vrt !

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

14 jan 2015, 12:37

Sommige vrt journalisten zouden nu ,in Frankrijk, per direct in de bak vliegen. Met negationisme lachen ze daar niet.

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

18 jan 2015, 06:58

Nadat er eindelijk eens werd ingegrepen tegen potentiële terroristen (gewapende en dus gevaarlijke gekken) slaagde niet enkel het vrt-nieuws maar evenzeer de vtm erin, om bijna 40 minuten te blijven melken over dit item.
Vaak met nietszeggende en dagen erna telkens herkauwde beelden in het stikdonker, die dan zogezegd ter plaatse werden gemaakt, maar net zo goed in de patattenkelder van mijn bomma hadden opgenomen kunnen worden.
Een journalist moet objectief blijven, maar Danny Verstraeten (vtm) hoeft geen gel om zijn haren rechtop te zetten, want bij zijn commentaar rijzen zijn grijze pluimen vanzelf ten berge. Hij kleurt niet de dag, maar slaagt erin de avond totaal te vergallen met zijn nadrukkelijke stemintonatie, die Lucien Boussé (zaliger) naar de kroon steekt.
Danny (VTM) schopt vrijdag tegen de kont van de Antwerpse burgervader, met de vraag of het er niet te kort op de bal wordt gespeeld, omdat BDW militairen in zijn Stad wil inzetten, maar nauwelijks één dag later worden die soldaten dan uitvoerig in beeld gebracht en mag Jan met de Pet ook al eens - na wat repeteerwerk en daarom schaapachtig met zichzelf lachend - wat commentaar spuien. :lol:

Tja, TV...de toestellen worden steeds vernuftiger, maar de inhoud zakt elke dag wat dieper weg. Dus weldra ga ik letterlijk in bomma haar patattenkelder kijken, daar valt meer te beleven.

Ps.:OPGELET vanavond zal het herkauwen zijn van de opgewarmde kost over de zoektocht naar Syriëstrijder Abdelhamid Abaaoud, maar wel op een drafje want zondags staat de SPORT-redactie te trappelen van ongeduld...

sw

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

18 jan 2015, 15:07

Silver Wolf schreef:Nadat er eindelijk eens werd ingegrepen tegen potentiële terroristen (gewapende en dus gevaarlijke gekken) slaagde niet enkel het vrt-nieuws maar evenzeer de vtm erin, om bijna 40 minuten te blijven melken over dit item.
Tijdens de Parijse moordaanslagen en gijzelingsacties bleven de Franse nieuwsuitzendingen uren doorlopen, dat is precies de kracht en impact van "live" televisie. De anti-terreuractie in Verviers was dat ook en bovendien op dat moment wereldnieuws. Geen zender die zichzelf respecteert laat zo'n item aan zich voorbijgaan om dat rechtstreeks op antenne te brengen.
Vaak met nietszeggende en dagen erna telkens herkauwde beelden in het stikdonker, die dan zogezegd ter plaatse werden gemaakt, maar net zo goed in de patattenkelder van mijn bomma hadden opgenomen kunnen worden.
Jaja, dat zal wel. Helaas voor jou is er tijdens zo'n "direct" geen tijd en ruimte om beelden te monteren.
Een journalist moet objectief blijven, maar Danny Verstraeten (vtm) hoeft geen gel om zijn haren rechtop te zetten, want bij zijn commentaar rijzen zijn grijze pluimen vanzelf ten berge. Hij kleurt niet de dag, maar slaagt erin de avond totaal te vergallen met zijn nadrukkelijke stemintonatie, die Lucien Boussé (zaliger) naar de kroon steekt.
Wat heeft stemintonatie te maken met objectiviteit? Niets dus, tenzij je jaloers bent op Verstraeten's voortreffelijke uitspraak.
Danny (VTM) schopt vrijdag tegen de kont van de Antwerpse burgervader, met de vraag of het er niet te kort op de bal wordt gespeeld, omdat BDW militairen in zijn Stad wil inzetten, maar nauwelijks één dag later worden die soldaten dan uitvoerig in beeld gebracht en mag Jan met de Pet ook al eens - na wat repeteerwerk en daarom schaapachtig met zichzelf lachend - wat commentaar spuien. :lol:


Een journalist stelt aan BDW een vraag over het inzetten van militairen - dat is dus kontschoppen volgens sw - een dag later worden daarover beelden getoond en straatinterviews uitgezonden. Stel je voor zeg, als dat geen subjectieve instelling t.o.v. BDW is weet ik het ook niet meer!
Iedereen met vijf gram verstand weet hoeveel waarde je moet hechten aan interviews met de eerste de beste voorbijganger over actuele thema's, maar het hoort nu eenmaal tot de hedendaagse geplogenheden.
Dezelfde dag besteedden kranten daar pagina's lang aan, is dat dan geen probleem?
Tja, TV...de toestellen worden steeds vernuftiger, maar de inhoud zakt elke dag wat dieper weg. Dus weldra ga ik letterlijk in bomma haar patattenkelder kijken, daar valt meer te beleven.
Doen, jongen, vooral doen!

