Vochtafdrijvende medicatie

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

Choerrel
Lid geworden op: 27 dec 2008, 21:08

10 dec 2015, 08:12

imkerman schreef:ik veronderstel dat je vochtafdrijvende middelen moet nemen omdat het hart minder kracht heeft?
groetjes
Wanneer ik geen Burinex neem, zwellen mijn benen geweldig op.

imkerman
Lid geworden op: 07 sep 2009, 20:45

13 dec 2015, 09:44

tja een fabeltje, als het niet de hartwerking betreft (een fabeltje, vraag maar aan mensen met hart kwaal of hartinfarct, waarom dan oedeem optreed).
Die mensen krijgen wél vocht afdrijvende medicijnen én met succes.
als de lymfen hun vocht niet kwijt geraken, moet daar naar gezocht worden.
vraag dan naar je arts wat de oorzaak is , en weet dat het diafragma werkt als een soort pomp.
groetjes

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

15 dec 2015, 09:26

Choerrel schreef:
imkerman schreef:ik veronderstel dat je vochtafdrijvende middelen moet nemen omdat het hart minder kracht heeft?
groetjes
Wanneer ik geen Burinex neem, zwellen mijn benen geweldig op.
Choerel,
Ik zit met hetzelfde en is opgekomen van de ene dag op de andere.
Na enkele dagen kon je mijn onderbenen vergelijken met een poot van een Olifant.
Burimex gekregen en heb enkele dagen niets anders gedaan als plassen.
Maar .. Het komt nu terug en zelfs met Burimex

Daarom enkele vragen aub .
- Weet jij waardoor je je dikke benen met water krijgt ?
- Hoeveel Burimes neem jij per dag ?
- Kan jij gaan wandelen na gebruik van Burimex ? ( ik moet om de 5 voet plassen )
- Neem jij Burimex al lang ?

Bedankt

Choerrel
Lid geworden op: 27 dec 2008, 21:08

15 dec 2015, 10:23

Valium schreef:
Choerrel schreef:
imkerman schreef:ik veronderstel dat je vochtafdrijvende middelen moet nemen omdat het hart minder kracht heeft?
groetjes
Wanneer ik geen Burinex neem, zwellen mijn benen geweldig op.
Choerel,
Ik zit met hetzelfde en is opgekomen van de ene dag op de andere.
Na enkele dagen kon je mijn onderbenen vergelijken met een poot van een Olifant.
Burimex gekregen en heb enkele dagen niets anders gedaan als plassen.
Maar .. Het komt nu terug en zelfs met Burimex

Daarom enkele vragen aub .
- Weet jij waardoor je je dikke benen met water krijgt ?
- Hoeveel Burimes neem jij per dag ?
- Kan jij gaan wandelen na gebruik van Burimex ? ( ik moet om de 5 voet plassen )
- Neem jij Burimex al lang ?

Bedankt
Voor de eerste keer praat je op een deftige manier tegen mij, gewoonlijk maak je me uit voor vuile vis.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

15 dec 2015, 12:24

Water in de benen duidt toch op een hartprobleem dacht ik?

Choerrel
Lid geworden op: 27 dec 2008, 21:08

15 dec 2015, 15:33

Prima Vera schreef:Water in de benen duidt toch op een hartprobleem dacht ik?
Inderdaad Vera. Ik heb twee herseninfarcten gehad en een verdikking van de hartspier. Daarvoor neem ik 6 pillen per dag sinds october 2006.

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

15 dec 2015, 23:40

Choerrel schreef:
Valium schreef:
Choerrel schreef:
imkerman schreef:ik veronderstel dat je vochtafdrijvende middelen moet nemen omdat het hart minder kracht heeft?
groetjes
Wanneer ik geen Burinex neem, zwellen mijn benen geweldig op.
Choerel,
Ik zit met hetzelfde en is opgekomen van de ene dag op de andere.
Na enkele dagen kon je mijn onderbenen vergelijken met een poot van een Olifant.
Burimex gekregen en heb enkele dagen niets anders gedaan als plassen.
Maar .. Het komt nu terug en zelfs met Burimex

Daarom enkele vragen aub .
- Weet jij waardoor je je dikke benen met water krijgt ?
- Hoeveel Burimes neem jij per dag ?
- Kan jij gaan wandelen na gebruik van Burimex ? ( ik moet om de 5 voet plassen )
- Neem jij Burimex al lang ?

