2SCOOC ZEDELGEM

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

wiene
Lid geworden op: 03 nov 2018, 21:33
Locatie: Gent

03 nov 2018, 21:56

Mijn naam is Erwin Biliet en ben op zoek naar personen die in 1971/1972 in Zedelgem op de onderofficierenschool zaten. André Aerts, Luc Berghmans, Rudi Bonjé en Marc Coopman al terug gevonden
Vriendelijke groeten,  Erwin  

nb: Ik ben daarna naar Lombardsijde en Essentho bij de Hawk gegaan tot 1975, en heb daar nog de bevelsoverdracht meegemaakt.
Ik zoek personen die in 71-72 bij 2scooc te Zedelgem zijn binnen gegaan en personen die bij de Hawk hebben gediend in Duistland

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

04 nov 2018, 09:41

Ik ben er ook eentje van die periode. 
Mijn naam is Theys Eddie. Ik zat in het 3e peloton .
De namen die je opgeeft zeggen me allemaal wel iets.
Na Zedelgem heb ik mijn opleiding verder gedaan in Heverlee en Doornik.
Als sergeant  " bevoorrader materieel" ben ik dan naar 1 Cie mat in Siegen gegaan. Inb Siegen was toen ook Vuylsteke ( voornaam ontsnapt mij) bij de 1 Cie Rav, ook iemand van onze sessie.
Toen die compagnie verhuisde naar Leopoldsburg heb ik met iemand permutatie gedaan en ben zo in Duitsland gebleven bij de 255 Cie maint Lt Avn.
Van daaruit ben ik dan begonnen aan de opleiding tot helicopterpiloot. Daar heb ik dan Marc Coopman terug gezien die dezelfde opleiding volgde. Hij is piloot geworden , ik heb moeten stoppen omwille van medische probleempjes.
Eind 1982 ben ik dan naar België teruggekomen, naar Leuven bij de 4(Be)Pl Div , de eenheid die zich bezighoudt met uitbating en onderhoud van de militaire pijpleidingen in België.
Daar heb ik dan opnieuw Patrick Buysse ontmoet, ook iemand van onze sessie.
Eind 1998 , dus nu al bijna 20 jaar geleden, heb ik gebruikt gemaakt van de mogelijkheid om op 51 jaar 'in disponibiliteit" te vertrekken met de graad van adjudant.
Ik heb hier nog een aantal foto's van onze tijd in Zedelgem.
Die zal ik zo snel mogelijk inscannen en hier posten.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

04 nov 2018, 10:51

                                                         Afbeelding
Dit is de eerste foto van degene die ik hier ga plaatsen.
Het is een foto van mezelf, gemaakt tijdens de eedaflegging aan het begin van ons verblijf in Zedelgem. Omdat ik de oudste van de groep was  kreeg ik de eer om in naam van ons allen de eed uit te spreken, en die ging zo :
"Ik zweer getrouwheid aan de koning, gehoorzaamheid aan de grondwet en aan de wetten van het Belgische volk" , waarna de ganse groep enkel moest herhalen " Ik zweer".
                                                             Afbeelding
Op deze foto krijg ik op het einde van het "schooljaar" de prijs als "Beste in Nederlands" uit de handen van de schoolcommandant.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

04 nov 2018, 10:55

               Afbeelding

Er volgen nu een reeks foto's van medeleerlingen. Van sommigen herinner ik me de namen nog, en die zet ik er dan ook bij, van anderen ben ik de naam vergeten.
Op deze foto zit Rik Zimmerman geknield, van wie achter hem staat ben ik de naam vergeten.
              Afbeelding

Hier drie van onze onderrichters van het 3e peloton. Links in beeld was een "luchtmachter" , in het midden de pelotonscommandant , een commandant van de gidsen. Namen weet ik niet meer
            Afbeelding
Hier zit volledig rechts Van camp ( of Camps ?) en de grootste achteraan is Bergmans
 
          Afbeelding
In de tent , met hoofd naar buiten is Rik Zimmerman, de andere in de tent weet ik niet meer.
Buiten de tent staat onze onderrichter adjudant Maet  ( juist geschreven ??) , die in de loop van het jaar het peloton verliet om RSM te worden.
Laatst gewijzigd door flupke2 op 04 nov 2018, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

04 nov 2018, 11:18

                 Afbeelding

Op deze foto zit rechts Verdurme, achteraan in het midden met vork in de mond Smeets ( ??) en links zonder muts is Vuylsteke.

