Oud voor m'n leeftijd... Uit een diep dal kruipen.

Hier is de plaats voor discussie en vragen over psychische aandoeningen

bembem
Lid geworden op: 21 aug 2015, 18:19

25 mei 2017, 05:48

Hewel ik zal maar met de deur in huis vallen... Ik voel me oud voor m'n leeftijd hoewel ik in de fleur van m'n leven zou dienen te zijn (alhoewel veel van m'n zogezegde leeftijdsgenoten met een midlifecrisis kampen, maar dat terzijde), ook ben ik door omstandigheden in een situatie verzeild waardoor ik bijna continu thuis zit wegens geen werk alsook een incapaciteit om op een ietwat normale manier aan het openbare leven deel te nemen. Kortom ik voel me een outcast, een soort van buitenbeentje of wat anderen als een sociaal/marginaal geval zouden bestempelen. Mja, en op de koop toe voel ik me dus oud. Uitgeput zou een betere omschrijving zijn... Ja, uitgeput en moegetergd van de existentiële strijd die ik de afgelopen tijd heb geleverd met ondermeer vershillende instanties (vdab, rva, ocmw enz...) die me het leven zuur maakten - dit allemaal omdat ik dus geen vast werk vond.

Nu dat dit alles min of meer achter de rug is val ik in een soort van zwart gat, en hoewel ik aan een nieuwe start werk - want ja, ik moet wel :-( is iedere dag hetzelfde; feitelijk leid ik het bestaan van een gepensioneerde, maar dan zonder de genoegdoening van terug te kunnen blikken op een voldaan leven... Of nee, ik zou me eerder als een overlevende van de kampen zien die terug moet leren wat het is om in de bewoonde wereld te functioneren. Kortom die terug moet leren genieten van de kleine dagdagelijkse dingen. Ja, zoiets dus... :s

Discuss please, hebben jullie zoiets misschien ook meegemaakt en indien ja, hoe zijn jullie dit te boven gekomen? Thanks ^^
Dag allemaal :-)

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

25 mei 2017, 08:41

Hebt gij al professionele hulpverleners geraadpleegd?
Hoe staat ge daartegenover?
Ondank is 's werelds loon
Gast

25 mei 2017, 16:36

Geniet maar eens goed van deze tijd van "niets doen", dat is heel belangrijk.

bembem
Lid geworden op: 21 aug 2015, 18:19

25 mei 2017, 20:33

Thanks leah I appreciate ^^
Dag allemaal :-)

bembem
Lid geworden op: 21 aug 2015, 18:19

25 mei 2017, 20:40

Maior domus ik consulteer reeds daar niet van (zo om de 3 weken zie ik een psy, ik ben zelfs officieel psychisch gehandicapte), mja ik heb er wel iets aan maar om nu te zeggen dat het altijd even aangenaam is.... Na ja, ik moet het er mee doen dus... Dat ik regelmatig op consult dien te gaan neem ik er bijgevolg maar bij...
Dag allemaal :-)

angel22
Lid geworden op: 10 jun 2012, 12:54

13 jun 2017, 19:38

Dag Bembem,

Ikzelf heb het ook al eens moeilijk omdat ik een spierziekte heb en niet alles kan doen wat ik graag wil doen.

Het is goed om mensen om je heen te hebben waar je een gesprek mee kan hebben, desnoods professionele hulp, dat kan in de vorm van gesprekken zijn maar ook massage.

Voor mij is massage een welkome hulp.

Ga eens na wat je graag zou willen. Door alleen maar thuis te blijven en op 4 muren te kijken zal het niet echt bevorderend voor je zijn.

Ik begrijp dat het niet altijd gemakkelijk is.

Ik stuur je nog een pm.

Groetjes,
Angel
fijne dag verder

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

21 jun 2017, 19:28

Wat bij mij help: vroeg opstaan en een wandeling in de natuur. Met een hond als gezelschap is dit nu gemakkelijker. Een huisdier geeft je veel vriendschap en je hebt iemand om voor te zorgen. Ook vrijwilligerswerk geeft veel voldoening: het sociaal contact doet deugd en je voelt je nuttig.