cholestorolverlagers niet ongevaarlijk?

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen
Ice

25 jan 2019, 18:56

Graag gedaan, Seppe.
Er gebeurt genoeg onderzoek maar dat wordt verborgen gehouden voor het brede publiek voor vanzelfsprekende redenen=>wínsten.
Enkel gericht zelf onderzoek doen via internet en dan in het alternatieve circuit, dan komt er veel aan het licht dat niet mag geweten zijn en verzwegen wordt door de mainstream leugenpers..

Het is schokkend dat in 2019 dit bedrog nog steeds kan bestaan, ondanks alle bewijzen, en de gezondheid van zovele mensen opzettelijk in het gedrang blijft brengen zonder dat de héle medische wereld zich eenduidig uitspreekt om hun patiënten te beschermen.
Dat is tenslotte hun plicht: waken over de gezondheid, mensen genezen en niet ziek maken in ruil voor procentjes - het is een arts zijn/haar verantwoordelijkheid ook om op de hoogte te zijn van eventuele schadelijke bijwerkingen van medicijnen die ze voorschrijven en onderzoeken daarnaar op te volgen.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

26 jan 2019, 08:23

Een kennis zegde mij 
ik heb de medicatie buiten gegooid ik neem nu van die rijst dingen
paar maand later vraag ik hem naar het resultaat
hij was er nog slechter mee dan met de medicatie van de dokter en was er ook mee gestopt
waarom vroeg ik dat aan hem,omdat ik een boel oude testaankopen aan het opruimen was  noveen vlug in gebladerd en mijn oog viel op een artikel over die rijst
ook zij hadden onderzoek uitgevoerd ,en met zeerslechte resultaten
ik kom veel onder de mensen en hoor regelmatig dat mensen veel bijwerkingen hebben
als de dokter zegd dat er weinig mensen met bijwerkingen zijn denk ik dat hij niet de waarheid durft te zeggen

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

26 jan 2019, 10:24

Ik neem ControChol (1 pil 's avonds na het eten). Dit is een natuurprodukt en begint maar te werken NA 3 MAANDEN inname. Jaarlijkse controle en colesterol is nu in orde, maar omdat dit een natuurprodukt is heeft zowel de huisarts, als de apotheker gezegd blijf het maar nemen. En dat doe ik dus maar.

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

26 jan 2019, 13:37

Als je controchol neemt, goed de bijwerkingen in 't oog houden. In deze pillen zit rode gistrijst en statine.  De hoge gezondheidsraad wil deze verbieden omdat het gevaarlijke bijwerkingen heeft.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

26 jan 2019, 16:48

Seppe123 schreef:Als je controchol neemt, goed de bijwerkingen in 't oog houden. In deze pillen zit rode gistrijst en statine.  De hoge gezondheidsraad wil deze verbieden omdat het gevaarlijke bijwerkingen heeft.

ook test aankoop

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

27 jan 2019, 10:23

Ik ben na een paar maanden moeten stoppen met Simvastatine wegens pijn en krampen in de benen.
Nu neem ik al een paar jaar rode rijstpillen.
Groot vermoeidheidsgevoel in de benen is niet verbeterd, maar wel de nachtelijke krampen.

De overheid is niet gelukkig met die rode rijstpillen omdat het geen medicamenten zijn.
Met andere woorden, er is geen kwaliteistcontrole op zoals bij medicamenten.
De hoeveelheid werkzame stof hangt gewoon van de producent af.

Er is dus wel iets voor te zeggen dat ze dat willen verbieden.
Ondank is 's werelds loon

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

31 jan 2019, 06:50

Ik ga die studies over de zin en onzin van statines niet betwisten. Wie ben ik tenslotte om dit te doen met mijn beperkte kennis die bovendien zijn gezondheid in vertrouwen aan de artsen moet toevertrouwen.

Wat ik wel denk, is dat er minstens zoveel research zal gedaan zijn naar de zin en het nut van bepaalde geneesmiddelen en niet alleen statines.  Neem er nota van dat alle geneesmiddelen bijwerkingen hebben, de een wat meer dan de andere.

Ik ben erfelijk belast tot in het "kwadraat" inzake dichtslibbende aders. Mijn ouders en al hun broers en zussen stierven aan één oorzaak : vaatvernauwing. Dan spreek ik van de jaren 50 en 60, toen die statines nog niet op  de markt waren. Tussen haakjes, dat was die tijd van poeders Dr. De Mann en poeders Wit Kruis. Die stuff die die mensen slikten als snoepjes en na enkele jaren een kapotte maag, lever of nieren hadden. Die mensen werden hoogstens 68 à 69 jaar oud, enkele uitzonderingen niet te na gesproken. Hun einde kwam er in de grootste miserie van pijn en ongemak.

Dementeren ? Parkinson ? Nooit gezien bij die mensen met coronaire en/of hartproblemen ... Nooit gezien in mijn familie. Komt dat doordat ze nooit statines namen ? Neen, dat denk ik niet. Ik meen dat dementeren en Parkinson ook een erfelijke belasting is maar van een andere orde.

Kwam er voor mezelf toen ik nauwelijks 25 jaar was, na een routinecontrole, het  verdict dat mijn cholesterol waarden (tevens goede en slechte) uiterst ongunstig waren en dat een streng dieet zich opdrong. We schreven toen begin jaren '70. Bij mijn weten geen statines beschikbaar toen, in ieder geval ik kreeg ze niet.

Op mijn 40 ste onverbiddelijke diagnose : vernauwing kransslagaders, 3 voudige ovebrugging, later stent. Het was toen 1990 en daarvoor nog geen statines genomen, aangezien er geen klachten waren en ik toen niet beter wist ... en het dieet trachtte vol te houden.

