1971-72 - 43A Brakel

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

kapper
Lid geworden op: 23 nov 2008, 08:44
Locatie: zutendaal

27 dec 2010, 11:48

Mijn beste wensen aan iedereen van het jaar 1971-1972 in brakel
ben nog altijd op zoek naar mijn kamer vrienden eentje heb ik gevonden
nu zijn er toch al twee wie kent Stafke De Bruycker nog
groetjes de kapper

Roxio
Lid geworden op: 01 aug 2006, 21:10
Locatie: Ham

29 dec 2010, 19:04

Ook van mij de beste wensen voor 2011 en laten we hopen dat er zich nog iemand meldt van jaargang 71/72.
Het is hier inderdaad heel stil geworden.

mucki
Lid geworden op: 02 okt 2007, 20:21

04 jan 2011, 19:09

Wel ik zie hier mijn vriend de kapper nog eens op het forum Aan alle hawkisten een fijn vreugdevol en vooral gezond 2011

De jongste
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:34
Locatie: Westerlo

27 jan 2011, 19:37

Hausheide was inderdaad de D-site. Die chef heb ik ook gekend ,wij noemden hem "Fernandel" vanwege zijn grote tanden. Ruwe man met een gouden hart. Van Hulle Cyriel heb ik ook goed gekend, die is helaas enkele jaren terug overleden aan keelkanker. De west-vlaming dat kan enkel Verwaerde geweest zijn, die woont momenteel in Gent. Je bent er duidelijk eentje van mijn periode in Brakel/Dby, dus wij moeten elkaar gekend hebben. Wat zeggen De Somer, De vriendt, Van Loo U...


http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... e&start=15[/quote] :D[/quote]

Hoi,

namen kan ik me niet herinneren. Waj jij ook eerst in Lombardzijde? Ik lag er van juli 73, na 3 maanden naar Brakel. D-batterij. O,ze kamer van 6 man, lag tegen het paradeplein met zicht op de B en C-blok. waar lag jij,

groeten, Frans
Hoe slecht het ook was, legerdienst was ergens goed voor!

Ronny_B
Lid geworden op: 29 jan 2011, 15:21
Locatie: Diepenbeek

29 jan 2011, 17:55

Hallo Iedereen,

Toevallig kwam ik in een nostalgische bui op deze site en dit forum. Met veel interesse en geduld las ik alle berichten tot nu toe. Meestal genietend van de herinneringen, soms geschokt door het vernemen van het overlijden van sommigen.
Zelf ben ik eind september 1980 met 7 andere miliciens en 1 VBV van Peutie naar Brakel gekomen om het 1e plTTR te vervoegen. Om praktische redenen kende ik de bar in het Belgisch Huis, toen nog dat wit gebouw op de hoek iets verder dan de Spielbar,veel beter dan de kantine.
Velen van het 1e plTTR uit die periode met Lt De Keyser ken ik nog: Rekoms, Cruypelinck, Faes, J-P Louis, Putje, Luske, Sonja De Ruyscher, Van Peteghem en nog anderen die me nu niet onmiddellijk binnenvallen.
Van die miliciens was ik één van de 3 Ronny's (alle 3 Antwerpenaars). Verder vallen mij nog namen binnen van: Frank (?) Huys, Geert Laverge en Knockaert. De andere namen ontgaan me nu maar er was nog een blonde bij, ene met een snorretje die altijd bij Ronny Carpels was en een magere die we Poessie noemden. 'k Moet er nog foto's van hebben.

Sonja, die foto van dat peloton VBV's die op blz 56 staat, is die niet uit die periode?

Als die reunie in 2011 zou doorgaan, dan mag je me daar altijd iets over laten horen.

Veel groetjes nog iedereen en tot ziens hoop ik.

Ronny B

kapper
Lid geworden op: 23 nov 2008, 08:44
Locatie: zutendaal

10 feb 2011, 20:26

Hallo
This hier maar stillentjes geworden jullie weten het toch het is veertig jaar geleden toen wij onze plichten vervulden ik ben binnen gegaan in turnhout
op 1 april 1971 als bleuke 65 k niets gewoon en dan zie je op de achter kant van je naam kaartje brakel staan nu veertig jaar later 85 k beetje kaal en een dikke...... denkt ik nog eens terug aan die mooie tijd zonder zorgen het was een fijne tijd zeker voor mij i mijn beroep kapper uitoefenen en nu nog altijd
Groetjes
De kapper
Maurice Steuckers

groengent
Lid geworden op: 18 jan 2008, 21:32
Locatie: Als genteneere gevlucht .

