snelkoppeling voor website op bureaublad in MacOS

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

Audass
Lid geworden op: 16 feb 2014, 09:20
Locatie: Bertem

16 dec 2021, 09:13

Goedemorgen

ik volgde de procedure voorgeschreven door Seniorennet voor het maken van een snelkoppeling van een website en het resultaat was niet goed. Ik zocht de website op voor aanmelden bij de Bank van de Post met Firefox op en voerde de gevraagde gegevens (mijn gegevens) in. Ik wilde voor deze URL een snelkoppeling maken. Maar ik stel vast dat er een snelkoppeling gemaakt wordt maar voor de browser Safari . Met Safari hebben we al een snelkoppeling voor mijn vrouw en ik merk op dat de nieuwe snelkoppeling, die bedoeld was voor mij, gelijk is aan de snelkoppeling reeds bestaand voor mijn vrouw. Dus is het blijkbaar niet mogelijk voor mij een snelkoppeling te maken . Bij de Bank van de Post heeft men mij gezegd dat je per account een andere browser dient te gebruiken ! Daarom dat ik Firefox gebruikte.
Heeft iemand een oplossing ?

Mvg

Audass

janneman1
Lid geworden op: 24 mar 2004, 14:15
Locatie: kortrijk

17 dec 2021, 09:18

Bij u is Safari als "standaardbrowser" ingesteld, daarom zal Safari steeds opstarten wanneer u klikt op snelkoppelingen. Waarom niet gewoon Firefox opstarten voor het bankieren en de website opslaan in de bladwijzerwerkbalk !?
Afbeelding
MacBook Air M2 - 2022 - 16GB Sonoma
Mac Mini M1 - 2020 - 16GB Sonoma