die twee eens bekijken (doe de Belgische kampioen er ook maar bij) gespierd, afgetraind, schouders om U tegen te zeggen. Het zijn stuk voor stuk stevige kerels.
Iserbyt lijkt mij iets te klein en Toon te lang :lol:
Van der Poel heeft het gestel van z'n grootvader EN vader + de keiharde wilskracht van mama.