Foto in berichten.

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh
MaLoReg

13 jan 2019, 11:12

Toch weer een vraagske:
Als er een foto binnenkomt via 'berichten' dan weet ik hoe ik die moet bewaren en in album plaatsen.
Momenteel lukt het niet. Ik stuur dus die foto naar mijn mailadres (dat gaat prima) en dan zou ik daar
een ^moeten zien dat vraagt waar ik de foto wil zetten. Bij dit bericht (foto) aan mijn mailadres zie ik
nergens een ^of wat dan ook.
Wat kan de rede zijn?

Nog een andere vraag: hoe verwijder ik in mijn fotoalbum een foto die ik niet meer wens te bewaren?
Ik zie daar nergens de mogelijkheid.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

13 jan 2019, 11:45

Voor het verwijderen van een foto uit je album of uit je "Foto's" ga naar de menubalk onder "Afbeelding" heklemaal onderaan staat:"verwijder  1 foto" Als je daar op klikt krijg je de vraag of je echt die foto weg wil. je kan dan bevestigen of annuleren. De foto in kwestie blijft nog een tijdje in de recent verwijderde foto's staan.

 Je sleept die foto gewoon naar het icoontje foto's en klaar is kees.

Of je klikt op de foto tot je de juiste tekst hebt gevonden: bewaar in "Foto's" 
MaLoReg

13 jan 2019, 11:50

'k Ben ni mee. Wel als ik bvb bovenaan op FOTO'S klik staat er verwijder foto's maar 'k ben maar bank dat dan alle foto's verwijderd worden.
Een ander systeem of hoe jij het uitlegt zie ik hier niet.
MaLoReg

13 jan 2019, 17:37

Om een foto uit album te verwijderen is het hier: naar foto gaan (bovenaan ) en dan staat er
onderaan1 foto verwijderen. Dat is gelukt en heel eenvoudig.
Nu nog een oplossing vinden voor het probleem dat ik eetst aanhaalde: vanuit een mail toch de foto bewaren in album (foto komt vanuit berichten-dan mail nr mezelf maar die foto krijg ik dan nietb in album). 


Om een foto te bewaren in album lukt het als ik ze eerst maar een a nder mailadres stuur
ipv naar mezelf. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, het zou rechtstreeks vanuit MIJN mailadres
naar album moeten.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

13 jan 2019, 17:53

Volgens mij kan je die foto uit dat bericht gewoon desnoods eerst naar je bureaublad slepen en dan in je Foto zetten.
Maar het moet ook gaan van je foto rechtstreeks uit je berichten naar "Foto" te slepen.
Ik heb het zo gedaan met de foto's van kerst die ik van mijn zoon in "Berichten" heb doorgekregen. 

Je klikt op de foto, er komt dan een groen kruisje in, je houdt je foto vast en sleept hem naar je werkbalk foto's.

Ik heb het net nog nagekeken, dus het moet je lukken

robin27
Lid geworden op: 01 sep 2005, 12:21
Locatie: Wommelgem

14 jan 2019, 12:10

Heel simpel om een foto vanuit de mail op te slaan in je fotoalbum. klik rechtermuisknop en zie je een menu daar neem je exporteer naar foto's klink er open klaar is het.

Groetjes
MaLoReg

14 jan 2019, 12:12

Bedankt maar de vraag was niet vanuit de mail  maar vanuit berichten en Mac heeft geen linker/Rechter muisknop

robin27
Lid geworden op: 01 sep 2005, 12:21
Locatie: Wommelgem

14 jan 2019, 12:16

Toch wel je kan linker en rechter gebruiken moet je maar eens proberen.
i mac 16,2
intelcore i5
3,1 ghz
256 kb
4 mb
8gb