Berichten: macOS High Sierra

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh
MaLoReg

07 jan 2019, 22:16

k Schrijf heel véél berichten dus de lijst is zeer lang maar heb nu juist gemerkt dat een zin die ik schreef blokkeerde (kom hem niet doorsturen). Ging dan eens verder kijken wat de oorzaak kon
zijn (hen ik niety gevonden) maar zag dat de laatste geschreven lijn plots op augustus stond,
dus niet op de tekst die ik vandaag schreef.
Heb dan eens een heel deel gescrolled en dat is zo reuzachtig veel.
Mijn vraag nu:
Kan ik al die voorbije tekst wissen en hoe?
Wat is de reden dat mijn tekst die ik zojuist schreef blokkeerde en hoe kan ik dit voorkomen?
(EEN DUIDELIJKE UITLEG IS WEL NODIG AUB) 

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

07 jan 2019, 23:16

Die duidelijke uitleg wil ik graag geven, maar ik eigenlijk heb ik niet door wat je wil weten.
Je gebruikt als ik het goed begrepen heb heel veel je "berichten"
Als je een gesprek wil verwijderen, dan ga je naar "Archief" links boven
Daarin vindt je "Verwijder gesprek" en klaar is kees.

In de hoop dat ik je vraag goed begrepen heb.

Zowel een van de zoons en ikzelf hebben de laatste tijd een beetje strubbelingen ondervonden met de optie "berichten". Die problemen zijn telkens vanzelf opgelost.
MaLoReg

07 jan 2019, 23:21

Archief = v erwijder conv ersatie. OK dat heb ik begrepen.
Mijn vraag was (ook): hoe kan het dat, terwijl ik een tekst aan t typen ben dat plots mijn blad
op augustus staat - ik niet verder kan tikken- en ook na scollen  en nog eens scrollen niet meer kom op de page waar ik aan 't tikken  was. Berichten blijven dus op iets uit verleden tijd staan en kan niks nieuws intikken-alsof hij zou geblokeerd zijn maar dat is t ook niet want k kan  wél scrollen .


Ben net nog eens gaan scrollen en mijn alleroudste berichten staan nu onder waar ze eigenlijk b oven moeten staan,  in other words: oudste staan waar ik normaal vandaag aan t tikken as.
Dan scroll ik helemaal (héél lang  hoor) naar boven en zie dat het daar stopt ergens in decemb er 2018,
terwijl ik vandaag 7/1/2019 nog aan t tikken was.
Allemaal raar en nu zullen jullie mijn begin tekst mss beter begrijpen?
MaLoReg

08 jan 2019, 09:54

Heb dus héél die resel aan berichten verwijderd zoals Helena schreef en  nu kan ik weer
volop berichten sturen en ontvangen.
'k Ga dat nu vaker doen die oude ber verwijderen dus......Dank je Helena!