Bedankt
Voor de eerste keer praat je op een deftige manier tegen mij, gewoonlijk maak je me uit voor vuile vis.
OK, laat je antwoord maar zitten -

pomponneke
Lid geworden op: 04 okt 2012, 16:02
Locatie: aartselaar

21 dec 2015, 09:24

Ik moet medicatie nemen voor mijn bloeddruk, en moet mycardis en nobiten nemen. tijdens mijn jaarlijkse controle voor hart en bloedvaten bij de cardioloog was alles ok, maar mijn bloeddruk was toch nog niet op het juiste peil. De cardioloog schreef mij een vervanging voor van nobiten, nl nobiteric. Dat is een waterafdrijvend medicament. Ik moet om de 2 uur gaan plassen en of ik nu veel gedronken heb of weinig en komt een grote hoeveelheid water af. Het is wel lastig, want als ik ergens naar toe ga moet ik er op letten dat er een toilet in de buurt is. Ik lees daar ergens dat mycardis spierpijnen veroorzaakt. Een tijdje nadat ik mycardis gebruikt had kreeg ik inderdaad ook last van spierpijnen. Ik neem het al geruime tijd maar zou ik dit moeten melden aan de dokter. Ik was in de veronderstelling dat spierpijnen iets te maken heeft met de leeftijd
spreekbeurt persoonlijke veiligheid

Jamal
Lid geworden op: 26 jul 2012, 16:49
Locatie: 2220

28 jan 2016, 15:21

Er zijn kinesisten die bijgestudeerd hebben voor:lymfedrainage.Deze methode helpt,zelf ondervonden. succes!
groeten

bomma camping
Lid geworden op: 12 aug 2015, 16:45
Locatie: Leopoldsburg

15 feb 2016, 20:46

Dat van die nierproblemen bij het innemen van Aldactazine zal ook wel van persoon tot persoon afhangen, net zoals met andere medicijnen. Persoonlijk gebruik ik zeker al twintig jaar dagelijks Aldactazine en heb tot nu toe nog geen nierproblemen ondervonden. Ik gebruik daarboven dagelijks nog 10 andere medicijnen en moet zeggen dat mijn nieren tot nu toe nog steeds goed functioneren.
Even nadenken voor je een reactie geeft, dan kwets je niemand.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

15 feb 2016, 20:58

Dat is hier precies om de meeste pillen te doen. Nooit opgekomen om de oorzaak eens aan te pakken i.p.v. de gevolgen te bestrijden ?

bomma camping
Lid geworden op: 12 aug 2015, 16:45
Locatie: Leopoldsburg

15 feb 2016, 21:10

Sorry, het is mij niet te doen om de meeste medicatie in te nemen. Het ging er mij gewoon om te zeggen dat nierproblemen van mens tot mens verschillen. Ik ga persoonlijk ook 3x per week naar de kinesist voor lymfedrainage en dan krijg ik die gedurende een halfuur manueel volgens de" Vodder methode en dan nog een half uur in de manchetten. Moet zeggen dat ik hier wel baat bij heb. De andere dagen heb ik tuis manchetten en een toestel moeten aanschaffen om 2 x daags gedurende 20 minuten in de manchetten te gaan. Doe ik dit niet, heb ik binnen de kortste keren weer benen zo dik als olifanten poten.
Even nadenken voor je een reactie geeft, dan kwets je niemand.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

06 feb 2019, 08:00

talisman schreef:Dat is hier precies om de meeste pillen te doen. Nooit opgekomen om de oorzaak eens aan te pakken i.p.v. de gevolgen te bestrijden ?
Je opmerking is natuurlijk heel erg goed bedoeld, daar twijfel ik niet aan.

Maar wat ik je wel kan verzekeren, is dat ondanks je tracht zo gezond mogelijk te leven, je wel eens pech zou kunnen hebben en je er niet aan ontsnapt om op en schone dag te horen dat je een zware aandoening hebt. Dat kan niemand voorzien en anderzijds ben ik er niet fier op veel medicatie te moeten slikken, maar wel gelukkig dat die dingen bestaan.

Ik ben er nu pas 70, voel me vitaal ondanks al dertig jaar wegens erfelijke belasting een hartkwaal te hebben, maar maak me steeds de bedenking van moest die medicatie er niet geweest zijn, ik al jaren het hoekje om zou geweest zijn.

Gezondheid kan je niet in de hand houden, ook al willen we dat wel, maar we worden te veel aan het lijntje gehouden over wat wel en niet goed is voor een mens.

Je ziet uiteindelijk het bos door de bomen niet meer.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

18 feb 2019, 08:29

talisman schreef:
15 feb 2016, 20:58
Dat is hier precies om de meeste pillen te doen. Nooit opgekomen om de oorzaak eens aan te pakken i.p.v. de gevolgen te bestrijden ?
Er nog nooit aan gedacht dat velen met een chronische ziekte zitten en waar enkel medicatie hun leven nog wat aangenaam maakt ?