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

19 jan 2015, 07:51

De berichtgeving . ze is wat ze is en ik vind dat Verstraeten e.a. dat op VTM en VRT niet slecht brengen... anders dan Goedele Wachters bij wiens 'nieuws lezen' ik me dan soms blauw erger .
Het 'verkeerd aflezen van de autocue' is al wat verbeterd maar misschien moet ze ook nog wat cursus volgen voor haar gelaatsuitdrukkingen en stembuigingen tijdens het nieuwslezen, teneinde het nieuws wat neutraler te brengen.
Ze slaagt er bijna elke keer in haar persoonlijke voor- of afkeur , haar eigen 'leuk- of niet leuk vinden' van wat ze afleest, mee te geven aan de kijker in beeld en klank ! .
Tenenkrullend vind ik dat !
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

vercingetorix
Lid geworden op: 28 okt 2008, 10:42
Locatie: harelbeke

19 jan 2015, 20:39

Phoebe schreef:De berichtgeving . ze is wat ze is en ik vind dat Verstraeten e.a. dat op VTM en VRT niet slecht brengen... anders dan Goedele Wachters bij wiens 'nieuws lezen' ik me dan soms blauw erger .
Het 'verkeerd aflezen van de autocue' is al wat verbeterd maar misschien moet ze ook nog wat cursus volgen voor haar gelaatsuitdrukkingen en stembuigingen tijdens het nieuwslezen, teneinde het nieuws wat neutraler te brengen.
Ze slaagt er bijna elke keer in haar persoonlijke voor- of afkeur , haar eigen 'leuk- of niet leuk vinden' van wat ze afleest, mee te geven aan de kijker in beeld en klank ! .
Tenenkrullend vind ik dat !
Ge weet dat de vrt in vernieuwen steeds voorop gaat nietwaar. Awel, na al die journalisten a la Martientje en andere mannelijke collega's, werd het toch wel de hoogste tijd eens een frisse wind te laten waaien over het kijkvee, iets wat Goedele zich zéér ter harte neemt : ze legt dus klemtonen, stelt idiote vragen, buigt haar stem een hapert bewust vooraleer ze DE vraag in het gelaat van haar correspondent slingert.
Dààr zaten we warempel allemaal een decenium lang op te wachten.
Ik vrees dat zij voor andere kwaliteiten is aangeworven ...
wat baet den uyl een bril
als de caers niet branden wil

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

21 jan 2015, 06:55

Dat een vent in wit gewaad - die zich vertegenwoordiger van GOD (op aarde) laat noemen en onfeilbaar blijkt te zijn - zowel op VRT als bij VTM in beeld wordt gebracht met zijn uitspraak...
dat we NIET moeten niet kweken als konijnen
geeft meteen aan wat tegenwoordig als NIEUWS wordt beschouwd.

En ik die dacht dat nonkel Pater destijds in Afrika al had uitgelegd wat de missionarishouding was...!?

Ps.: Spijts het orakel "Michel ...(N)" zal ik blijven schrijven wat ik zelf denk.
Zonder daarom "ik ben CHARLIE" erbij te zetten. :twisted:
En over mijn doen en laten heeft die MichelN totaal geen enkele zeggenschap.
Dat is aan de echte moderatoren van seniorennet voorbehouden.

sw

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

22 jan 2015, 15:52

Ergens is die uitspraak van die paus wel een politiek statement. Wie en waar kweekt men als konijnen? Niet langer meer in het westen en de oorspronkelijke bewoners. Ook niet in China waar men, net zoals bij de konijnen,de mislukten een karateslag geeft. Hij heeft het dus over volken en rassen die het woord terugtrekken niet in hun woordenboek of hun koran hebben staan.Dat zo een uitspraak nieuws is, daar moet men niet aan twijfelen. Tussen de regels door is dit nog straffer dan de Charliecartoons. Bijna had hij gezegd dat de uitdunning waarmee Isis bezig is, nog zo slecht niet zou zijn. Hij zei :"ik weeg mijn woorden." Hij dacht: "Het moet hier eens gedaan zijn met die konijnenpoepers" Dat vliegtuig zat wel op 10km hoogte. Dichter bij zijn grote baas en ver van de raketten. Misschien daarom dat hij zo een grote bek had. Maar toegegeven: het is een aparte.

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

22 jan 2015, 17:00

:roll: Tja, de Papa zijn verhaal over de tijd dat hij nog Bis-Kop was en werd beroofd ...en toen overwoog "om de overvaller een schop te geven, waar de zon nooit schijnt...", was ook niet van de poes.
Maar tenslotte was dat een overweging en hield hij zich (toen) toch nog in.

