Mister Donald Trump

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

10 jul 2018, 11:51

Nogal wat journalisten hebben de onhebbelijke gewoonte om hun sympathie of antipathie jegens bekende personen te ventileren, zij het op bedekte of subtiele wijze. Soms zelfs niet eens opzettelijk, argeloos, maar wel verraderlijk. Het zit dan in onopvallende nuances die betekenisvol zijn als je er aandacht wil aan besteden. Zo erger ik mij b.v. aan de respectloze manier waarop men spreekt of schrijft over de president van de Verenigde Staten van Amerika. Men heeft het voortdurend over "Trump doet dit" en "Trump zegt dat". Waarom niet "President Trump"? Het gaat toch om de functie en niet om de persoon. Zegt men ook niet "President Macron", "Koning Filip", "Minister-President Geert Bourgeois", enz.

Ik weet niet of Mister Donald Trump een goede of een minder goede president voor zijn land zal zijn, maar ik weet wel dat hij democratisch verkozen is, wat van vele staatshoofden niet kan worden gezegd.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

10 jul 2018, 12:08

Democratisch zeg je toch? Ben je daar zeker van? Ik niet, meer dan genoeg gefoefel al aangetoond. En Mister? Dat zal nooit ofte nimmer een Mister zijn en nog minder is hij voor mij een president, een fake president wel. 
MaLoReg

10 jul 2018, 15:21

Lukas schreef:Nogal wat journalisten hebben de onhebbelijke gewoonte om hun sympathie of antipathie jegens bekende personen te ventileren, zij het op bedekte of subtiele wijze. Soms zelfs niet eens opzettelijk, argeloos, maar wel verraderlijk. Het zit dan in onopvallende nuances die betekenisvol zijn als je er aandacht wil aan besteden. Zo erger ik mij b.v. aan de respectloze manier waarop men spreekt of schrijft over de president van de Verenigde Staten van Amerika. Men heeft het voortdurend over "Trump doet dit" en "Trump zegt dat". Waarom niet "President Trump"? Het gaat toch om de functie en niet om de persoon. Zegt men ook niet "President Macron", "Koning Filip", "Minister-President Geert Bourgeois", enz.

Ik weet niet of Mister Donald Trump een goede of een minder goede president voor zijn land zal zijn, maar ik weet wel dat hij democratisch verkozen is, wat van vele staatshoofden niet kan worden gezegd.
Hier geef ik jou groot gelijk Lukas. Tegenwwoordig is de beleefdheid of gelijk welke vorm vanbeleefdheid dan ook, ver te zoek. Of wij het nu eens/oneens zijn met President Trump doet er niet toe, hij is president en zo mag men hem dan ook benoemen.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

10 jul 2018, 16:47

Mag maar hoeft niet vind ik. Een man die zijn eigen land én de wereld zo verdeelt verdient die titel niet volgens mij. Wat ik veel erger vind is dat men een man zoals Dutroux geregeld Mijnheer Dutroux noemt. Dat vind ik pas erg.

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

10 jul 2018, 18:41

Prima Vera schreef:Democratisch zeg je toch? Ben je daar zeker van? Ik niet, meer dan genoeg gefoefel al aangetoond. En Mister? Dat zal nooit ofte nimmer een Mister zijn en nog minder is hij voor mij een president, een fake president wel. 
Beste Prima Vera,

1. Volgens mij is de USA nog altijd een democratisch land, Noord-Korea b.v. niet.
2. Dat "gefoefel", ben je daar zeker van?
3. U en ik, wij mogen partijdig zijn, maar van journalisten mag je pure objectiviteit en wellevendheid verwachten.

Alle respect voor uw mening hoor.

Lukas

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

10 jul 2018, 19:02

Lukas schreef:
Prima Vera schreef:Democratisch zeg je toch? Ben je daar zeker van? Ik niet, meer dan genoeg gefoefel al aangetoond. En Mister? Dat zal nooit ofte nimmer een Mister zijn en nog minder is hij voor mij een president, een fake president wel. 
Beste Prima Vera,

1. Volgens mij is de USA nog altijd een democratisch land, Noord-Korea b.v. niet.
2. Dat "gefoefel", ben je daar zeker van?
3. U en ik, wij mogen partijdig zijn, maar van journalisten mag je pure objectiviteit en wellevendheid verwachten.

Alle respect voor uw mening hoor.

Lukas
De journalisten zijn nog niet objectief tov eigen volk en ook tov hun eigen volk kennen ze geen wellevendheid. Wat zou je willen? Ze zeggen allemaal wat ze willen, dikwijls genoeg zonder enige ondergrond. 

