Aankoop service flat

Vragen/antwoorden betreffende ouderdom

daniel1
Lid geworden op: 29 apr 2011, 12:50

17 nov 2017, 15:29

Hallo iedereen,

Graag had enige toelichting van wie het weet.
Daar mijn gezondheid gestaag achteruit gaat zal het binnen afzienbare tijd nodig zijn om een andere levenswijze
aan te nemen.Ik overweeg om een serviceflat te kopen en die te verhuren tot ik er zelf zai moeten intrekken maar weet niet of dit een goed idee is.Hiervoor zou ik dan mijn huidig klein appartementje moeten verkopen.Kan iemand mij de aankoopvoorwaarden van een dergelijk flat toelichten en wat de voor of nadelen kunnen zijn.
Mvg
Daniël

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

18 nov 2017, 15:00

Voor een service flat moet je hier via het zorgbedrijf Antwerpen. Zij beheren die woonvorm. De prijzen voor aankoop liggen redelijk hoog hier in verhouding tot een gewoon appartement en de oppervlaktes zij meestal klein. Hier is de grootste 65 m2, een 200.000€Probleem is dat de waarde niet stijgt zoals met doorsnee immo. Dus de prijs blijft dezelfde als je komt te overlijden bv na 15 jaar . De aankoop is al duur, en de opbrengst na jaren niets. Dat is natuurlijk een probleem voor je erfgenamen, niet voor jou.
Service flats in de privé sfeer zijn hier meestal nog duurder en echt wel luxueus.
Nog een negatief volgens mij, als je niet meer voor jezelf kan zorgen dan moet je sowieso naar een RVT.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

18 nov 2017, 17:42

kitten schreef: Nog een negatief volgens mij, als je niet meer voor jezelf kan zorgen dan moet je sowieso naar een RVT.
Ja OK, maar dat is geen negatief punt van een serviceflat.
Als je naar een RVT moet, dan kan je de serviceflat verhuren of verkopen.
Ondank is 's werelds loon

Denyse
Lid geworden op: 06 dec 2010, 10:55

08 dec 2017, 11:18

Kitten,

IK voel me zoals jij,denk ik
Men raadt me aan om nu een aanvraag te doen om een flat te huren
Al ben ik nog niet van plan er nu te gaan wonen

Maar,als er een vrij is,wat maanden kan duren ,zou men me dan verwittigen
En als ik me nog goed voel,kan ik dat weigeren en voor later aanvragen

Hoe duur het is kom je moeilijk te weten,al zou ik er graag een idee van hebben

Heel graag reactie (misschien van kinderen die ervaring hebben met het flathuren van hun ouders
Danku zeer voor reactie