                Afbeelding
Dit ben ikzelf nog eens tijdens een rustig momentje  :)

                  Afbeelding

Hier vooraan op de foto  Herman Vermeulen, in het midden Eddy Swaans  en achteraan Jacques (?) Verdurme.
Verdurme is later dodelijk verongelukt toen hij samen met Herman Vermeulen op weg was naar de sportschool in Eupen waar ze een opleiding tot sportmonitor volgden.
Herman Vermeulen is later een tijd trainer/hulptrainer geweest bij AA Gent.
               Afbeelding
Hier nog eens Rik Zimmerman ( staande rechts) met twee collega's waarvan ik de naam niet meer weet.


                 Afbeelding

Dit is de laatste foto die ik nog heb uit die tijd.
Voor het peloton staat de adjudant Maet. 
Op de eerste rij als eerste rechts is Rik Zimmerman, daarnaast Vuylsteke, dan ikzelf . van de twee volgende op de eerste rij ben ik de naam vergeten, de laatste man op die rij is Bergmans.
Op de tweede rij staat Verdurme achter Zimmerman en met de zonnebril Eddy Swaans.
De namen van de anderen ontsnappen me .'t Is ook zo lang geleden hé. 

wiene
Lid geworden op: 03 nov 2018, 21:33
Locatie: Gent

04 nov 2018, 22:20

Tof Eddy, daarnet Luc Bergmans en André Aerts ontmoet in Tessenderlo Zwarte Markt. Persooon bij Zimmerman is Rudi Bonjé en ik sta op groepsfoto rechts van Luc Bergmans. Hier wat foto's van mij en anderen te Zedelgem Hier Erwin Biliet, Luc Berghmans,André Aerts en Ronny Coppens vlnr Mijn facebook is
Afbeeldinghttps://www.facebook.com/erwin.biliet
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik zoek personen die in 71-72 bij 2scooc te Zedelgem zijn binnen gegaan en personen die bij de Hawk hebben gediend in Duistland

BCA
Lid geworden op: 12 jun 2008, 21:50
Locatie: NIEUWPOORT

04 nov 2018, 23:26

Ik ben Rudi Bonjé, binnengegaan in Zedelgem op 1 Oktober 1971.
Terecht gekomen in het 3de peloton, kamer 27 tezamen met:
Erwin Biliet,André Aerts,Luc Berghmans,Ronny Coppens, Alex Beckx en Marnic De Baere.
Na Zedelgem vertrokken naar de AA-Sch in Lombardsijde tezamen met Erwin Biliet, Luc Berghmans,Reginald Deruytere en Jacques Verdurme.
Na de wapenschool gemuteerd naar 43A(HAWK) waar ik gebleven ben tot 30 Aug 94. Voor reforbel mutatie naar 14A in Lombardsijde. Ik ben daar op 30 Sep 2011 op pensioen gegaan na 40 dienstjaren.
Denk eraan, in 2021 is het 50 jaar geleden dat we met onze korte broek aan door de kazernepoort van Zedelgem gegaan zijn....

zbzitki
Lid geworden op: 11 sep 2008, 20:51
Locatie: hasselt

25 mar 2019, 23:25

ik zat in de sessie 75-76 en kan je misschien de namen van de 3 onderrichters bezorgen : volgens mij is de luchtmachter Bleyaert , de pelotonscommandant Deltomme en de rechtse Six

lucverelst
Lid geworden op: 24 mei 2019, 20:15

24 mei 2019, 20:24

Beste

Mijn naam is Luc Verelst. Ik was 16 jaar in 1969 en heb ontslag genomen na 5 maand. Ik was een uitstekende leerling 2e van mijn sessie. Er was een te groot verschil tussen diegenen zoals ik en diegenen die veel ouder waren en hun legerdienst reeds gedaan hadden. Ik heb geen enkele hulp gekregen van : onderofficieren of officieren en ook niet van de majoor Van den Bergh. Geen raadgevingen. U wil weggaan ? Ok ga dan maar weg.

Niets geleerd, in tegendeel ik gaf les aan mijn vrienden KBOO's die info nodig hadden i.v.m. wiskunde. Ik zat in de klas Lier.

2 jaar later heb ik mijn legerdienst gedaan als KROO MP met succes.

Spijtig van deze gemiste kans voor hen en voor mij.

Mvg,
Luc Verelst Graduaat Bedrijfsorganisatie en Universitair diploma Fiscaal Europees Recht.