Na de operatie, Lipitor 80 mg, nog tot op heden 1 tablet daags. Dat is een periode van ongeveer 30 jaar, met nagenoeg perfecte waarden van cholesterol en het nu bijna volledig aan mijn laars lappend dieet (eens krijg je genoeg van dat kloosterleven  :lol:)

Wat ik nu beweer is subjectief, dat weet ik, maar mij maakt je de onzin van statines niet wijs. Ze hebben bijwerkingen en ik heb dit reeds zelf ondervonden en reeds in ander topics breed uitgesmeerd, maar ik durf zeggen dat ik wellicht zonder die medicatie al lang het hoekje om was. Dat ik tenslotte diabetes er bij moet nemen, tot daar.

Uiteindelijk trek ik me alle dagen op aan het feit dat vele mensen er veel erger aan toe zijn. Mensen die wellicht nooit medicatie namen in welke vorm ook, uiteraard nooit bijwerkingen daarvan kenden, zelfs op en top gezond leefden, maar op een dag hoorden dat ze nog een tijd te leven hadden, enkele maanden zeg maar.

Je neemt de blutsen met de builen. Er is geen andere keuze.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

31 jan 2019, 10:39

maior domus schreef: De overheid is niet gelukkig met die rode rijstpillen omdat het geen medicamenten zijn.
Met andere woorden, er is geen kwaliteistcontrole op zoals bij medicamenten.
Het gaat echt niet over kwaliteitscontrole hoor. Het gaat om de farmaceutische industrie. Die is niet blij met al die natuurlijke middelen. Die brokkelen hun gigantische winsten beetje bij beetje af.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

04 aug 2020, 20:47

Onderzoek gehad door cardioloog tweemaal op een half jaar
Steeds zeergoede resultaten en nu wilde hij me plots pillen voor cholesterol voor schrijven zelfs zonder bloed onderzoek
Heb ik gewoon geweigerd

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

05 aug 2020, 14:02

MyriamC schreef:
31 jan 2019, 10:39
maior domus schreef: De overheid is niet gelukkig met die rode rijstpillen omdat het geen medicamenten zijn.
Met andere woorden, er is geen kwaliteistcontrole op zoals bij medicamenten.
Het gaat echt niet over kwaliteitscontrole hoor. Het gaat om de farmaceutische industrie. Die is niet blij met al die natuurlijke middelen. Die brokkelen hun gigantische winsten beetje bij beetje af.
Aan dat natuurgedoe word ook hel veel geld verdiend Ik neem wat de dokter voorschrijft Ik moet wel zeggen dat ik weinig last heb van bijwerkingen Ik ben 75 en ik neem elke dag 9 pillen diabeet, hart, en cholestrol
Ice

03 feb 2021, 16:56

Hoe de farma-industrie uw hart en bloedvaten te gelde maakt.
De cholesterolmythe: ‘Zeer pijnlijk voor cardiologen: ze vertellen al veertig jaar het verkeerde verhaal’

Een kwart van de Belgische veertigplussers slikt cholesterolverlagers om hart- en vaataandoeningen te voorkomen.
In ons land kostten ze de ziekteverzekering in 2016 ruim 146 miljoen euro. Onderzoeksjournalist Daan de Wit dook in ons hart en onze bloedvaten en kwam tot de conclusie dat cholesterolverlagers vooral een aanslag zijn op ons lichaam én brein.
https://www.humo.be/nieuws/de-cholester ... ~bcf06c8c/

Nou, dit wisten de "complotters" ook al van in 2006 door het boek "de cholesterol leugen" van prof. en hartchirurg Hartenbach maar ze werden uitgelachen en niet geloofd want het waren immers complotters.
Het duurt dan 15 jáár en God-weet-hoeveel doden voor naïeve goedgelovigen de 'complotters' bijgebeend hebben en nu wel moeten toegeven dat complotters/critici wél gelijk hadden.
Intussen hebben ze zich al 15 jaar suf gevreten aan statines en die andere rommel, margarine, waarmee ze hun gezondheid naar de vaantjes hielpen omdat de waarschuwingen van goedmenende critici niet geloofd werden.
aangepast door moderator

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

05 feb 2021, 21:57

Ken iemand die van die rijst dingen gebruikte omdat hij zich niet goed voelde bij de gewone medicatie
Zelf zegt hij was ik die rijst dinge blijven nemen was ik er niet meer,ik had gelezen dat testaankoop dat product helemaal afkeurde
En nu
Mijn dokter had 300 cholesterol en wilde daar geen pillen voor nemen uit wat hij al had meegemaakt van bij werkingen bij patiënten
Dit heeft hij mij zelf verteld ook zei hij me dat hij twee jaar terug wel een stend heeft gehad wat ik niet wist

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

06 feb 2021, 08:37

Ik heb al 12 jaar een stent en ik neem al 30 jaar cholesterol pillen (40mg) Ik heb daar totaal geen last van en aan dat natuurgedoe heb ik nog nooit meegedaan Ik geloof daar gewoon niet in Het is een dikke commerce dat hele natuurgedoe

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

06 feb 2021, 13:58

dafke schreef:
06 feb 2021, 08:37
ik neem al 30 jaar cholesterol pillen (40mg) Het is een dikke commerce dat hele natuurgedoe
En die pillen?
Is dat dan geen dikke commerce of krijg je die gratis?
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

06 feb 2021, 15:55

Als mijn vrouw even in de natuurwinkel binnenwipt is ze meer geld kwijt dan ik met drie maanden pillen Ze moet dan nog haar eigen geneesmiddelen kopen Ik heb geen enkele behoefte aan die natuurgeneeskunde