PPS

Dit is de plaats voor alle vragen betreffende PPS, slideshows, foto, cd branden, Paint Shop Pro, enz.

danjp
Lid geworden op: 22 jun 2007, 09:19
Locatie: Brugge 2

16 jan 2019, 23:02

Hallo, ik ben bezig in PowerPoint met een voorstelling, ik heb verschillende afmetingen van afbeeldingen, graag zou ik iets willen hebben die de afbeelding doet passen in het kader, de ene afbeelding is bv: 19x15, de andere 20x20.
Is er daar een program voor, alvast bedankt op voorhand.
danjp
MS Windows 7 Ultimate SP1
DualCore Intel Pentium E2200,2200 MHz (11x200)
Multiprocesser (32-bit)
Video kaart:NVIDIA GeForce G100 (512 MB)

louis23480
Lid geworden op: 26 nov 2009, 19:08
Locatie: kalmthout

20 jan 2019, 10:28

Je kan de foto's niet passend maken in uw powerpoint voorstelling zonder verlies van een stuk van uw foto's. Ge kiest voor 4:3 of misschien wel voor 10:9 indien ge met een breedbeeldscherm werkt. De ingevoegde foto's zult ge zo moeten vergroten in de hoeken totdat je volledige scherm is gevuld. Hierbij zal bij de ene foto meer dan bij de andere foto een stuk wegvallen. Indien ge echter de zijkant van uw afbeeldingen naar opzij of naar boven of onder uitrekt zal uw foto af afbeelding vervormen.
Indien ge werkt met een breedbeeldscherm (10:9) dan zou ik foto's in dit formaat nemen dan moet ge niets laten vallen van uw foto's. Ik werk al vele jaren zo, één maal uw fototoestel instellen op breedbeeld en het is in orde.
veel succes,
Louis

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

20 jan 2019, 11:14

Ik maak ook geregeld PPS met foto's die niet altijd passend zijn.
De foto's die niet passen vanwege hun formaat vergroot ik door mijn muisaanwijzer op één van de vier hoeken te zetten en zo te verschuiven dat de foto aan boven en onderzijde past, dus vergroten maar NIET vervormen.
Dan verschuif ik de foto naar links of rechts naar een plaats die mij het best past.
De vrijblijvende zijkant(en) vul ik dan op met een bij de foto passende achtergrond en/of een bijpassende tekst of animatie.

louis23480
Lid geworden op: 26 nov 2009, 19:08
Locatie: kalmthout

20 jan 2019, 13:09

Ja, zo doe ik het ook wel eens. Je kan echter ook uw foto of afbeelding zo groot maken dat bijvoorbeeld de hoogte wordt gedekt en dat er een stuk naast de dia valt, dit stuk komt dan niet in zicht bij het weergeven van de prestatie. Het moet natuurlijk kunnen want dan valt er een stuk weg van de afbeelding.