Autolaunch

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

13 mar 2019, 10:14

In het kader van de overgang van 32 bits naar 64 bits zegt mijn mac dat Autolaunch moet overgezet worden.
Wat is Autolaunch en waarvoor dient het.
Mannekes en niet komen zagen dat Google bestaat en het www om te zoeken, want dat heb ik al gedaan.
Mijn hersenen zijn te klein om al die info te ziften, laat staan ermee te kunnen werken...

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

13 mar 2019, 11:57

Je moet jouw MAC apps controleren welke apps 32-bit of 64-bit zijn.
klik op 'Over deze Mac' ; Open het tabblad 'Overzicht' ; Klik op 'Systeemoverzicht' ; Scroll in de kolom naar beneden tot de categorie 'Software' en klik vervolgens op 'Programma's' en wacht tot de lijst is ingeladen.
Wanneer een app gebruikmaakt van 64-bits zie je in de gelijknamige kolom 'Ja' staan. Wanneer deze nog 32-bits is zal er nee staan.
Het is dus aan te raden deze apps te updaten naar een 64-bits variant (indien mogelijk). Wellicht zullen app ontwikkelaars in de loop van dit jaar hun 32-bits-apps bijwerken naar 64-bits.
Anders zul je moeten op zoek gaan naar een ander alternatief.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

13 mar 2019, 12:34

wardje schreef:
13 mar 2019, 11:57
Het is dus aan te raden deze apps te updaten naar een 64-bits variant (indien mogelijk). Wellicht zullen app ontwikkelaars in de loop van dit jaar hun 32-bits-apps bijwerken naar 64-bits.
Anders zul je moeten op zoek gaan naar een ander alternatief.
En daar zit het schoentje gewrongen. Ik heb ondertussen ontdekt dat Google Earth niet meer mee speelt en die Autolaunch. Zoon zegt dat die Google Earth via Google Chrome geen app nodig heeft.
Maar wat die Autolaunch nu eenmaal is en waarvoor die dient??????????
Ook dat heb ik opgezocht op het www. maar daar versta ik geen kneit van, van die uitleg en natuurlijk hebben ze het vooral over android....en in het Engels. Wel mijn Engels is gewoon huis, tuin en keuken Engels en geen informatici Engels...

Toch bedankt Wardje voor je uitleg.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

13 mar 2019, 12:48

Helena van Troje ; is in het Nederlands
Lees eens op uw gemak deze site zal u veel duidlijker maken ,hoe je te werk moet gaan, er is nu eenmaal een overgang van 32 naar 64 bit.
https://www.iculture.nl/tips/mac-apps-32-64-bit/ :)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

13 mar 2019, 14:43

Heel erg bedankt Wardje!
Ik zie al meer bomen in het bos...
Er zitten redelijk wat eigen artikelen van Apple in de reeks die nog niet geconverteerd is.
Misschien gaat dat nog komen vanzelf.
En als die programma's of apps niet meer door hen ondersteund worden, dan denk ik dat ik er geen gebruik meer van maak. Ik update en upgrade op zeer regelmatige basis.
Een dezer eens een van de IT-zonen aanspreken, maar ik heb ergens eens stommiteit begaan die een van de mannen heeft kunnen oplossen mits twee uur aan de telefoon...Voorlopig even gerust laten 8)

Ik heb de laatste link aan mijn bladwijzers toegevoegd. kan ik het altijd terugvinden.
Ik kan het ook in mijn mapje:"help voor domme grootmoekes" bewaren. :wink:

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

13 mar 2019, 16:26

Er bestaan GEEN domme grootmoekes! :D :D :D