Seks op canvas

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

21 apr 2018, 11:38

Dan moeten we niet te lang wachten, dat is goed.
Kijk je ook naar 'Dokter Deen' op NPO?

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

21 apr 2018, 12:30

Nee Vera, "Dokter Deen" volg ik niet.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

21 apr 2018, 12:35

Ik heb opgezocht wie de dame in kwestie was of is.
Zal zeker een interessant gesprek zijn geworden.
Ik begin nu toch echt te twijfelen aan de intelligentie
van de "oudere man".
Hoe is het mogelijk om je te vergapen aan die dame in
haar groene topje en niet te luisteren naar haar woorden,
net zoals Phoebe verwoordt.
Kotje, kotje toch!!!

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

21 apr 2018, 12:40

lea*** schreef:Nee Vera, "Dokter Deen" volg ik niet.
Dat is ook zo'n mooie serie maar ze zijn ook al aan het 3de jaargang bezig dacht ik, maar echt ook de moeite waard. spijtig dat je het gemist hebt.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

21 apr 2018, 12:47

kotje schreef:In het debat van gisteren was er een welbespraakte zeer mooi gedecolteerde niet blanke vrouw aanwezig.Ik geef toe mijn ogen waren er niet af toen ze in beeld kwam.
En dan maar eindeloos liggen leuteren over het doel van de natuur, tss...

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

21 apr 2018, 12:57

Fazal schreef:
Paul Siemons schreef:
MaLoReg schreef:Idd Prima Vera en mooi was ze alles behalve-trouwens die décoltee daar was nu echt niks speciaals aan, hangt mss af van mijne TV maar inkijken kon ik toch niet hahahaha.

MaLoReg, dat is normaal dat "ge op uwen TV gene inkijk" kon hebben, ik heb me laten wijsmaken dat ge daar een toestel moet voor aanschaffen dat uitgerust is met 3-Dimensionaal beeld ; nen 3D-TV dus  :wink: :wink: :wink: :wink:
Of een soort doorkijk-TV.  8)

Ze gaan eraan komen in de toekomst : "Het Holografische Televisietoestel"! 

https://www.youtube.com/watch?v=jIJcdoj_9xw

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

21 apr 2018, 13:08

lea***


Ken je het spreekwoord" één beeld zegt meer dan duizend woorden" :D

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

21 apr 2018, 14:45

Ja wardje, dat ken ik, ik vond die dame fatsoenlijk gekleed.
Toch niets om zo afgeleid te worden als kotje.....  8) :lol:
MaLoReg

21 apr 2018, 15:51

Ach ja, eigenlijk is het vrij onschuldig maar 'k vraag me af of je daar een topic moet voor openen.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

21 apr 2018, 20:50

MichelN schreef:
kotje schreef:In het debat van gisteren was er een welbespraakte zeer mooi gedecolteerde niet blanke vrouw aanwezig.Ik geef toe mijn ogen waren er niet af toen ze in beeld kwam.
En dan maar eindeloos liggen leuteren over het doel van de natuur, tss...

Op een rare topic terecht gekomen.
Nu begrijp ik uw reactie Michel.
Wel, wel, tss, tss..... :wink:

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

27 apr 2018, 06:13

kotje schreef:In het debat van gisteren was er een welbespraakte zeer mooi gedecolteerde niet blanke vrouw aanwezig.Ik geef toe mijn ogen waren er niet af toen ze in beeld kwam. Ik zag ook dat de andere debatleden(waaronder Torfs) gecharmeerd waren door haar aanwezigheid.Dank je hiervoor Canvas. :oops: 
AfbeeldingDeze dus ? Assita Kanko !
Doe wel en zie niet om !

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

27 apr 2018, 08:39

Ja , deze is het . Ze groeide op in Burkina Faso , studeerde journalistiek en behaalde  o.a. een master Internationale politiek . Ze  is sedert 2001 in Nederland en  vanaf 2004  België.

