El Capitan

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

Gutenberg
Lid geworden op: 10 jun 2005, 00:04
Locatie: Edegem

23 okt 2015, 13:25

El Capitan is reeds enige tijd beschikbaar.Is het reeds perfect in orde om nu reeds over te schakelen zonder problemen.
Zo ja, wordt er niets verwijdert van mijn huidige programma's enz.
Ik heb naast Photo ook nog iPhoto en naast iMovie 10 ook nog iMovie 9 er op staan en dat wil ik zo houden.

Rai
Lid geworden op: 19 jul 2014, 09:07

24 okt 2015, 19:11

Ik zou nog even wachten totdat Apple een OS X El Capitan Combo update beschikbaar stelt.
Het is altijd goed & verstandig om even te wachten bij een upgrade totdat de kinderziektes / bugs zijn verholpen.

Zelf met de laatste update waar Apple beschrijft dat problemen met Office 2016 opgelost zou zijn, is nog niet waar gemaakt, zie dit topic.
Problemen met diverse Adobe programma Mac Mail en Wi-FI e.a. zijn ook nog niet opgelost.

Kijk ook h i e r hoeveel problemen er nog zijn.

:roll:

Het is storend / irritant nu op senioraten.be, met het doneer verzoek.

chrisyannis
Lid geworden op: 01 okt 2007, 20:54
Locatie: Frankrijk

14 apr 2016, 20:35

goeie avond Rai,
Bedankt voor uw reactie. Even resumeren:
-ik ben volledig leek wat Apple betreft.
-toen ik El Capitan wilde downloaden kreeg ik een venster om mijn wachtwoord in te geven, evenwel scheen dat onvoldoende en kreeg ik via mijn ipad een nummer toegestuurd dat ik diende toe te voegen aan mijn wachtwoord.
-voor de installatie kreeg ik dus zoals eerder gezegd een venster waarbij men mij vroeg om in te loggen met met user en mijn wachtwoord. Aangezien ik zeker ben dat ik mijn wachtwoord juist invoerde, vraag ik mij af of ik het nummer dat ze mij toestuurden weer diende in te voeren. Helaas dat nummer ben ik kwijt.
-Jij raadt mij aan om nog te wachten om El Capitan op mijn pc te installeren.Ik denk dat ik je raad zal opvolgen;
-Blijft nu alleen: hoe verwijder ik die download?
Alvast dank bij voorbaat voor een reactie.

Mvg

Chrisyannis

Rai
Lid geworden op: 19 jul 2014, 09:07

14 apr 2016, 21:13

@ Chrisyannis,

U heeft wel in een topic van iemand anders uw bericht geplaatst.
chrisyannis schreef: Bedankt voor uw reactie. Even resumeren:
-ik ben volledig leek wat Apple betreft.
-toen ik El Capitan wilde downloaden kreeg ik een venster om mijn wachtwoord in te geven, evenwel scheen dat onvoldoende en kreeg ik via mijn ipad een nummer toegestuurd dat ik diende toe te voegen aan mijn wachtwoord.
-voor de installatie kreeg ik dus zoals eerder gezegd een venster waarbij men mij vroeg om in te loggen met met user en mijn wachtwoord. Aangezien ik zeker ben dat ik mijn wachtwoord juist invoerde, vraag ik mij af of ik het nummer dat ze mij toestuurden weer diende in te voeren. Helaas dat nummer ben ik kwijt.
Wat betreft wachtwoord van uw Apple ID neem deze link even goed door : Wachtwoord en beveiliging
Dat is een zaak die u met of bij Apple moet oplossen.

Hoogstwaarschijnlijk heeft u dat nummer toegstuurd gekregen op uw iPad via een sms-bericht. Kijk even na. Er zal ook een kleine gebruik aanwijzing zijn.
Ik zou wel zaken noteren als het gaat om het wachtwoord van uw Apple ID, twee stap verificatie en andere, want dat is toch wel belangrijk. Het vergt veel tijd om te herstellen.
Dat heeft niets te maken met een leek of niet.
Neem deze link ook maar even door : Veelgestelde vragen over verificatie in twee stappen voor Apple ID.

chrisyannis schreef: -Jij raadt mij aan om nog te wachten om El Capitan op mijn pc te installeren.Ik denk dat ik je raad zal opvolgen;
-Blijft nu alleen: hoe verwijder ik die download?
Alvast dank bij voorbaat voor een reactie.
Mijn bericht om te wachten met het upgraden naar El Capitan is van 24-10-2015.

El Capitan kunt u nu al downloaden, het beste is om de Combo-update te downloaden, zie El Capitan 10.11.4 Combo-update.