hartoverslag

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

pomponneke
Lid geworden op: 04 okt 2012, 16:02
Locatie: aartselaar

25 jun 2018, 11:35

Dat lastig gevoel blijft dus duren.  Heb volgende week donderdag een afspraak met een internist (dokter Sprengers)Ziekenhuis st Augustinus voor een volledige check up.  Afwachten.
spreekbeurt persoonlijke veiligheid

pomponneke
Lid geworden op: 04 okt 2012, 16:02
Locatie: aartselaar

05 jul 2018, 13:04

vandaag naar de internist op onderzoek geweest voor alles.  Echo genomen van lever,gal pancreas, maag, nieren.  Alles ok.  Overslag van mijn hart, geen zorgen maken, is van de stress.  Als het lang blijft duren zegt hij,even controle doen bij een cardioloog.  Niets om ongerust over te zijn.
spreekbeurt persoonlijke veiligheid

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

05 jul 2018, 19:36

pomponneke schreef:vandaag naar de internist op onderzoek geweest voor alles.  Echo genomen van lever,gal pancreas, maag, nieren.  Alles ok.  Overslag van mijn hart, geen zorgen maken, is van de stress.  Als het lang blijft duren zegt hij,even controle doen bij een cardioloog.  Niets om ongerust over te zijn.
Da's toch goed nieuws hé.
Een SketchUp kan nooit kwaad.
Stresstoestanden brengt veel naar boven ..
Gewoon rustig blijven ...leven en laten leven :wink: 



flowerlady
Lid geworden op: 18 sep 2006, 23:23
Locatie: in ons mooie Haspengouw

24 jul 2018, 15:42

Ik heb dat zelf ook ,maar de huisarts en de cardioloog maken daar geen tralala rond ,en dat doe ik dus ook niet !!
als je jezelf daar druk om maakt ,zal het zeker niet verbeteren .
hoe je dit beschrijft ,die overslagen ,daardoor maak ik op dat je er veel te veel belang aan hecht ,en dat je er ook op let ,dus het maakt je ongerust en zenuwachtig ; negeren en daar niet mee bezig zijn . Ik zelf vind dat dit het minste is van mijn zorgen ,maar ja het hangt er ook van af wat je al hebt moeten meemaken in je leven ,en ik kan daar goed in minimaliseren ,heb al veel meer en veel ergere dingen meegemaakt ,dus die overslagen zijn eigenlijk een futiliteit !!!!
vriendelijke groetjes
Medion Akoya ,Windows 10,avg- avg firewall
ram:6 gb hd 1 thb.64 bits ,telenet

pomponneke
Lid geworden op: 04 okt 2012, 16:02
Locatie: aartselaar

30 jul 2018, 11:19

Flowerlady, ik heb uw raad opgevolgd, en probeer het rustig aan te doen en het helpt hoor.  Nu ben ik ook zeker dat het van de stress is.  Wij wonen in een gebied waar 2 weekenden tommorwland was, van donderdag tot zondag tot 01.00 uur snachts lawaai dat niet meer menselijk is, en niet de liedjes van vroeger, maar doef, doef, doef, en tussendoor een zwaardere doef ertussen.  Met de raam toe slapen met de huidige hitte, dat gaat niet.  Dan heb ik weer een beetje last, ook omdat ik dan wakker lig.  het is niet meer zo erg als er voor, en eens dat stom lawaai stopt ben ik terug rustig, en heb niets meer
spreekbeurt persoonlijke veiligheid

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

30 jul 2018, 13:36

Ga toch maar eens naar een cardioloog hoor pomponneke.

