Neurophatie

Hier is de plaats voor discussie en vragen over psychische aandoeningen

schanulekes
Lid geworden op: 09 jul 2006, 19:30

01 nov 2018, 11:15

Zijn er hier mensen die leven met neuropathie en wat doe je er aan.
Hier al 5 jaar die zenuwaantasting en dagelijks pijn in voeten en benen,verder direkt moe.
Medicatie die helt hier is Contramal en Calmday.

spelertje
Lid geworden op: 08 jan 2008, 13:47
Locatie: Bissegem

03 nov 2018, 13:56

schanulekes
Begonnen rond 2006 aan linker tenen en langzaam allebei mijn voeten , altijd als antwoord er is geen remedie tegen , ik ben in 2003 geopereerd geweest van darmkanker en daarna zeven weken hemo gekregen vijf dagen in een week met tussen posen van twee weken , toen nog niets aan de hand tot drie jaar later , ik dacht al die tijd dat het van mijn rug kwam maar de neuroloog zei dat de zenuwen van de uiterste delen van mijn lichaam aan het afsterven waren en niets meer kon helpen .tot ik enige tijd geleden op darm kontrolle ging en deze dokter zei dat het voor kwam van toen hemo te krijgen .nu heb ik geen gevoel meer in mijn voeten zodat ik niet meer met de auto rijd .ondertussen nog iemand tegen gekomen die ook na een darm operatie en hemo heeft gekregen de zelfde verschijnselen heeft maar veel pijn heeft .bij mij gaat het nog en maar traag meer lopen .ik neem alle dagen lyrica twee maal per dag .verder heb ik ook veel pijnscheuten in mijn voeten en tenen .soms dagen niet en andere wel .we moeten er leren meeleven zeggen ze .ik voel het ook al in mijn vingers .
veel sterkte
spelertje

schanulekes
Lid geworden op: 09 jul 2006, 19:30

07 nov 2018, 20:23

Ik ging vroeger 2 tot 3 maal per week zo een 20 tal km stappen via wandelclubs en op 3weken tijd kon ik dat niet meer door het krijgen van Neuropathie,de reden weet niemand en een remedie ook niet.

Zoals  je zegt er leren mee leven,maar dat is voor mij niet zo makkelijk omdat ik altijd erg actief geweest ben.

Heb ook eens medicatie gekregen van Neuroloog,was iets tegen epilepsie,dat 3 maand genomen maar gaaf geen resultaat.

Dus houd ik het bij mijn medicatie zoals gezegd in vorige post,ook omdat ik ondertussen cronisch pijnpatient ben door 2 hernia operaties aan de hals en de rug(nieuwe tussenschijf geplaatst).

Met de auto rijden is voor mij nog geen probleem en verder veel fietsen in de zomer buiten en bij slecht weer op de hometrainer,mede omdat ik moet bewegen omdat ik ook hartpatiënt ben.


 

spelertje
Lid geworden op: 08 jan 2008, 13:47
Locatie: Bissegem

08 nov 2018, 12:46

schanulekes
het meest voorkomend van neuropathie is bij diabetis patienten .
het rare is dat ik in 2011 bericht kreeg na bloed onderzoek dat ik mijn suiker gehalte moest in de gaten houden , vijf jaar later dan het begin van neuropathie .dus van toen af neem ik iedere dag een pilletje om deze in de gaten te houden en om de 6 maand bloed onderzoek .
het aller beste nog gewenst voor de toekomst.
spelertje

schanulekes
Lid geworden op: 09 jul 2006, 19:30

10 nov 2018, 11:02

Hier tot nu toe nooit problemen gehad met suiker,dus van wat ik het heb gekregen zei Neuroloog ,kan erfelijk zijn of door sommige medicatie die je neemt maar welke dat weten ze ook niet.

flowerlady
Lid geworden op: 18 sep 2006, 23:23
Locatie: in ons mooie Haspengouw

23 nov 2018, 16:49

Schanullekes 

heb al vele jaren last van perifere neuropathie in onderbenen en voeten .De neuroloog die dat vaststelde dacht bijna met zekerheid te kunnen zeggen dat de cholesterolremmer die ik op dat moment nog nam :Lipitor de boosdoener zou zijn ,maar niet alleen die lipitor ,maar alle statines kunnen dat veroorzaken . Als ik lig ,heb ik het minste last als ik mijn benen helemaal optrek ,zodat de voeten helemaal plat op het onderlaken liggen . Mij hebben ze ook willen medicijnen voorschrijven ,en dat zijn antidepressiva ,maar die weiger ik te nemen . 
Wat ook vervelend is ,als je 10 stappen doet en je blijft dan stilstaan ,is het precies of er duizend mieren in je voeten zitten ! Stappen kan ik wel nog ,maar ook maar max een paar km ,waar ik vroeger ook bij de wandelclub 6 a 10 km deed . Maar wat ik ook vervelend vind is ,dat het kleinste schaafwondje aan tenen of voeten ,zoveel pijn doet dat je er gewoon niet kan mee slapen zonder een paracetamol 1000 te nemen . 
Ook moet ik zo voorzichtig mogelijk zijn ,met ergens mijn benen aan te stoten ,want soms loopt het bloed gewoon in mijn schoenen (neem een echte bloedverdunner ,Eliquis ) en dan weet ik echt niet waar ik tegenaan ben gelopen ,een klein takje is al genoeg , En om die wondjes genezen te krijgen is ook niet min ! 
Ik heb vorig jaar nog een onderzoek gehad bij de neurologe ,en ze zei dat het weer verder gevorderd was tegenover het vorige onderzoek . Je kan het dus ook niet tegenhouden ,en dat is ook erg 
We moeten ermee leven he , maar wens je ook het beste 
flowerlady 
ps diabetes is bij mij zeker niet de boosdoener  ,want dat heb ik gelukkig nog niet ,maar daar doe alles aan om te voorkomen ,qua eten ,want het ligt wel op de loer !!!
vriendelijke groetjes
Medion Akoya ,Windows 10,avg- avg firewall
ram:6 gb hd 1 thb.64 bits ,telenet