En ik zeg niet dat USA géén democratisch land is, ik zeg dat hij niet democratisch verkozen is omdat er  gesjoemeld is langs alle kanten. Maar dat is mijn mening uiteraard. 
MaLoReg

12 jul 2018, 08:45

Ik zie President Trump en dit ondanks zijn rijkdom als een man in de straat-hij zegt zonder scrupules wat de meeste denken-heeft lak aan al die andere bewindsvoerders en is recht voor de raap. Op vele punten heeft hij gelijk maar zal in het 'clubje' nooit aanvaard worden.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

12 jul 2018, 09:27

Als President is het zoals in het gewone leven van Jan Modaal ; als ge iedereen tegen u in het harnas jaagt staat ge alleen en bereik je op het einde van de rit niets.
Hij moet leren compromissen maken en niet denken dat hij alles bij het rechte eind heeft, hij woont niet alleen op deze wereld.
Na zijn ambtstermijn is hij weer zakenman, nu is hij geen zakenman maar bekijkt hij wel alles zo.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

12 jul 2018, 11:11

Ik denk dat je een punt hebt Wardje ,

Die man is in zijn eigen zakenimperium  als grote baas geen tegenspraak gewoon en de verliezen die hij lijdt door zijn eigen al dan niet foute beslissing neemt hij als collateral damage .  Ik denk dat hij als superrijk zakenman  aldus weinig compromissen maakt en zijn  eigen (groot?) ego en karakter duwen  hem daarin denk ik .

Hij heeft een stijl  , een 'air' ,  die   indruist tegen de houding(en) die de wereld gewoon is van politiekers in het algemeen .

Wat mij  wel tegengaat is dat de verzamelde media  hem neerbuigend behandelen , gelijk in welke actie en beslissing hij onderneemt . Het lijkt 'bon ton , om niet te zeggen  een vereiste,  te zijn om zich als anti - Trump te profileren wil men door het clubje journaille en co. als voor vol aanzien te worden .
Dit is een tendens die men ook hier ziet in kranten en   TV nieuws waar het nog méér opvalt.. Men kan het gewoon niet meer nalaten om bevooroordeeld en wat lacherig  te berichten over Trump .

Ik begrijp het soms wel dat Trump  de 'pers' gewoon negeert en hen de buitenwacht geeft bij gelegenheden .

Ik denk had Obama bvb. een ontmoeting kunnen regelen met Kim Yong Un dan had men hem de hemel in geprezen . Nu had de ganse berichtgeving hieromtrent een ietwat  neerbuigende toon .
Hetzelfde met de represailles tegen Assad ivm. de gifaanvallen op  zijn eigen volk door de regeringstroepen. . Obama destijds zei   heel verontwaardigd dat hij daar de 'rode lijn' trok maar bleef toch maar lekker in zijn schulp zitten en reageerde niet toen het destijds tijdens zijn mandaat  ook gebeurde.  'Yes we can ' maar achteraf bekeken 'was het ' No we can't .'
Trump wel , die handelde in deze  naar zijn woord  !

Trump heeft en kent  weinig verfijning in de voor ons   zichtbare omgangsvormen   , sommigen zouden het in  een politiek gegeven 'hypocrisie ' of misschien wat beleefde 'diplomatie' kunnen noemen . Ik denk in veel  opzichten dat men bij Trump aldus is : What you see is what you get .
Wij zijn de beleefd lachende, niets onthullende, gesloten aanpak gewend van onze politiekers.  ' What you see is not what you get !' zo'n beetje nietwaar ?
Laatst gewijzigd door Phoebe op 12 jul 2018, 11:19, 2 keer totaal gewijzigd.
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

12 jul 2018, 11:17

en hoe komt het dat hij niet gerespecteerd wordt om zijn ontmoeting met Kimmeke? Zuiver omdat het hem niet te doen is om de wereldvrede wel om het feit dat hij dat landje bekijkt als nieuw ontginningsmateriaal. Hij heeft heel duidelijk gemaakt dat hij daar o zo doodgraag zijn hotels zou bouwen. Het is hem om zijn eigen gewin te doen en niet dat van zijn land of van de wereld.
Het eerste  goede moet ik hem nog echt weten doen hoor.  
Het feit dat hij het klimaatakkoord niet meer onderschrijft, dat hij vindt dat het allemaal maar bullocks is. Hij gelooft er niet in.
Hetgene hij doet in de dierenwereld, hij laat het terug toe dat er gejaagd wordt op soorten die op uitsterven staan. 
Neen voor mij is hij een regelrechte dooddoener die totaal niet deugt. Hij had daar moeten blijven waar hij zat : op zijn directeursstoel van zijn firma. Van politiek heeft hij totaal niets gevreten wat mij betreft. En respect? Nog in geen 100 jaar.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

15 jul 2018, 06:39

Hij veegt ook zijn voeten aan protocol : Waar is de Queen?

Afbeelding

Toen kwam Trump op bezoek :)

Heeft lak aan protocol en aan wat de mensen van hem denken.
Moet wel toegeven de werkloosheid bij de zwarten en latinos is historisch laag sedert hij aan het roer staat, Belastingvermindering voor quasi al de Amerikanen. Kordaat opteden in Syrie. Er worden geen raketten meer afgeschoten uit Korea . Is de koers van de dollar er alleen maar op vooruit gegaan , hij pakt het migrantenprobleem aan en durft het met naam te noemen.

Obama was anders ook helemaal niet geliefd bij de queen alles behalve zelfs. En die flater wat hij beging bij het koninklijk diner toendertijd zeker niet.
Langs de andere kant als je hem ziet staan op deze foto ; door de grootte van zijn ego ziet Trump niet dat er meer op de wereld is dan die vierkante meter waar hij op staat.
Hij is een speciale president en dat zijn we niet gewoon voortgaand op zijn voorgangers ,als je hem moogt geloven denkt hij zelfs al luidop voor een tweede ambtstermijn .