digitale foto's ( camera ) op usb-stick plaatsen

Dit is de plaats voor alle vragen betreffende PPS, slideshows, foto, cd branden, Paint Shop Pro, enz.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

19 feb 2019, 16:42

hviaene schreef:
19 feb 2019, 08:57
verhaegen schreef:
18 feb 2019, 12:43
omdat het de manier is waarop men normaal snelkoppelingen maakt
Ik ga je kennis niet in twijfel trekken, maar met foto's e.d. (gegevens in het algemeen) heb ik dat nog nooit gezien. Je hebt zeker gelijk als het om executables gaat.
Ook dat niet. Alle bestanden worden op de zelfde manier behandeld ook executables.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

19 feb 2019, 17:38

Er is dan iets met de stick.
Staat er al iets op en ziet u dat? ( met verkenner) En is er een letter aan toegekend?
Gewoonlijk F of G
Maak dan daar eerst eens een map in.
Ga na of ge die map ziet in de verkenner ( met stick ingestoken)Uw fotos zijn gekopieerd, maar op de originele plaats.

Ga terug naar uw fotos.
Twee mogelijkheden. Kopieëren en plakken naar de map op stick of neem de foto vast en sleep hem naar de map op stick.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

20 feb 2019, 08:42

fersiam schreef:
19 feb 2019, 10:48
Hallo pc-vrienden,
Ik heb met grote aandacht alle reacties gelezen. Dank daarvoor.
Ik kan de gewenste foto's uit mijn afbeeldingenbibliotheek selecteren, het vinkje verschijnt in de rechterbovenhoek. Vervolgens kopiëren. Geplaatste usb-stick openen via verkenner.
Dan plakken, het symbool plakken is wel opgelicht, maar de foto's verschijnen NIET in de gemaakte map van de usb-stick.
In mijn afbeeldingenbibliotheek verschijnen de geselecteerde foto's wel als kopie.
Wat loopt er toch verkeerd?
:(
Als je zegt "afbeeldingenbibliotheek", met wat ben je dan eigenlijk bezig, ik vermoed sterk NIET met de Windows Verkenner, maar met een of ander programma zoals Faststone of iets dergelijks. En dan bestaat de kans dat je voorkrijgt wat jij beschrijft.
Wat door de helpers hierboven beschreven is, is kopiëren vanuit en in de Verkenner.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

25 feb 2019, 13:48

fersiam,
Geplaatste usb-stick openen via verkenner.
Je moet met de rechtermuisknop klikken in het lege veld van de stick
en dan op plakken klikken je klikt op plakken in de afbeeldingenbibliotheek
en dan worden die daar uiteraard geplakt.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

fersiam
Lid geworden op: 14 mar 2008, 10:33
Locatie: Brugge

26 feb 2019, 15:51

Hallo sony en paullamb,
Ik maak de bewerking zoals ik beschreven heb op mijn bericht van 19 februari.
Sony, blij u te horen, dank voor uw antwoord, toch iemand die de app foto's, afbeeldingenbib, verstaat.
Het lukt nog steeds NIET de foto's op usb-stick te plaatsen.
Sony, misschien is er iets aan de hand met de stick.
Stick geformateerd, leeg dus.
Zie in de verkenner wel de stick , EMTEC (G) en de nieuwe gemaakte map.
Symbool plakken ( lege plaats ) licht wel op, maar plaats de foto NIET in de map.
:(
WIN 10 Home, 64bits, 8GB RAM DDR3, WIN DEFENDER,
g-mail, eM Client, GOOGLE CHROME, FireFox, WIN EDGE, Ms Office 2007,

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

26 feb 2019, 18:49

Ok, ik versta niet waarom het niet werkt , maar we gaan en test doen
Maak eerst een nieuwe map op de C of D schijf
Ga naar de bib fotos . U kan nu er eentje kopieëren en plakken naar die map op schijf.
U kan ook de foto slepen naar die map.
Lukt dat ?

fersiam
Lid geworden op: 14 mar 2008, 10:33
Locatie: Brugge

01 mar 2019, 14:58

Hallo paullamb,

Na wat opzoekingen in google, heb ik het volgende gevonden: in de app foto's, afbeeldingenbibliotheek is ondanks het symbool kopiëren verschijnt bij rechts klikken NIET mogelijk deze bewerking uit te voeren.
De afbeeldingenbibliotheek bevat immers ook de map AFBEELDINGEN.
In deze map moet men kopiëren en plakken naar de usb-stick doen.
Bij deze mag dit onderwerp afgesloten worden.
Dank aan alle pc-vrienden voor de antwoorden op dit item.
:D
WIN 10 Home, 64bits, 8GB RAM DDR3, WIN DEFENDER,
g-mail, eM Client, GOOGLE CHROME, FireFox, WIN EDGE, Ms Office 2007,

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

02 mar 2019, 08:56

Dat komt omdat in de app niet echt fotos staan, ze staan in de map Afbeeldingen. De app toont je alleen maar een lijst van de plaatsen waar je fotos hebt staan, niet de fotos zelf. Daarom hebben verschillende mensen hier gezegd dat je de fotos moest kopiëren vanuit de Verkenner.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

02 mar 2019, 23:10

Bij recente bestanden, is ook dikwijls maar een snelkoppeling. Pertang ik knip liever, anders wordt je pc chaos.
@flupke, bij (X)ubuntu vroeger deden wij dat ook zo, 2 of meer vensters open en naast elkaar ,en slepen maar.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg