Ram geheugen laptop Acer Aspire 7530

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

22 mar 2019, 08:54

Toby schreef:
22 mar 2019, 03:57
hovel schreef:
21 mar 2019, 13:28
Toby schreef:
21 mar 2019, 06:18
Ik heb hier twee afbeeldingen bijgevoegd (ik heb die geplaatst via een host software omdat Seniorennet om een of andere reden weigert afbeeldingen via een Linux computer te aanvaarden in het forum).
Huh? Heeft waarschijnlijk niets te maken met seniorennet noch met Linux.
Ik heb zojuist een afbeelding toegevoegd in een antwoord op seniorennet met een Linux computer Mageia 7.2 beta.
Vandaag lukte het me ook een afbeelding te plaatsen. De reden dat het toen niet lukte ? Mij onbekend, maar feit is dat Seniorennet weigerde omwille van een niet correcte extensie, ondanks het een png extensie was die normaal toch moest aanvaard worden. Soit, er zijn erger dingen.
hovel schreef:
21 mar 2019, 13:28
Wat bedoelt u met een host software ?
Laat ons zeggen een onvolledige benaming van mijnentwege, een "dichterlijke vrijheid". Ik bedoelde dan een programma "Free Image Hosting", zoals daar bvb. is : Tinypic, Photobucket enz.

Leuk om eens hierover te lezen : klik voor info :wink:
De aanduiding nvidia 304 en 340 zijn een aanduiding van welke groep oudere en recentere groep grafische chips door die driver ondersteund wordt. Ik vind het nogal eigenaardig dat Mint je de keuze laat tussen die twee.
Ik heb eens gezocht in onze info en volgens die is de 304 driver de korrekte. Wat je daar beschrijft met de 340 driver verwondert mij dus niet echt.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

23 mar 2019, 07:46

@hviaene : die 304 zou de ideale driver zijn ?
Die heb ik natuurlijk nog niet uitgetest en dat ga ik eerstdaags eens uitvlooien zie.

Ik laat zeker iets weten hoe dat afgelopen is. :wink:
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

26 mar 2019, 11:20

hviaene schreef:
21 mar 2019, 08:41
Ik zie daar dat Mint al een kernel 4.15 aanbiedt, terwijl jij volgens het uname command nog aan een 4.10 zit. Ik zou daar toch iets aan doen.
Die update is intussen uitgevoerd en tot hiertoe niks abnormaals vastgesteld. Bij nieuws daarover, laat ik zeker iets weten.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

26 mar 2019, 11:30

hviaene schreef: En vergeten te melden: ik heb ook een nVidia, maar de problemen die jij beschrijft heb ik tot nu toe nog nooit gezien.
De aanduiding nvidia 304 en 340 zijn een aanduiding van welke groep oudere en recentere groep grafische chips door die driver ondersteund wordt. Ik vind het nogal eigenaardig dat Mint je de keuze laat tussen die twee.
Ik heb eens gezocht in onze info en volgens die is de 304 driver de korrekte. Wat je daar beschrijft met de 340 driver verwondert mij dus niet echt.
Ik heb deze morgen die andere driver (304) van nvidia via "Stuurprogramma" even geïnstalleerd op de laptop in kwestie maar na afloop en heropstart kreeg ik afwisselend de melding dat "Cinnamon vastgelopen is" en om daarna normaal op te starten en dan meerdere keren terug te melden dat "Cinnamon vastgelopen was".
Ik denk dat die driver nu ook niet bepaald de ideale zal zijn. :roll:
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

07 apr 2019, 07:27

Toby schreef:
26 mar 2019, 11:20
hviaene schreef:
21 mar 2019, 08:41
Ik zie daar dat Mint al een kernel 4.15 aanbiedt, terwijl jij volgens het uname command nog aan een 4.10 zit. Ik zou daar toch iets aan doen.
Die update is intussen uitgevoerd en tot hiertoe niks abnormaals vastgesteld. Bij nieuws daarover, laat ik zeker iets weten.
Computer blijft "draaien" als een fluitje van een cent.
Dus voortaan ook die updates (rood gemarkeerd) mee installeren.
Nogmaals bedankt voor de tip. :wink:
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !