1971-72 - 43A Brakel

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Robertvh
Lid geworden op: 06 jun 2009, 11:50
Locatie: Dendermonde

11 jul 2009, 13:20

ik ben gister avond ook gaan kijken beb gewoon op GOOGLE
FACEBOOK 43a hawk ingetikt en ben er zo geraakt,kan alles niet bekijken maar toch groot deel.

cornelis60
Lid geworden op: 16 jul 2009, 15:39
Locatie: Berchem

17 jul 2009, 14:44

Ben in november 1969 in Lombardsijde binnengegaan. Na 3 maanden naar Brakel B-batterij. Afgezwaaid 31 oktober 1970. De enigen die ik mij nog herinner zijn Paul Rottiers en Paul van de Wiele. Zijn er nog bekenden van deze periode?

lukakobe
Lid geworden op: 18 feb 2008, 20:14

20 jul 2009, 10:31

Ik zit ook op Facebook. Maar wil iemand me nu eens zeggen hoe ik in de groep 43A Hawk geraak?
Met dank bij voorbaat

cornelis60
Lid geworden op: 16 jul 2009, 15:39
Locatie: Berchem

20 jul 2009, 18:26

Beste,

Gewoon naar "facebook 43a hawk" gaan. Er zijn daar verschillende items
die ge kunt aanklikken, o.a. van de laatste reünie in Brakel in mei.

Greets

pumaboyke
Lid geworden op: 23 jul 2009, 15:46

23 jul 2009, 17:26

Deel
Laatst gewijzigd door pumaboyke op 20 mar 2010, 10:28, 3 keer totaal gewijzigd.

Mekongsailor
Lid geworden op: 11 mar 2009, 17:01
Locatie: Mechelen

25 jul 2009, 05:55

Allee, we zullen hier eens wat reacties proberen los te weken want het ligt hier wat op z'n gat precies.
Destijds - jaren 80- moet er op den BOC een geweldig spannend incident zijn geweest. Ik heb het maar van "horen zeggen" want als infirmier kwam je niet veel buiten. Maar waar rook is, is vuur.
Er zou toen een (vracht)wagen met een aantal polizei wagens in zijn kielzog de BOC binnengereden zijn en daar zou de chauffeur zich klemgereden hebben en opgepakt zijn door de polizei.
Is dit waar gebeurd of is dit weer zo'n "straf" verhaal? En indien ja, kan er iemand dit geuren en kleuren vertellen?

P.Lemmens, 43a, Infirmerie

danys
Lid geworden op: 04 jun 2007, 21:59
Locatie: Lokeren

27 aug 2009, 11:04

Hallo iedereen,

Ja het ligt hier serieus plat, allemaal naar facebook overgestapt zeker ?

Met deze staan we terug bovenaan...

Wat da incident betreft, daar heb ik niet van gehoord, ik was op den boc van april 86 tot eind januari 87. Wel van een incident met een hawk op de c-site, tijdens oefeningen was er eentje gevallen, er werden toen door dienstplichtigen foto's gemaakt (wat niet mocht ... foei foei). Bij het volgende vertrek op verlof een paar dagen na de oefening kwam de officier van wacht alle bagage kontroleren om die foto's te zoeken, tuurlijk vonden ze die niet. Achteraf heb ik ze wel gezien via iemand van de c-by. Heb er wel geen kopie van.

Groeten,

Dany

lambofan
Lid geworden op: 04 sep 2009, 20:56
Locatie: Antwerpen

04 sep 2009, 21:08

launcherke schreef:Amai Peter ben jij een schrijver, dat is een heel verhaal wat je daar neergezet hebt :wink:

Ik ben van '82 tot '90 in Brakel geweest als Bv, het was inderdaad een mooie tijd, spijtig dat aan alle mooie verhalen een einde komt. :cry:

Die Chef Qm Baldewijns Alex,(intussen op pensioen) woont in Borgloon niet zo ver van mij.
Ben nog eens een paar keer bij hem op bezoek geweest.

Die baas van het restaurant in de stad was dat Marcel Kuppens niet, als ik het mij goed herinner de vroegere sport onderrichter, of beter gezegd de sport beul :?

De beheerder van de bar BV was dat Cox cois niet, ik denk het wel.

alé ik hoop dat ik u een beetje slimmer gemaakt heb en moest je nog vragen hebben, laat maar iets weten.

CU
Erik
Halo Launcherke,

Ik ben barman geweest in de bar bv vanaf Mei 1982.
Ik weet inderdaad dat Coxke onze chef was.De sportbeul was dat het sportbeest niet?Voor de rest weinig last van gehad hoor,had mijn handen vol met de bar en de mess bv :D
Was een mooie tijd daar,zeker ook de avonden in de spielbar :)

greetz aan alle ex bv's en miliciens die dit lezen.

spoor
Lid geworden op: 22 feb 2009, 19:12
Locatie: schepdaal

04 sep 2009, 21:33

was in 72-73 in brakel.heb coxske en de sportbeest ook gekend.die laatste ging mij leren zwemmen,omdat ik dat niet kon.ge zult het volgende week wel kunnen zei hij,ik smijt u in het diepste van het bad.ben de volgende weken niet meer geweest,met het resultaat dat ik nog altijd niet kan zwemmen.
groetjes. :twisted:
legerdienst

lambofan
Lid geworden op: 04 sep 2009, 20:56
Locatie: Antwerpen

04 sep 2009, 22:42

Emteechauffeurke schreef:Hallo;

Ja, wat het uitgaansleven in onze tijd betreft was er altijd een gelegenheid die de boventoon voerde nl. de SPIELBAR. Ik kan mij begot nie meer de juiste straat herinneren. Wat die speciallekes, Italianen, Grieken enz in Brakel aangaat kan ik mij niet direkt situeren. :? :?
Als milcienke konden we ons eigenlijk weinig gastronomische uitjes veroorloven=ons preeke!! :oops: :oops: Wanner er familie naar daar kwam hadden die een ietwat dikkere portemonee bij, en werd er dus naar de binnenstad uitgeweken voor een goed dinneeke! :wink: :wink: Zelf was ik al wreed content met de wekelijkse bezoekjes aan het braadworstenkraam! :P

Ja, hier wat terug werd er door Danys gesproken over dat trieste ongeval, destijds deed het verhaal de ronde, al dan niet waar, dat wanneer er iets gebeurde met een kamergenoot, zoals in dit geval, de hele kamer in aanmerking kwam voor onmiddellijke afzwaai!!
Wie kan dit bevestigen :?: :?:

Nog even terugkomen op de groepsfoto hier een tijdje terug op de trap naar de refter en kantine toe. Voor mij staat het dus vast dat beide fotos op dezelfde lokatie zijn genomen!

GRTZ,
ROBERT
Inderdaad in 82 was de spielbar ook de place to be.Ook een dancing een 15 km's verder ik dacht de downtown was de moeite.Daar ging ik al eens met enkel plaatselijke meiden uit de spielbar,wat een tijd.Spijtig genoeg ken ik de namen niet meer van miliciens die me vergezelden.Ik reed met een blauwe Toyota celica.

lambofan
Lid geworden op: 04 sep 2009, 20:56
Locatie: Antwerpen

04 sep 2009, 23:59

R52613 schreef:
R52613 schreef:
Manta schreef:Helaba Hawkisten,
Mijn naam is Robert Verhaeren, zoals eerder geschreven heb ik in 75 mijn legerdienst gedaan op de Delta en heb dan bijgetekend. Eerst heb ik gewerkt als MMO onder Adjt De Roo en Chef Bruggeman. Na twee jaar ben ik dan gen operator geworden bij John Coussens en dat ben ik dan ook tot in 91 gebleven. Na de opdoeking van Hausheide ben ik dan gemuteert naar Helchteren. Mijn collega's en vrienden waren toen Chris Depauw, Roger Vanwelde, Patrick Claes, den Bottel en een paar later is daar den Berre (Bernabé) bijgekomen.
Groeten
Robert
Hallo Manta, was dat ook niet met de Platte(Platteborze), Foefke(Van Kut) en Sprotje enzo.. ik was FCO van 83 tot 86 en Lt testelmans was toen BCC en de BCO's waren Lt Bosmans, Lt Broos en dan nog een jonge Olt waarvan ik de naam kwijt ben.
Van in de Bar-BV herinner ik mij nog namen als De Kimpe, Lemmens(infermerir), Van Thurenhout, De Poorter , Smetje, Verheyen,Nuytemans, Delaye,Boszko, Van Loy(de Lange) enz....Van al die namen wil ik er wel een paar terug ontmoeten
Deze namen klinken me ook nog goed in de oren.Ik heb ook nog enkel foto's,zal ze eens moeten opzoeken.

lambofan
Lid geworden op: 04 sep 2009, 20:56
Locatie: Antwerpen

05 sep 2009, 00:25

Emteechauffeurke schreef:
mucki schreef:ontwaar ik hier een beetje onvrede tussen beroeps en dienstplichtigen?
Goeienavond,

Mense, mense 't is lente, tracht overeen te komen!! De soep is de kolen niet waard!!IK zal eens iets zeggen zie!! Als het er op aan kwam daar in Brakel kwam ik als milicienke beter overeen met de beroeps als met de andere miliciens!!! :wink: :wink:
Maar toch milicien en/of beroeps, wij waren en zijn toch nog steeds een grote Hawk-familie!! Zo is het toch hee..!!
En een zogegd klasseverschil komt evenzeer in de prive voor hoor!!! Als den enen wat meer mag of kan is't al ambras!!Ik kan er over meepraten!!

GRTZ,
EMTEEKEN
Ik kwam ook beter overeen met de beroeps als met de andere miliciens.Als barman werd ik dan ook in de watten gelegd.

mucki
Lid geworden op: 02 okt 2007, 20:21

17 okt 2009, 19:56

Na lange tijd nog eens komen kijken is zo een beetje stilgevallen hier ja we worden dan ook zo stilaan echte bompa s waar is de tijd ?

brulleke
Lid geworden op: 10 jun 2008, 12:24

01 nov 2009, 09:54

Beste vrienden ik moet jullie spijtig genoeg mee delen dat Rene Beirnaert die gewerkt heeft bij het 1TTR overleden is.Rene werd 49 jaar.

asfaltvreter
Lid geworden op: 23 nov 2008, 18:12
Locatie: brasschaat

08 nov 2009, 20:33

sterkte aan de nabestaanden en de vrienden
wat je zelf doet,doe je (meestal ) beter.....