Kan geen foto's als Thunderbirdbijlage meer openen

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

channelten
Lid geworden op: 27 apr 2006, 19:52
Locatie: Kalmthout (C)

21 aug 2016, 10:33

Als ik in Mozilla Thunderbird een foto in een binnengekomen e-mail bericht wil openen dan krijg ik volgende foutenboodschap :

Kan afbeelding ‘IMG_7019.JPG’ niet openen
Error interpreting JPEG image file (Improper call to JPEG library in state 201)

Dit is begonnen na installatie van Ubuntu 16.04

Ik heb de afzender gevraagd om hetzelfde bericht te sturen naar mijn Hotmail adres en eigenaardig genoeg werkt daar alles wel perfect en openen de foto's prima. Hotmail op dezelfde Ubuntu computer!

Iemand een ideetje ?
Si vis pacem, para bellum - Aspire 7741G - Linux Mint 19.3 Tricia

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

22 aug 2016, 10:02

Ja, je hotmail lees je waarschijnlijk in Firefox, dus gebruik je de instellingen daarvan, Thunderbird heeft zijn eigen.
Ga naar (en nu moet ik gokken met de nederlandse namen, want in werk in het engels) het menu Bewerken - Voorkeuren - Geavaanceerd - Bijlagen ,en kijkeens wat daar staat voor jpeg, je kunt de instelling ddaar veranderen.

channelten
Lid geworden op: 27 apr 2006, 19:52
Locatie: Kalmthout (C)

22 aug 2016, 18:20

onder instellingen > voorkeuren tab Bijlagen staat JPEG er bij en te openen met standaard afbeeldingviewer.
Als ik de afbeeldingsviewer open en een oude foto open dan werkt dat perfect, als ik echter een foto als bijlage van de laatste mail probeer te openen dan krijg ik dezelfde foutenboodschap
Si vis pacem, para bellum - Aspire 7741G - Linux Mint 19.3 Tricia

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

23 aug 2016, 09:35

Ik heb met de error eens gegoogled, maar niet veel wijzer geworden. Als je die fot uit de bijlage eerst bewaard vanuit TBird naar je Afbeeldingen, en dat bestand dan opent, werkt dat korrekt???

channelten
Lid geworden op: 27 apr 2006, 19:52
Locatie: Kalmthout (C)

23 aug 2016, 15:13

de foto's die langs Thunderbird binnengekomen zijn en dan weggeschreven naar harde schijf openen van daar ook niet.
Degene die langs hotmail binnengekomen zijn openen zowel direct als na wegschrijven op schijf.
Ziet er dus naar uit dat Thunderbird de jpeg bestanden corrupt gemaakt heeft.
Op het www heb ik ook mensen gevonden die hetzelfde probleem hadden maar ik vind nergens een antwoord dat bij mij werkt (zoals bijv. JPEG veranderen in jpeg)
Si vis pacem, para bellum - Aspire 7741G - Linux Mint 19.3 Tricia

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

24 aug 2016, 10:05

channelten schreef:de foto's die langs Thunderbird binnengekomen zijn en dan weggeschreven naar harde schijf openen van daar ook niet.
Degene die langs hotmail binnengekomen zijn openen zowel direct als na wegschrijven op schijf.
Ziet er dus naar uit dat Thunderbird de jpeg bestanden corrupt gemaakt heeft.
Op het www heb ik ook mensen gevonden die hetzelfde probleem hadden maar ik vind nergens een antwoord dat bij mij werkt (zoals bijv. JPEG veranderen in jpeg)
Nee, dat zal niet, die error verwijst volgens wat ik in Google lees naar niet- of te vroeg afgesloten jpeg. Het zou interessant zijn om weten of de verzender van die foto, de foto die hij verzonden heeft zelf terug uit zijn verzonden mail kan halen en openen. Dud niet de foto die hij/zij op de eigen PC heeft staan.
En o ja, hoe groot is die foto???? Het zou zomaar kunnen dat die langs de verzend kant is afgesneden.

channelten
Lid geworden op: 27 apr 2006, 19:52
Locatie: Kalmthout (C)

24 aug 2016, 12:42

Goed idee, ik ga de verzender eens contacteren en zien of hij de foto in zijn verzonden mail zelf kan openen.
Si vis pacem, para bellum - Aspire 7741G - Linux Mint 19.3 Tricia

channelten
Lid geworden op: 27 apr 2006, 19:52
Locatie: Kalmthout (C)

24 aug 2016, 22:07

de afzender kan de afbeeldingen in de mails die hij mij verzonden heeft wel openen.
Spijtig genoeg loopt ook dit spoor weer dood.
Si vis pacem, para bellum - Aspire 7741G - Linux Mint 19.3 Tricia

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

24 aug 2016, 22:56

Misschien helpt dit: Thunderbird: E-mail attachments are corrupted and and images partially load

Het probleem hier wordt veroorzaakt doordat Exchange 2010 een foute grootte opgeeft voor een bijlage(foto). Wanneer Thunderbird de bijlage(foto) dan in stukken breekt worden niet alle stukken gedownload.

De voorgestelde oplossing bestaat er in Thunderbird in te stellen zodat bijlagen in een stuk worden gedownload i.p.v. in stukken.

channelten
Lid geworden op: 27 apr 2006, 19:52
Locatie: Kalmthout (C)

25 aug 2016, 14:50

Hovel, het heeft gewerkt.
Ik heb de preference van mail.server.default.fetch_by_chuncks veranderd in false en de afbeelding die in een mail zit opent nu in de mail zelf.
Dus weer een probleem opgelost dank zij de computercracks op seniorennet.
Iedereen bedankt voor de bijdrage
Si vis pacem, para bellum - Aspire 7741G - Linux Mint 19.3 Tricia

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

25 aug 2016, 17:33

Knap, dit wil dus zeggen dat die fout niet zou optreden, als een mail zou aankomen die niet via MS Exchange komt. Ik heb die fout nog nooit gezien, maar ik gebruik mijn MS account maar heel zelden. 't Is de moeite van het proberen waard.