Er mag al eens gelachen worden, maar ooit was er (in 1978) "Jean-Pol Uno", die de lachende paus werd genoemd en na een pontificaat van amper 33 dagen in verdachte omstandigheden overleed.... :?

sw

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

17 feb 2015, 16:54

Silver Wolf schreef::roll: Tja, de Papa zijn verhaal over de tijd dat hij nog Bis-Kop was en werd beroofd ...en toen overwoog "om de overvaller een schop te geven, waar de zon nooit schijnt...", was ook niet van de poes.
Maar tenslotte was dat een overweging en hield hij zich (toen) toch nog in.

Er mag al eens gelachen worden, maar ooit was er (in 1978) "Jean-Pol Uno", die de lachende paus werd genoemd en na een pontificaat van amper 33 dagen in verdachte omstandigheden overleed.... :?

sw
Deze Paus ( de Papa) , mag van katana , gerust nog vele stoute uitspraken doen, deze kerel mag er zijn :)
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

13 jul 2016, 08:44

De berichtgeving over het feest van 11 juli op de Grote Markt van Brussel is ook van die aard om eens verder over na te denken . Dat in Antwerpen was niet zo van tel .

Zo vond men het nodig om speciaal te vermelden dat Bart Peeters daar stond te zingen ' in, amai , het Nederlands' zowaar !! Bart Peeters die daar ondertussen volop de olijke 'Belg' stond te wezen voor de goeie verstaanders.
Het moet werkelijk een zeer ongewoon iets zijn dat dit speciaal moet onderlijnd worden met zoveel woorden , dààr waar dit als normaal zou moeten kunnen beschouwd worden ?!
Brussel , hoofdstad van Vlaanderen ?!, mijn oor en à bas !

Uit de herwerkte versie van Vlaanderen Boven laat men dan ook net het herwerkte stukje horen waar R.VanhetGroenewoud het nodig vond om te onderlijnen dat de Vlaming , oh zo gezellig , ook Belg is . Kwestie van een beetje sturing te geven misschien ??

VRT had beter BRT gebleven .

Laat ik liever het bezingen van de liefde voor 'Vlaanderen' prefereren van Paul van Vliet . Dat is puur en vrij van het gemanipuleer in herwerkte versies zoals diegene die van uit de Belgische 'kin' van Raymond vhGroenewoud ontspruiten.
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

15 jul 2016, 11:37

Triest ontwaken met het nieuws uit NICE.

's Morgens staat radio2 (Oost-Vlaanderen) aan en tussen enkele vrolijke muziekjes verkondigde de studiokoelie van dienst, dat ze "zo dadelijk een persoon ter plaatse zullen telefoneren", om de laatste details te geven.

Die persoon tatert er op los en meldt ook nog, "dat het zijn verjaardag is...."
Alsof dat een extra dimensie toevoegt aan al dat menselijke leed waar eigenlijk geen woorden voor zijn.
De studio sluit dit gesprek af met de belofte later nog eens te bellen met die toevallige getuige, om nog meer details te geven, want hij zou nog eens gaan kijken wat er zoal te zien was.
Van ramptoerisme gesproken... :?

sw
Fazal

15 jul 2016, 11:45

Ja, maar dat zal niet alleen bij radio2 gebeuren.
En wees maar gerust, de ganse media zal ook wel weer geen gebrek aan fantasie hebben.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

16 jul 2016, 10:52

Ik weet niet waar de VRT de pretentie vandaan haalt zich te profileren als een eersteklas nieuwszender terwijl ze twee dagen na mekaar met moeite uit hun zomers slaapje konden gewekt worden.
Donderdagavond schoten ze verdwaasd wakker nadat o.m. NPO1 al een uur eerder de gebeurtenissen in Nice op antenne had.
Gisteravond vonden ze het zelfs de moeite niet waard verder in te gaan op wat zich in Turkije aan het ontwikkelen was.
Ach ja, sinds de Herald of Free Enterprise is er weinig veranderd.

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

17 sep 2016, 15:42

http://m.standaard.be/cnt/dmf20160916_0 ... e3e09&imai



VRT partijdig ?? hoe durft men zoiets denken ??
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

27 nov 2016, 20:56

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultu ... /1.2829368


De Belgische komiek Pieter Verelst heeft de 51e editie van het Cameretten Festival gewonnen. Het Cameretten Festival is een van de belangrijkste wedstrijden voor cabaretiers in het Nederlandse taalgebied.

Op de VRT is alles belgisch !! Spijtig voor hun dat er geen belze taal bestaat!!

Op het EK wielrennen in Qatar , waren 33 renners geselecteerd , allemaal Vlamingen , geen enkele waalse renner ! Maar tijdens de koers waren het allemaal belgen ! :evil: :twisted:
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850