Op onze leeftijd kunnen we niet voorzichtig genoeg zijn.

pomponneke
Lid geworden op: 04 okt 2012, 16:02
Locatie: aartselaar

01 feb 2019, 10:41

juni 2018 heb ik een bericht geplaatst inzake hartoverslagen. Nadien zijn in oktober 2 stents geplaatst.
De hartoverslagen werden erger en was zeer lastig.  Verleden week heb ik 24 uur met een hartritmekastje rond gelopen en deze week de uitslag van cardio.  Het is niets om ongerust over te maken zegt zij, het is enkel stress.  Proberen om er niet aan te denken en na geruime tijd zal het vanzelf weggaan.  Ik ben dat nu aan het doen en concentreer mij er niet meer op en heb beterschap.  Ik geef dit enkel ter info mee voor mensen die met hetzelfde probleem zitten. heb ook geen medicatie gekregen omdat het een ongemak is dat vanzelf ophoud.  Kan wel ff duren
spreekbeurt persoonlijke veiligheid

deklusser
Lid geworden op: 22 sep 2017, 00:36

10 mei 2019, 00:51

die vraag stel je niet op een forum , maar wel aan je dokter !!!!! hoe is het mogelijk? of doe je aan sensatie? :evil:
Windows 10 Pro 64-bit
Intel Core2 Quad CPU Q6600 @ 2,40GHz 5,0GB RAM, NVIDIA GeForce 8400 GS
Norton Security 2018

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

10 mei 2019, 11:12

deklusser schreef:
10 mei 2019, 00:51
die vraag stel je niet op een forum , maar wel aan je dokter !!!!! hoe is het mogelijk? of doe je aan sensatie? :evil:
Lijkt me logisch dat je die vraag an de dokter stelt.
Maar omdat iemand die vraag op een forum stelt moet je toch nog niet vinden dat die zich aanstelt.
Een dokter kan je niet altijd dadelijk bereiken.
Op een forum is er altijd wel iemand die luisterleest en die een beetje gerustheid kan brengen.

Had daar deze lente ook even last van van die overslag.
Is nagekeken en er is geen reden tot ongerustheid, zodoende.
Veel mensen hebben dat en weten soms zelf niet dat ze dat hebben.
Het is soms lastig als je je gaat focussen op de polsslag.
Die top letten en voort doen.

pomponneke
Lid geworden op: 04 okt 2012, 16:02
Locatie: aartselaar

15 mei 2019, 13:46

het forum dient toch voor een vraag klusser. Iedereen heeft normaal een antwoord gegeven. "sensatie" heb ik niet maar kan het misschien eens in de kranten laten zetten als het dat is wat U bedoelt.
spreekbeurt persoonlijke veiligheid

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

21 mei 2019, 10:31

De antwoorden hier vind ik toch heel lichtzinnig
Hart overslagen kunnen wel gevaarlijk zijn zijn in veel gevallen niet ,maar toch
Mijn vrouw is er voor behandeld,heeft een paar uur op de operatiekamer gelegen
Omdat de dokter moest wachten tot zij weer overslagen kreeg dan pas kon hij in grijpen
Die worden dan verbrand
En vraag maar eens aan die dokter of overslagen niet gevaarlijk kunnen zijn
Of anders Google eens

pomponneke
Lid geworden op: 04 okt 2012, 16:02
Locatie: aartselaar

21 mei 2019, 13:27

misschien is er toch iets van waar marcelym. In oktober 2018 zijn er 2 stents in de kransslagader gestoken. Sindsdien heb ik het nog maar veeel minder. In verband met de stents heb ik ook op het forum melding gemaakt.
spreekbeurt persoonlijke veiligheid

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 mei 2019, 15:11

zal ik toch maar de cardioloog geloven die me gerust stelde
ik vertrouw die deskundige ten volle

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

26 mei 2019, 11:33

Schaf u een app aan of een toestelletje om uw hart op overslagen te controleren
Bij een controle bezoek van mijn vrouw aan de cardioloog vertelde ik hem dat wij zo een app hadden op onze tablet
Hij vond dit zeergoed en vroeg ons om de resultaten daarvan aan hem te laten zien

Men kan dan dan dagelijks controles een dag week of maand en de dokter kan dan het resultaat zien ,is voor hem een zeergoede hulp

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

26 mei 2019, 11:41

Het eene noemt fibricheck dat werkt gewoon met uw tablet men moet gewoon uw vinger voor het lichtje van de camera houden en alles word genoteerd
Werkt prima