Stoelgang

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

colbas
Lid geworden op: 08 mar 2006, 17:37
Locatie: vlaams brabant

24 dec 2018, 14:37

Is er iemand die al te maken had met stoelgang incontinentie, ik heb gewoonlijk een heel harde stoelgang maar soms valt het voor dat ik DRINGEND naar het toilet moet en is de ontlasting vloeibaar, indien ik dan niet direct op het toilet kom kan ik het niet meer ophouden.
Dit valt  nu niet dagelijks voor, maar het is toch erg vervelend ,en ik loop altijd met schrik als ik niet dicht bij een toilet ben. Ik ben 76 jaar en heb verder geen problemen met mijn gezondheid;
Het probleem is stilaan begonnen na een operatie van een gezakte baarmoeder.
groetjes 
Colbas

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

03 jan 2019, 23:52

Neemt u medicatie ?
Bepaalde medicaties zijn er voor bekend om hevige, meervoudige aandrang tot stoelgang te veroorzaken.

Het is zoals je zegt, als je thuis bent, is het niet zo erg, maar als je ergens naartoe wil wordt je gespannen als "het" weer opkomt.

Geneesmiddelen zoals voor Diabetes type 2 (dan bedoel ik geen spuiten), diuretica ...  en wellicht nog meer.
Wel, die medicatie kan je doen "spurten" naar de pot.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

colbas
Lid geworden op: 08 mar 2006, 17:37
Locatie: vlaams brabant

04 jan 2019, 16:39

Neen ik neem geen enkel geneesmiddel, maar ik denk dat het ook kan te maken hebben met een operatie een paar jaar terug om een uitgezakte baarmoeder terug op te halen.
In elk geval bedankt voor de reactie.
En een gezond 2019

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

04 jan 2019, 19:15

Als ik bij het eten alcoholdrink dan heb ik prijs Het is de voornaamste reden dat ik gestopt ben met drinken Ik drink nooit meer alcohol Misschien zijn er etenswaren die u slecht bekomen Als ge diarree hebt ga dan eens na wat ge de laatste uren hebt geten Misschien zit het daarin

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

04 jan 2019, 19:53

dan ga je een beetje op uw voeding moeten letten
en elke morgend een bordje brinta pap eten helpt echt
maar het is niet zo dat het euvel direkt opgelost is , dat is iets dat je wat langer moet volhouden
maar zoals het spreekwoord zegt : de volhouder wint

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

05 jan 2019, 12:51

Ik denk niet dat de problemen een gevolg zijn van de operatie, want dan zou je dat volgens mij altijd moeten hebben.

Mijn echtgenote heeft hetzelfde probleem. Normaal heeft ze een "gewone" stoelgang. Maar als ze mayonaise heeft gegeten , dan weet ze dat ze de volgende 24 uur niet te ver van een toilet moet weggaan, want dan begint het ook bij haar onverwacht  zeer dringend te worden.

colbas
Lid geworden op: 08 mar 2006, 17:37
Locatie: vlaams brabant

05 jan 2019, 14:09

Bedankt voor de reacties, ik ga verder met op mijn voeding te letten en misschien zijn er ook oefeningen om de stoelgang iet of wat langer tegen te houden bij diaree.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

06 jan 2019, 10:52

Laat eens je gluten controleren , dit ziet men nu ook in het bloed.

Ook bij oudere mensen kan dit nog beginnen.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)