inhouden hoorapparaat

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

Raquel
Lid geworden op: 20 okt 2007, 12:12
Locatie: Grimbergen

15 dec 2018, 17:04

Ik heb sinds een tiental dagen een hoorapparaat, want ik hoorde de mensen spreken
maar verstond niet wat ze zegden.  Het probleem stelde zich vooral als er meerdere
personen aanwezig waren (gewoonlijk een zestal).  Diegene die een beetje verder
afzat verstond ik dan niet goed.
De audioloog heeft gezegd dat ik het de ganse dag moet inhouden, dus enkel uitdoen
om te slapen.
In de dag ben ik veel alleen en om de boodschappen te doen, naar Delhaize of om het
even waar heb ik het niet nodig.  En dat altijd inhouden vind ik niet zo aangenaam.
Mijn bedoeling was het enkel in te steken als ik in gezelschap was.
Het is een toestel van bij Lapperre.
Is dat de regel om het hoorapparaat zoveel mogelijk in te houden ?
Wie heeft ondervinding ?

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

15 dec 2018, 20:00

Sinds nu wel 10 jaar ben ik eveneens drager van hoorapparaten, bij mij liggen die in de droogbox van ongeveer 23u00 wanneer ik ga slapen, tot ongeveer 06u30 als ik op sta, de rest van de tijd zitten die in mijn oren.

Niet zo aangenaam?

Is dat dan aangenaam als iemand je aanspreekt te moeten zeggen "Momentje, ik begrijp u niet, ik moet eerst mijn …"?

Het is zo met gelijk welke prothesen, bril, tanden, hoorapparaten (ik heb ze alle drie), je moet er aan wennen.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

15 dec 2018, 20:16

Mijn nichtje draagt ze van als ze opstaat tot als ze slapen gaat
Mijn zus doet ze maar sporadisch in. 
Ik vind dat niet tof, want wanneer heeft ze ze in en wanneer niet?
Dat zie je niet bij haar, maar ik haat dat geroep en dat honderd keer herhalen, als ze je weer niet verstaan heeft.
Ik heb er wel begrip voor dat ze in een heel rumoerige omgeving de apparaten uitdoet.
Ik vind het zonde van de 5000€ die zo een gesofisticeerde dingen kosten, om ze dan in de schuif te laten liggen.

Raquel
Lid geworden op: 20 okt 2007, 12:12
Locatie: Grimbergen

16 dec 2018, 08:14

Inderdaad, jullie hebben gelijk.  Het zijn wel dure apparaten.
Het is misschien omdat ik het nog niet goed gewoon ben, maar ik ga ze ook telkens over
dag insteken.
Ik volg jullie raad.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

16 dec 2018, 09:55

Ik was aan de babbel met mensen in de zaak van mijn schoonzoon
en die meneer vertelde mij wij komen van Breda hen hebben daar een hooraperaat voor mijn moeder gekocht die er bij was
kost hier meer dan 2000 euro daar 200
het zelfde aperaat,
wij hebben daar ooit zelf in de winkelgeweest,maar omdat mijn vrouw in Nederland dan onderzoek moest laten doen afgehaakt
stom stom van ons paar duizend euro kwijt

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

16 dec 2018, 10:02

marcelvm schreef:… kost hier meer dan 2000 euro daar 200 het zelfde aperaat, ...
Ik kan dit maar moeilijk geloven, ik zou hier toch graag merken en types vermeld zien staan, zelfs in een bepaald merk zijn er verschillende types, en dus ook verschillende prijzen, ik kan ervan meespreken ...

Anders kan men zo goed appels met peren vergelijken.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

16 dec 2018, 14:08

Die discussie is hier al ergens gevoerd dacht ik over die goedkopere Nederlandse hoorapparaten.
Ik vind dat zo dicht mogelijk bij huis altijd het meest interessante is.
Als er iets aan mankeert moet je dan iedere keer naar nederland, tenzij je da plezant vindt natuurlijk en er een reisje en verblijf in B&B aan vastknoopt. :D

Raquel
Lid geworden op: 20 okt 2007, 12:12
Locatie: Grimbergen

16 dec 2018, 14:09

Danny, ik veronderstel dat u die telkens in de droogbox legt uit veiligheid, maar dat
de droogbox niet aangesloten is.
De audioloog heeft gezegd : eens om de 14-dagen aansluiten om het apparaat te
reinigen.
Totnogtoe zijn mijn oren niet gewoon aan het apparaat, want het drukt wel een wat
maar dat zal wel wennen.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

16 dec 2018, 16:59

Ik draag ze thuis nooitAls we weggaan doe ik ze aan Waarom thuis als ik alleen ben? Als ik naar de winkel ga doe ik ze ook niet aan Ik heb 30 procent gehoorverlies Zonder achtergrondgeluiden versta ik alles nog redelijk goed

CharlieStone
Lid geworden op: 13 apr 2005, 19:31
Locatie: Meerdonk

17 dec 2018, 15:22

Beste mensen,
Ik heb sinds vorig jaar twee gehoorapparaten van het merk Lapperre en daar ben ik best tevreden mee.Men heeft me aangeraden deze de ganse dag te gebruiken.Ik doe dat ook zonder problemen want de ene keer niet en dan wel is zeker niet aan te raden.Op middenlange termijn zal je veel beter alles verstaan.

Raquel
Lid geworden op: 20 okt 2007, 12:12
Locatie: Grimbergen

19 dec 2018, 17:05

Ik hou mijn hoortoestel  nu de ganse dag in en ik wen eraan.
Nu het vervelende is dat als ik naar TV luister telkens lijk een soort echo
heb waardoor de klaarheid  en de verstaanbaarheid van de speaker
verminderd.  Het is lijk een gesiss.
Ik ben al tweekeer teruggeweest bij Lapperre.  De audioloog stelt het wat bij
maar zegt dat mijn hersenen er moeten aan wennen, maar dat het zeker in
orde komt.
Heeft iemand diezelfde ervaring gehad en gaat die soort echo weg ? 

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

19 dec 2018, 17:33

Ik ben geen audioloog, en ik weet ook niet welk type van hoorapparaten jij daar draagt.

Ik heb sinds enkele maanden zogenaamde gesofistikeerde apparaten, en beluister de TV per Bluetooth, dus rechtstreeks in/op mijn hoortoestellen, en daar heb ik geen problemen met verstaanbaarheid.

Ik zei gesofistikeerde apparaten omdat ik eveneens telefoon gesprekken kan voeren met het geluid dat rechtstreeks van mijn iPhone naar mijn hoorapparaten gestreamd wordt

Tot op heden zeer tevreden met deze vernieuwing.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender