Poetsen bij oudere mensen

Vragen/antwoorden betreffende ouderdom

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

11 mei 2019, 10:27

kathuis schreef:
11 mei 2019, 10:22
MaLoReg, een beleefde is ook curiosum... Dat ras sterft ook uit.
Niet bepaald mensvriendelijk; een poetsvrouw als lid van een ras te beschouwen. Hopelijk waren jullie als leden van een hoger ras wel perfect in jullie beroepsloopbaan. :roll:
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

11 mei 2019, 11:48

socrates schreef:
11 mei 2019, 10:27
kathuis schreef:
11 mei 2019, 10:22
MaLoReg, een beleefde is ook curiosum... Dat ras sterft ook uit.
Niet bepaald mensvriendelijk; een poetsvrouw als lid van een ras te beschouwen. Hopelijk waren jullie als leden van een hoger ras wel perfect in jullie beroepsloopbaan. :roll:
Ik was me ook al de bedenking aan het maken dat het nu toch wel ver gezocht was...maar je was me voor met een opmerking.

kathuis
Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:19
Locatie: vlaams-brabant

11 mei 2019, 22:12

Geen argumenten meer, dan gaan we de toer van .... op. WEER BIJGELEERD.💡💡 Weer een verdoemd woord. Manipulatief hoor Socrates. DE ECHTE SOCRATES was een man die ik bewonderde, leerde ons sofisten te ontmaskeren . Nooit gedacht dat ik het over poetsen zou hebben met 1 van zijn naamgenoten 😅😂
7 cats and 2 dogs en ze leefden IN VREDE met elkaar! Nu zijn de twee woefkes ook overleden (op 17 j leeftijd).
Op sennet geleerd : zalig zijn de armen van geest :-(

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

11 mei 2019, 22:42

Zelfs de oude Socrates vond zichzelf niet te oud om nog bij te leren. Maieutiek is via dit kanaal evenwel niet mogelijk.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

kathuis
Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:19
Locatie: vlaams-brabant

12 mei 2019, 17:38

Kuis wat bij u thuis Socrates.... Is goed voor de geest en de gewrichten ... en.... is een deugd😂😅
7 cats and 2 dogs en ze leefden IN VREDE met elkaar! Nu zijn de twee woefkes ook overleden (op 17 j leeftijd).
Op sennet geleerd : zalig zijn de armen van geest :-(

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

12 mei 2019, 17:44

kathuis schreef:
12 mei 2019, 17:38
Kuis wat bij u thuis Socrates.... Is goed voor de geest en de gewrichten ...
Maieutiek werkt dan toch, zelfs virtueel, verbazend ! Mogelijk toch ook goed voor uw geest en gewrichten ?
Laat het middel nooit het doel vervangen !

kathuis
Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:19
Locatie: vlaams-brabant

14 mei 2019, 08:39

Socrates, blijf bij het poetsonderwerp.Er zijn op het forum mogelijkheden genoeg om je filosofische kennis mede te delen.💡💡
7 cats and 2 dogs en ze leefden IN VREDE met elkaar! Nu zijn de twee woefkes ook overleden (op 17 j leeftijd).
Op sennet geleerd : zalig zijn de armen van geest :-(

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

14 mei 2019, 09:58

kathuis schreef:
14 mei 2019, 08:39
Socrates, blijf bij het poetsonderwerp.Er zijn op het forum mogelijkheden genoeg om je filosofische kennis mede te delen.💡💡
Was enkel een beleefde reactie op wat U tevoren schreef.
Wist U dat het lijkt alsof U een streng autoritaire persoonlijkheid bent ? :D
Misschien nog even over dat poetsen: als de schoonmaak (het middel) een doel wordt, dan schiet dat middel zijn doel voorbij.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

kathuis
Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:19
Locatie: vlaams-brabant

18 mei 2019, 11:54

Socrates, ook nog psychiater? Analyseer jezelf maar. Werk genoeg..

Amaai, in jouw biotoop moeten veel gemuilkorfden rondlopen.

En nu, aub, bij onderwerp blijven. Ik reageer niet meer op je kleuterpraat. Blij dat je me autoritair vindt, maar wat jij van mij vindt is niet aan de orde, noch interessant voor de andere leden,
7 cats and 2 dogs en ze leefden IN VREDE met elkaar! Nu zijn de twee woefkes ook overleden (op 17 j leeftijd).
Op sennet geleerd : zalig zijn de armen van geest :-(

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

18 mei 2019, 15:00

Mijn laatste tussenkomsten waren enkel reacties op wat U schreef. Het begrip "uitstervend ras" is toch een inherent deel van het onderwerp ? Ik heb U toch ook nooit gevraagd om op kleuterpraat te reageren ?Of de andere leden dat interessant vinden maken zij wel zelf uit.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

kathuis
Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:19
Locatie: vlaams-brabant

28 mei 2019, 08:34

In 6 weken tijd, 3 poetsvrouwen. Eentje was echt ongeschikt. Haar bureau gaf het toe. Vervolgens een die goed werkte, maar een uitvlucht zocht omdat ze onder de tapijten rond eettafels moest kuisen, eentje die 2 x kwam, maar de badkamer te groot vond....
De voorbije 45 j waren mijn poetsvrouwen zonder dienstencheques dus heldinnen..
Als je properteit eist ben je niet goed gezien. Je moet content zijn met "ongeveer "😈
7 cats and 2 dogs en ze leefden IN VREDE met elkaar! Nu zijn de twee woefkes ook overleden (op 17 j leeftijd).
Op sennet geleerd : zalig zijn de armen van geest :-(

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

28 mei 2019, 09:17

Poetsvrouwen kunnen aan de normen niet voldoen .
Op die paar uurtjes kun je geen gans huis kuisen .
Bekijk zelf eens als je jonger was hoeveel uren dat je daar aan besteed .
Als je alles grondig wilt poetsen zal niet gaan op vier uurkes per week
Dan verschiet je dat die mensen niet meer aankunnen ?

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

28 mei 2019, 09:50

Als ik zelf mijn living grondig poets, dus alles afstoffen, zittingen eetkamerstoelen stofzuigen, 2 flinke tapijten, parket met de swiffer, wat kleinmeubelen verzetten, ben ik 2 u bezig.
Ik ben natuurlijk geen 20 meer, maar nog gezond voor zover ik weet.
Als men van de werkvrouw alleen de vloeren laat doen, kan er veel gedaan worden op 4 u.
Keuken en bijkeuken doe ik al wat op voorhand, meer nat werk uiteraard.
Ik ben het dus eens met u, gast.

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

28 mei 2019, 10:09

Oppervlakkigheid wordt een algemene trend zeker ?

Mijn vriendin werkt in de horeca en kan zich dood ergeren aan de jonge werknemers :
Ze wrijven niet meer ; alles gaat vlug, vlug, vlug (niet grondig dus ).
Ze weten wel hoeveel tijd ze mogen uittrekken om te eten (mijn vriendin steekt vlug iets
in haar mond terwijl ze werkt...) ; de smartphone moet regelmatig gecheckt worden...

Als de werktijd om is, laten ze alles vallen ... Time is up !


En toch blijft het heel moeilijk om personeel te vinden die dit werk nog wil doen !

Ik vrees dat we ons noodgedwongen aan die gewijzigde mentaliteit zullen moeten leren aanpassen .

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

28 mei 2019, 10:22

Als ik als poetsvrouw voor het eerst ergens ga werken, dan heb ik toch wat tijd nodig om het werkterrein te leren kennen. Ik moet precies weten hoe ik planmatig, grondig en efficiënt de taak kan aanpakken. Dat planmatig organiseren vergt ook wel wat inlooptijd. Daarbij is het ook wel wenselijk dat ik enigszins kan inschatten wat mijn opdrachtgever precies verwacht. De graad van tevredenheid van de "klant" zal voor een stuk ook wel afhangen van de respectieve karakters van beiden. Als ik vaak van werkplaats moet veranderen heb ik dus meer tijd nodig om op elke werkplek de optimale aanpak te ontwikkelen. Wie een poetsvrouw aanwerft moet ook kunnen delegeren, wie dat niet kan moet het poetsen dan maar zelf doen. Als ik een elektricien of een Telenetman in huis krijg ga ik die ook niet "aanleren" hoe jij zijn werk moet doen.
Laat het middel nooit het doel vervangen !