Linux Mint 19 en draadloos internetten

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

11 nov 2018, 07:40

Ik draai al enkele maanden Linux Mint 19 "Tara" Cinnamon 64 bit op een oudere laptop Acer Aspire 7530.
Voor dit OS had ik nog de 17 en 18 reeks van Linux Mint en die versies voldeden prima.

Je kan natuurlijk zeggen, waarom die 17 of 18 reeks veranderen als het goed ging ... tsja, een beetje avontuur mag ook wel eh ? :)

Wat ik nu echter ondervind bij de versie 19, is het vervelende en herhaalde malen uitvallen van de draadloze verbinding met het internet. Toegegeven, ik maak gebruik van repeater(s) en mijns insziens zijn die correct
geconfigureerd (t.t.z. zijn die repeater(s) ooit geconfigureerd met een computer met Windows 7 of 10 en of dit iets zou uitmaaken voor Linux ?).

Temeer daar er een andere laptop HP,  galant en zonder haperen Windows 10 op draait, zonder uitvallen. Integendeel.

Ik heb de indruk dat het uitvallen van de verbinding iets eigen is aan de versie 19 van Linux Mint, maar eerlijk gezegd is dit  nu, naast nog enkele andere zaken, niet mijn sterkste punt om over te discussiëren. Nogmaals, ik kan me  niet van die in druk ontdoen dat het een onregelmatigheid in Linux Mint 19 kan zijn.

Zijn er forumleden die ooit dezelfde ervaringen meemaakten ? Ik lees het graag. :)
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

17 nov 2018, 07:02

Ik heb intussen verder gezocht via Google en op een ander forum las ik nagenoeg eenzelfde ervaring met de nieuwe versie van Linux Mint 19 : onstabiele draadloze verbinding met internet.

Jammer genoeg kan ik die site nu niet meteen terugvinden  maar er werd een oplossing gesuggereerd om terug naar een eerdere versie van Linux Mint te gaan - voorlopig althans, voor zover het een probleem zou zijn eigen aan Li nux Mint 19.

Dan maat terug Linux Mint 18.3 er op gezet en alle verbindigsmoeilijkheden meteen van de baan.

Nog even verder afwachten en ik laat wel iets weten voor de geëinteresseerden.  :)
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !