De Withoeve en Thuis

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

04 nov 2018, 12:41

En ik ga aan Kobe een receptje vragen om mijn meute op "winteravond" te eten te geven. :P

Maar ik zal toch mijn kerststalletje zetten.
Fazal

04 nov 2018, 14:17

Helena van Troje schreef:
Maar ik zal toch mijn kerststalletje zetten.  :P
Foei Helena, maak er een winterstalletje van!  :D :wink:

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

04 nov 2018, 16:19

Mijn oor Fazal, :Dhet zal een kerststalletje blijven :roll:, gelijk een mulatje een mulatje zal zijn en blijven. :P
En dan nog wel een kerststalletje met beeldjes uit ivoor, gecertifieerd van vóór 1980...
Ik zal eens de aandenkens aan mijn ouders gaan laten vermalen in de Zoo...
Fazal

04 nov 2018, 17:11

Helena van Troje schreef:Mijn oor Fazal, :Dhet zal een kerststalletje blijven :roll:, gelijk een mulatje een mulatje zal zijn en blijven. :P
:? :( :D :D :wink:

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

04 nov 2018, 19:59

Moet altijd eens goed lachen met zulke infantiele pogingen een paar klanten meer over een markt (of wat dan ook) te krijgen.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

05 nov 2018, 09:29

Klanten ? Goh , Paca,  de kraampjes op de Kerstmarkt (euh,  pardon wintermarkt) nodigen nu echt niet direct uit tot klandizie van  moslims denk ik . Al eens goed het doorsnee aanbod bekeken  ?

Hamburgertentje(s), nikske halal dus ,  , jenever- e.a geestrijke drankententjes (verboden!) , spulletjes voor aan de Kerstboom en Kerststalletjes(van geen tel in hun cultuur)  , een paar kraampjes met spulletjes voor voetbalsupporters  , hier en daar een kraampje met knuffels en zingende Kerstmannen.   Voeg daarbij een paar stalletjes met mutsen en sjaals al dan niet met typische 'winter'motieven ( ook niet direct binnen hun interessesfeer) en je bent zowat rond op de Kerstmarkt.
Overal in de straten die typische Kerstmuziek als achtergrondmuziek ( ook niet direct hun dada)

De ijspiste dan . Zelden  of nooit tot hiertoe gesluierde dames gezien die de schaatsen onderbinden .

Ik denk , zo lang men  bvb.geen  'red nose camels'  ipv. van de gangbare 'reindeer'   figuurtjes verkoopt  en  die  lijn niet doortrekt naar andere 'season' attributen die de doorsnee moslim kan interesseren zal een gangbare 'Kerst'markt weinig aantrekkingskracht hebben voor deze bevolkingsgroep hoezeer men ook kiest voor de politiek-correcte  'winter'  oplossing  vanuit ' het bestuur' en  door  commerçanten die  vooral graag een goeie verkoop  willen hebben .

Waarom ze aldus persé de 'Kerst'  benaming uit de periode weg willen laten is mij een raadsel . Ze hebben ze er toch  alvast niet goed over nagedacht , vind ik ..

Ondertussen zitten we ver weg van het onderwerp  'Withoeve en Thuis' al denk ik dat moslims nu ook niet direct dagelijks voor buis zitten  om er naar te kijken en er fan van zijn . Adil bvb. die houdt zich niet aan de Ramadan :wink:
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

05 nov 2018, 10:58

Daar zou je kunnen van verschieten hoe die naar tv kijken en wat die volgen.

Terug naar de Withoeve, ben benieuwd wat er vanavond op het menu zal staan... :wink:
Fazal

05 nov 2018, 14:23

Wafels natuurlijk. Of wat dacht je?  :P :D

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

05 nov 2018, 16:53

wie eet al die wafels vraag ik mij af ? en een full-time job als wafelbakster hé ! een b&b met een paar kamers waar de ene na de andere conferentie gegeven wordt... en waar een taximaatschappij kan blijven draaien met soms 1 chauffeur die ook nog verlof kan nemen wanneer hij/zij wil ! en blijkbaar kan iedereen die zonder werk zit daar chauffeur worden. en geschenkmanden die die gasten moeten leveren, ongelooflijk ! levert zelfs een fulltime job op voor sam !
en frankie (...) doet daar heel alleen de keuken. femke heeft de leiding, peter doet nog wat advokatenwerk on the side, nancy kuist daar de hele boel én springt bij in de keuken én 'bedient" nog ook... maar toch vind ik het leuk en blijf ik kijken ! :lol:
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

berretz
Lid geworden op: 08 jan 2014, 08:34
Locatie: 2070

06 nov 2018, 06:58

'Acteurs' van 't  zevende knoopsgat moeten ook eten zeker?

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

06 nov 2018, 08:49

berretz schreef:'Acteurs' van 't  zevende knoopsgat moeten ook eten zeker?
Daar zitten wel degelijk goede acteurs tussen, waarom zo lelijk doen? Als het zo'n 7de knoopsgatacteurs zouden zijn als jij beweert, zou deze soap geen 25 jaar gelopen hebben.  Zegt veel over jouw instelling.
Fazal

06 nov 2018, 11:22

Ik vind het een heel goeie soap.
Alleen wordt er te weinig gewerkt, door te veel ziek, en teveel andere beslommeringen.
10 bewoners in hetzelfde huis, en er kan er nog altijd eentje bij!??? Het huis zelf, nog niet getoond.
Is ook niet nodig. 'In' de Withoeve gebeurt er ook niets, en dat gebouw wordt wel getoond.
De locaties waarin de activiteiten plaats vinden, bevinden zich meestal in de studio zelf.
Zelfs de vakantiereizen gebeuren in de studio zelf.
De achtergronden v/d vakantieplaatsen, vind ik wel iets minder, om niet te zeggen 'slecht'.
Die zijn de soap niet waardig. 

Niettemin hoop Ik dat deze soap nog lang mag blijven duren.
Het is en blijft (meestal), het beste deel van een doordeweekse televisie-avond.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

06 nov 2018, 11:27

Fazal schreef:Wafels natuurlijk. Of wat dacht je?  :P :D
Niets van: mosselen met frieten  :lol: :lol: :lol:

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

06 nov 2018, 11:36

Ik heb Leen Van Dievel (Kaat) al op toneel bezig gezien.
Wees maar zeker dat dat geen actrice van het zevende knoopsgat is!
En Marleen Merckx (Simoneke)  is ook niet de minste.
En zo zijn er nog.

Waarom toch altijd die hautaine houding?

Wij hebben meer dan veertig jaar zonder tv gedaan.
Nu ik alleen ben is dat toch voor een stukje een soort afleiding op eenzame avonden.
Een mens kan toch niet elke avond de hort op.
Kunnen wel, er is genoeg te beleven in onze stad.
Het kost alleen hier en daar een beetje veel af en toe.

En Thuis daar ben ik via mijn zus ingerold.
In het begin dacht ik ook daar mijn tijd niet aan te verdoen, maar een mens geraakt toch nieuwsgierig...

En je kan natuurlijk ook verheffende tv bekijken op Arte en andere culturele zenders.
Allerlei wetenschappelijk en historische documentaires volgen in alle talen die je maar wil.
Maar soms hé dan wil een mens gewoon verstand op nul en blik op oneindig en een brei in zijn pollen...