niks op tv

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)
Fazal

17 apr 2019, 12:12

fregat schreef:
17 apr 2019, 06:33
Gisteren laatste aflevering " Rond de Noordzee " bekeken en vond het een mooie serie.... :!:
Ja idd, 'soms' zijn er wel series die een beetje smaken, maar die zijn meestal van veel te korte duur.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

17 apr 2019, 13:33

Tja, ik lees heel graag, dus als ik moe ben van actief te zijn, zet ik mij in mijn zeteltje en lees een goed boek.
Wij hebben het 41 jaar zonder tv gedaan. Hadden geen van de twee thuis tv, dus, wij dachten daar gewoon niet aan van dat te kopen...Het is pas als ik alleen gevallen ben dat ik, na een verschrikkelijk eenzame winter, dat ding in huis heb gehaald.
Fazal

04 mei 2019, 18:31

Ik ben via PLAY, al de series van 'The Sopranos' aan het herbekijken.
Spannend en boeiend, en niet zo ver van de realiteit.
Soms ietsje moeilijk te volgen, omdat er heel veel personages met Italiaanse namen in mee spelen.
Maar toch ..., alle acteurs doen hun naam alle eer aan.
En als je probeert zo goed mogelijk probeert te volgen, dan zit je er als kijker middenin.

Spijtig dat het hoofdpersonage (James Gandolfini) overleden is, want het was een acteur met speciale klasse.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

06 mei 2019, 15:23

Ik neem alles op met de Digi-Recorder zodat ik bij desillusies gewoon kan wissen.
Zo duurt het wel even, vooraleer men van een serie alle afleveringen heeft en dat was ook zo met UNDERCOVER.
Waarbij ik de eerste afleveringen kon smaken, maar nadien werd alles zwaar ongeloofwaardig (hoewel z.g. gebaseerd op "echte feiten" ???) en werd er af en toe wat goedkope erotiek bij gesleept.
(Die er vrij stuntelig in werd gesmeten... )

Met een flatscreen T.V. worden dan gelukkig - maar soms "helaas" - allerlei scenes in het donker of (te) vaag belicht, erg onduidelijk.
Even "AMBASSADE" gevolgd, maar dat voelde aan als nogal zielig en inhoudsloos.
Nu volg ik "Pop-Up Rechtbank" waarvan men soms iets kan opsteken.
Gisteren Filip Geubels in "De Colombus" gezien en wel erg verrassend, hoe zowel "de Geub" als Wim Lybaert heel spontaan hun ziel bloot legden.
In "Where the Wild Men are" is Ben Fogle weer goed op dreef...
En sleept hij de kijker enthousiast mee in het avontuur.
"Posh Hotels - Upstairs and Down" (Vitaya) stelt me wel wat teleur.
Veel poeha maar niks wat mij kan boeien.
Wél ga ik woensdag a.s. "A very Modern Grand Hotel" (op Eén) eens bekijken.
"Factcheckers" lijkt goed bedoeld, maar wordt vaak wat melig en teveel wordt erin herhaald...

Enfin, ieder zijn meug...

Hobo
Fazal

06 mei 2019, 15:45

Hobo schreef:
06 mei 2019, 15:23
Ik neem alles op met de Digi-Recorder zodat ik bij desillusies gewoon kan wissen.
Doe ik ook, helaas zijn de meeste opnames een en al desillusie.
Scherm vol opnames, na een nagenoeg een 1/2 uur al, een leeg scherm.
Het een na het andere gewist. Ik heb het dan meer over series en films.
Andere zaken kunnen soms wel interessant zijn, geef ik toe.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

07 mei 2019, 06:10

Wat FAZAL schrijft klopt...

Maar... blijkbaar wordt erop aangestuurd om extra te betalen, wanneer men iets wil bekijken, dat niet zo erg teleur stelt. Dus betaal-T.V. zoals destijds "FilmNet". (1985 -1997)
(De eerste recorders waren trouwens omgebouwde toestellen bestemd voor FilmNet-abonnees.)

In mijn programmagids zie ik altijd dat er "betere" (?) uitzendingen staan onder andere bij
Netflix en Play en/of C-More.
Telenet biedt dan ook nog "films à la carte" aan, maar daar vind ikzelf weinig soeps tussen.

In mijn programmagids staat bij alle films een "sterren-quotering".
Maar...soms zoek ik zelf via GOOGLE naar de waardering van een bepaalde film.
Want dat "Pirates of the Carribean" veelal hoog scoort (met een knotsgekke Johnny Depp) kan mij totaal niet bekoren. Evenmin als "The Hunger Games" waarvan ik alle 3 de boeken ooit doorworsteld heb.

Tenslotte blijft de uitdrukking toepasselijk
"Over smaken en kleuren kan men bezwaarlijk redetwisten...." :wink:
En...als het echt slaapverwekkende T.V. wordt, is dat mooi meegenomen als stimulans om een boek te grijpen, of wat vroeger onder de wol te kruipen. Zeker bij het huidige grillige lenteweer. 8)

Hobo

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

08 mei 2019, 01:28

Mensen, mensen, hoe kan je nu zeggen dat er niks is op TV, kijk toch naar " Game of Thrones "
de beste reeks ooit gemaakt, je kan naar de afleveringen kijken nog eens kijken, het verveelt nooit.
En bij overschot van tijd, lees dan ook al de boeken, daar ben je wel even zoet mee; Geweldig !

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

08 mei 2019, 08:45

neen merci
al dat geweld bloed , wreedheden , haat en ,........................................

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

08 mei 2019, 11:29

DRAKEN :D :D :D
Fazal

08 mei 2019, 11:49

Game of Thrones ...? Met vliegende draken???
Mooi, spannend, boeiend ...? Voor volwassen mensen ...?
Amai mijne frak! :roll:

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

08 mei 2019, 12:32

Oordeel niet te snel, technisch gezien is het veruit de beste reeks aller tijden, met ook nog eens een groot aantal goede acteurs. Het verhaal is "fantasy" dus daar moet je wel voor open staan, maar als je van " Lord of the Ring " houd, dan moet je dit echt zien.
Geweld, draken en dergelijke zijn inderdaad overweldigend aanwezig, maar nooit vergeten het is " fictie " geen realiteit, dramatiek hoort erbij.
Nooit iets beter gezien !

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

08 mei 2019, 12:39

Als je dat graag ziet zal dat best mooi zijn en heel goed geënsceneerd.
Ik lees niet graag fantasy en kijk ook niet graag fantasy.
Er moeten er in soorten zijn hé!
Het leven zou maar saai zijn anders.

Eigenaardig eigenlijk want vroeger las ik heel graag magisch realisme: Johan Daisne, Hubert Lampoo, Alain Fournier...

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

08 mei 2019, 12:43

ik heb wél graag fantasy , maar meer dan in de aard van science fiction van de zachtere aard
niet met al die onthoofdingen met elk detail en veel bloed
maar t'is voor ieder wat wils hé

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

08 mei 2019, 16:42

Doorsnee gezien hou ik helemaal niet van geweld en wrede scenes, maar dit verhaal is zo fascinerend dat je gewoon meegesleurd wordt in een " ik wil altijd meer weten " spiraal, eens je erin zit geraak je er gewoon niet meer uit. Dan spreek ik nog helemaal niet over de ongelooflijke muziek score. Sommigen vinden dit misschien gek, maar nu er nog maar 2 afleveringen over blijven voor het einde van de reeks is de spanning bijna niet te houden, ik tel gewoon af naar zondagnacht dan kan je de volgende episode zien .
Zelf hou ik dan meer niet zo van scifi, gelukkig maar, ieder zijn meug.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

09 mei 2019, 17:31

Vanaf zat. 11 mei heb ikzelf o.a. dit aangevinkt als "op te nemen" (zodat ik nadien snel kan wissen als het tegenvalt) :idea:

11 -05 - "The King's Speech" op Eén heb ik al gezien maar zeker de moeite
Ook op Eén start een nieuwe serie "Hooten & The lady"... Ik ben alvast benieuwd, maar de commentaar belooft iets avontuurlijk.
- 12 -05 - Canvas Where the Wild men are (Ben Fogle brengt dat levensecht en vol empathie)
- 14- 05 - Op Q2 FILM "Linkeroever".... (Met o.a. Matthias Schoenaerts en Sien Eggers...)
- 15-05 - Op Eén wil ik toch eens proeven van "Op naar de 100" (men weet maar nooit als senior...)
- OP Canvas wil ik even kijken of FISKEPARK (mij) kan boeien...!?
- 16-05 - Geef ik Ph. Geubels nog een kans met Is er een dokter in de Zaal... ('t Mag al een luchtig zijn ook)
- 17-05 - Op Eén : Film "Behind the Candaleria" = over LIBERACE
Op Canvas goede film (die 'k al gezien heb) Philomenia met o.a Judi Dench.

Dat is slechts een rudimentaire selectie, want er is ook links en rechts nog wel wat spek naar ieder's bek.

P.s.: :roll: Don't shoot me, I only play the piano!

Hobo