09 sep 2011, 22:15

Waar zitten jullieieieieieie :(

kapper
Lid geworden op: 23 nov 2008, 08:44
Locatie: zutendaal

17 sep 2011, 06:12

[quo
hallo ik denk dat wij allemaal op pension zijn jullie weten het
eens thuis geen tijd meer op de klein kideren letten en gaan fietsen
e.z.v doe mijn beroep nog altijd en ik merkt dat de meeste hebben
nog geen tijd voor naar de kapper te gaan
groetjes
de kapper


te="groengent"]Waar zitten jullieieieieieie :([/quote]

groengent
Lid geworden op: 18 jan 2008, 21:32
Locatie: Als genteneere gevlucht .

17 sep 2011, 14:12

hallo ik denk dat wij allemaal op pension zijn jullie weten het
eens thuis geen tijd meer op de klein kideren letten en gaan fietsen

Is toch wel leuk als je forum doorleest en roept veel beelden uit het verleden op. Ik werk ook nog maar heb zo af en toe toch een retrogevoel die mij terug doet kijken op de jaren 72 tot 76 toen ik in den delta zat. Heb momenteel terug dat gevoel. weet je, je was jong en de wereld lag open.Vandaag zijn we ouder en kijken ontroerd terug naar wat was en nooit meer terug zal komen.(onze jeugd bijvoorbeeld). Dikwijls vraag ik mij af hoe het zou gaan met de mensen die ik daar in Brakel heb gekend, niet alleen de militairen maar ook de burgers die we daar hebben gekend en waarmee we uitgingen in de kroegen in en rond Brakel. Heb nu afgesproken met een oude gekende om volgend jaar eens naar annentag te gaan, ik hoop daar toch enkele oude bekenden te ontmoeten.....En de kapper..die knipte voort.
Groeten aan allen,
Gilbert Holvoet

goudketyves
Lid geworden op: 18 okt 2011, 14:48
Locatie: essen

18 okt 2011, 15:24

tof zoveel te vernemen over brakel en ex-militairen, wat ik wel mis is nieuws van ex-miliciens uit die periode ipv zoveel over beroeps te horen
ik lag in D-batterij kamer 117 A , samen met oa Willems (waar ik regelmatig mee in de clinch ging), vanderstichel, ook op d -batterij Houthoofd, Borremans of vandenborre, michiels en van schil die ikintussen op facebook terugvond
herinner mij ook leplae, den bsm, kapt de pauw, cajpus,
ik was eerst planton bij den bsm, dan in garage maar probeerde zo weinig mogelijk te doen tijdens legerdienst, veel gefeest enz herinner mij ooknog bv troonbeeckx, redelijk schoon madammeke, en ook den aerts vanop de kamer
tot horens dan maar !
groetjes goudket yves

kapper
Lid geworden op: 23 nov 2008, 08:44
Locatie: zutendaal

15 nov 2011, 13:43

Hallo
62a hawk 475147 maal gelezen
43a hawk 470148 maal gelezen
Zo te zien was het nog zo slecht
daar .
Waar zitten jullie allemaal wie is nog eens daar geweest
groetjes
de kapper van 1971 tot 1972

danys
Lid geworden op: 04 jun 2007, 21:59
Locatie: Lokeren

17 nov 2011, 15:34

Denk dat de meeste op facebook zitten, hebben daar ook een groep 43a. Groetjes,
Dany

kapper
Lid geworden op: 23 nov 2008, 08:44
Locatie: zutendaal

25 dec 2011, 09:58

Ik kan de toekomst niet voorspellen
Maar ik wil jullie wel vertellen
Als ik het voor het zeggen had
Kwam enkel vreugde op jullie pad
Fijne feestdagen en mijn beste wensen voor het nieuwe jaar
Maurice
de kapper

kd29
Lid geworden op: 29 sep 2007, 14:13

26 dec 2011, 17:42

Een Spetterend 2012 gewenst aan alle lezers van dit forum :D :D :D


vanwege Fco-ke 43A Bravo 77 Afbeelding
Greetz... Fco-ke 43A Bravo

coconut
Lid geworden op: 17 jan 2012, 11:22
Locatie: brussel, The Netherlands

23 jan 2012, 00:36

SM 71/42665. Gestart in september 1971 te Mechelen : opleiding radio-operator - morsist TTR.
Van december tot september 1972 bij de 43A : Stafbatterij: kamer 103 met: Marc Bruyninckx, Rik Huyghe,Schellekens, Wolfgang Courteaux, Jos ... ( ne zwijgzame van Hasselt) ,Jozef....(van Molenstede) ......de rest kan ik niet meer opkomen, sorry...
We lagen nochtans met 12 op de kamer.....
Memories !!: chef Van Loo, chef De Keyzer, Strijpsteen......
Nethe center..., Fishershutte...,bratwurst mit jagersaus...
64 wachten geklopt op de BOC.......
Hopelijk zijn er die mij nog herinneren.
Mijn broer Marc heeft ook nog in Brakel gelegen als radarist 1976
groetjes
Michel Cogghe