Tailor's bunion

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

garene
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:33

20 sep 2018, 08:44

Heeft iemand al die bult aan de buitenkant van de voet laten weg halen ?
De chirurg zei dat lokale verdoving niet goed genoeg is, gehele verdoving is lastiger om te recupereren, hij beveelt een ruggeprik aan.
'k Sta er een beetje huiverig tegenover en dan de plaaster 14 dagen lang en gelukkig nadien een moon boot.
Groetjes.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

22 sep 2018, 11:18

garene;

De operatie kan gebeuren onder algehele anesthesie (narcose) of onder regionale anesthesie. Bij regionale anesthesie, de zogenaamde 'ruggeprik', worden alleen beide benen verdoofd. De anesthesioloog zal met u bespreken welke verdoving voor u het beste is. Wanneer de ingreep niet te uitgebreid hoeft te zijn kan ook plaatselijke verdoving worden toegepast.
Misschien is de operatie van die aard dat algehele verdoving voor u het best is, je kan altijd een tweede arts raadplegen ,als die tot het zelfde resultaat komt zal er wel niets anders opzitten.
Zo blijven rondlopen is ook geen pretje.

garene
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:33

01 okt 2018, 17:30

Bedankt Wardje voor je antwoord. Heb het even heel druk gehad.

De chirurg heeft me reeds gezegd dat hij een ruggeprik zal laten zetten omdat ik moeilijk wakker wordt van totale anesthesie en ik ben er echt bang van, heb het nog nooit gehad.
Ik ben een zenuwmie met een aversie voor kalmeermiddelen waarvan ik paniekaanvallen krijg. Toch raar voor iemand die ooit verslaafd was aan kalmeerpillen .......
Enfin, ik zal het gewoon moeten ondergaan maar ik weiger kordaat een plaaster, 'k heb een speciale schoen aangekocht.
Ik laat wel weten hoe alles gelopen is.
Groetjes,
Garene

garene
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:33

16 okt 2018, 19:47

Voila, operatie gedaan en geslaagd, dat zal ik donderdag weten.
Uiteindelijk heeft de anesthesist volledige narcose voorgesteld omdat ik slechts 1 uur zou slapen en na 1 uur was ik inderdaad terug op de kamer.
't Is een bagatelleke maar zo pijnlijk !  Ik kon ook kiezen voor een speciale spuit zodat ik na de operatie absoluut geen pijn zou voelen.  Had ik er maar voor gekozen.
Die spuit heet ... iets met DOP.
Tot donderdag nog platte rust en de draadjes en de pin in de kleine teen gaan eruit.
Tegen half december mag ik weer gaan dansen !