Ze wordt regelmatig uitgenodigd in duidingsprogramma's;  nog niet zo lang geleden ook in De Afspraak  over mensenrechten en  genitale verminking bij vrouwen.
Uit wat ze zegt kan men , in niet omfloerste bewoordingen, een uitgesproken mening filteren over integratie, criminaliteit  en  cultuur  e.a. vaststellen . Ze  neemt geen blad voor de mond en is volledig geïntegreerd denk ik .
Ik vind zelf dat ze  ook een duidelijke kijk heeft op de maatschappelijke problemen zoals die er nu zijn . ( zoals bvb. over de rellen in Brussel van enkele maanden geleden waar allochtone jongeren de boel kort en klein sloegen ).

Ik vind het jammer dat deze vrouw , die echt wat te vertellen heeft, door sommige mannen enkel beschouwd wordt als 'vlees'  waar ze   met geile blik en  waarschijnlijk dito fantasie zitten naar te kijken terwijl ondertussen het denken en luisteren naar wat ze zegt blijkbaar  uitgeschakeld wordt.

Dan denk ik bij mezelf ,  . en dat moet allemaal gaan kiezen ..
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 apr 2018, 14:50

Tja, ... je weet hoe dat komt, he Phoebe?
Er is in een mannenlichaam maar net voldoende bloed om alle organen te voorzien van zuurstof. Wanneer dan één specifiek deel meer bloedtoevoer vraagt, dan komt de bovenkamer zonder de nodige aanvoer te zitten en dan krijg je die reacties. :lol:

A. Kanko: een vrouw met hersenen én met een mening. Dames zoals zij laat men veel te weinig aan het woord.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

06 mei 2018, 12:39

De belofte van Jaha - documentaire canvas - Terzake

Dit is het verhaal van een jonge Afrikaanse vrouw die de strijd aanbindt tegen de wrede praktijken die haar leven bijna hebben verwoest.

 Jaha Dukureh is als baby genitaal verminkt en wanneer ze 15 is, wordt ze naar New York City gebracht om te trouwen met een man van middelbare leeftijd die ze nooit eerder heeft ontmoet.
Een decennium later, na aan het gedwongen huwelijk te zijn ontsnapt, keert ze terug naar Gambia in West-Afrika. 
Jaha wil geen slachtoffer zijn en ze vraagt onze sympathie niet. 
Ze wil machtsstructuren ter verantwoording roepen, zowel in het Westen als in Afrika. Ze eist respect voor de rechten van de meisjes, ongeacht in welke maatschappij ze wonen. 
200 miljoen vrouwen en meisjes over de hele wereld worden genitaal verminkt.
Dit wrede 'gebruik', toppunt van sadisme, komt hoofdzakelijk voor onder moslims.

In de reportage confronteert Jaha de imam dat VGV (vrouwelijke genitale verminking) niet in de koran staat. 
Dat geeft hij ook toe: ze hebben de keuze om het niet te doen maar het is beter om het wel te doen - om de vrouw onderdanig te houden en haar lust te onderdrukken.

In de islam wordt de bevolking dus misleid dat vrouwenbesnijdenis in de koran zou staan. (In nigeria bijv. worden meisjes bijeen gedreven gelijk vee en door gewapende mannen verhindert om te vluchten voor een groepsbesnijdenis)

In haar dorp beweerde de lokale vroedvrouw zelfs dat een onbesneden vrouw geen kinderen kan baren...tiens, eerst wegsnijden, dichtnaaien om dan achteraf terug te moeten opensnijden om sex te kunnen hebben en te kunnen bevallen?
Ook werd te weinig medicatie om de pijn tijdens een bevalling te verlichten aangehaald als (drog)reden om te besnijden...het 'gat' moet groot genoeg gemaakt worden voor een gemakkelijke bevalling?!
In afrika beslist de imam van het dorp over vrouwenbesnijdenis en uiteraard stemmen mannen ermee in.

Het verhaal van deze vrouw is schrijnend...als meisjes 1 week oud zijn, worden ze besneden: onverdoofd worden clitoris en schaamlippen weggesneden en wordt de vagina dichtgenaaid.
Als ze 14 jaar is (níet 15 zoals canvas beweert) wordt ze uitgehuwelijkt aan een 40-jarige man in VS.
Haar vader brengt haar naar VS, waar ze moederziel alleen wordt achtergelaten, bedekt door witte kleding, onderdanig geknield voor dat stuk pedofiel.

Na enkele dágen tevergeefse pogingen tot sex wordt ze naar een louche 'dokter' gebracht die haar toegenaaide vagina zonder verdoving opensnijdt en opdraagt om meteen en veel sex te hebben met haar echtgenoot zodat het niet terug dichtgroeit.
De wreedheid en het sadisme is onvoorstelbaar: sex hebben met een open wonde...gruwelijk en barbaars.

Haar vader geeft haar dan vanuit Gambia toestemming om bij haar tante en oom te gaan wonen en te scheiden.
Zij trouwt opnieuw op haar 17de en krijgt 2 kinderen.

Dan zet zij zich in om te strijden tegen VGV, ook in haar thuisland Gambia.
Haar vader heeft 3 vrouwen en ál de meisjes zijn besneden.
Als zijn jongste vrouw bevalt van een dochtertje, zet Jaha zich in om te verhinderen dat ook dat kleintje besneden wordt en blijkbaar lukt dat...
Jaha geeft voordrachten en reist dorpen af.
Een chirurg getuigde: een patiënte kwam bij hem nadat ze opnieuw opengesneden werd en de barbaar had haar urinebuis beschadigd....levenslange pijn en incontinentie...de gruwel.

Pas in november 2015 wordt door de president van Gambia vrouwenbesnijdenis verboden. Of die wet ook echt opgevolgd en uitgevoerd wordt is maar de vraag.

Wat een barbaren dat ze hun vrouwen en kinderen zoiets aandoen, zij worden levenslang veroordeeld tot een gruwelijke lijdensweg: immers niet enkel de besnijdenis zelf zonder verdoving is uiterst pijnlijk maar door littekenweefsel en deze verminking zal, behalve elk seksueel contact pijnlijk zijn, de rest van hun leven getekend zijn door allerlei gevolgen voor hun gezondheid en welzijn.

Mannen keuren goed dat hun vrouwen en dochters verminkt worden om hen te onderdrukken, onderdanig te houden en hen elk genot te ontzeggen - wat zegt dat over hen: onmensen, barbaren die de koran misbruiken uit jaloezie om genot voor te behouden aan de dominante man?
Verminken wat 'allah' geschapen heeft, bevestigt nog maar eens hoe leugenachtig moslims telkens de koran misbruiken als het in hun straatje past.

Nu weten we ook meteen waarom moslimmannen in soepjurken rondlopen: anders worden ze, besneden, overgestimuleerd en hebben ze de hele dag een erectie.
Waarschijnlijk komt daarom verkrachting en aanranding zoveel voor door asielzoekers? Teveel stimulatie door het dragen van broeken, tel daarbij hun cultuur op om vrouwen als gebruiksvoorwerp te gebruiken, minderwaardig, respectloos en ongestraft pakken wat ze willen?

Onbegrijpelijk dat zelfs moeders, die zelf deze verminking ondergingen, hun bloedeigen dochters veroordelen tot dezelfde lijdensweg. 
Wraakzucht?
Als ik besneden ben, dan zul jij ook geen genot aan sex mogen beleven?
Wat soort (on)méns ben je dan? De naam moeder onwaardig, zij hoort haar dochter(s) te behoeden en te beschermen voor de pijn die haarzelf werd aangedaan!
Wat scheelt die mensen toch?

En dat beweert dan van hun kinderen te houden terwijl ze hun dochters het meest onmenselijk lijden zelf aandoen en hen veroordelen tot een levenslange, pijnlijke lijdensweg die ze zelf ondergingen?
Dat kun je toch geen ménsen meer noemen?
On-be-grijp-pe-lijk, puur sadisme en wraakzucht en dat wordt zelfs hier, in het westen, in de 21ste eeuw, nog steeds verdergezet?!

@Wil: Jaha is ook een mooie vrouw maar ik betwijfel of haar decolleté bij deze reportage enige invloed zou kunnen hebben om een normale man af te leiden van de getoonde en beschreven gruwelijkheden.