De Withoeve en Thuis

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)
Fazal

06 nov 2018, 20:10

Helena van Troje schreef:
Fazal schreef:Wafels natuurlijk. Of wat dacht je?  :P :D
Niets van: mosselen met frieten  :lol: :lol: :lol:
Het zullen wel mosselen met wafels geweest zijn.
We hebben het in ieder geval niet gezien.  :wink: :D

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

07 nov 2018, 07:01

het enige wat me écht stoort is hoe lesbiennes in beeld worden gebracht... dr ann is lesbienne en elke lesbienne maar dan ook elke lesbienne is een doel voor haar. dat is toch belachelijk ! er moet er toch wel eens eentje tussen zitten waarvan ze zou zeggen : niet mijn type ! maar nee, elke lesbienne is goed en moet er aan geloven !
zou dus willen zeggen dat ik als hetero verliefd word op elke vrouw die ik tegenkom !
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

07 nov 2018, 10:58

vagelis schreef:het enige wat me écht stoort is hoe lesbiennes in beeld worden gebracht... dr ann is lesbienne en elke lesbienne maar dan ook elke lesbienne is een doel voor haar. dat is toch belachelijk ! er moet er toch wel eens eentje tussen zitten waarvan ze zou zeggen : niet mijn type ! maar nee, elke lesbienne is goed en moet er aan geloven !
zou dus willen zeggen dat ik als hetero verliefd word op elke vrouw die ik tegenkom !
Daar heb je wel gelijk in.
Fazal

07 nov 2018, 15:33

vagelis schreef:het enige wat me écht stoort is hoe lesbiennes in beeld worden gebracht... dr ann is lesbienne en elke lesbienne maar dan ook elke lesbienne is een doel voor haar. dat is toch belachelijk ! er moet er toch wel eens eentje tussen zitten waarvan ze zou zeggen : niet mijn type ! maar nee, elke lesbienne is goed en moet er aan geloven !
zou dus willen zeggen dat ik als hetero verliefd word op elke vrouw die ik tegenkom !
Tja ..., alle minderheden moeten aan bod komen.
Dat is in alle soaps en ook in films zo, anders voelen ze zich achteruit gestoken.
Niet dat 'ik' dat goed vindt, bijlange niet! Het stoort mij ook. Enorm!

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

07 nov 2018, 15:36

Fazal schreef:
vagelis schreef:het enige wat me écht stoort is hoe lesbiennes in beeld worden gebracht... dr ann is lesbienne en elke lesbienne maar dan ook elke lesbienne is een doel voor haar. dat is toch belachelijk ! er moet er toch wel eens eentje tussen zitten waarvan ze zou zeggen : niet mijn type ! maar nee, elke lesbienne is goed en moet er aan geloven !
zou dus willen zeggen dat ik als hetero verliefd word op elke vrouw die ik tegenkom !
Tja ..., alle minderheden moeten aan bod komen.
Dat is in alle soaps en ook in films zo, anders voelen ze zich achteruit gestoken.
Niet dat 'ik' dat goed vindt, bijlange niet! Het stoort mij ook. Enorm!
heb geen probleem met minderheden die in beeld komen wel hoe ! nu lijkt het alsof elke lesbienne met eender welke andere lesbienne in bed duikt !
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !
Fazal

07 nov 2018, 16:04

vagelis schreef: heb geen probleem met minderheden die in beeld komen wel hoe ! nu lijkt het alsof elke lesbienne met eender welke andere lesbienne in bed duikt !
Ik bedoelde wel: "àlle minderheden" in 'ons' land. Overal, zijn ze van de partij.
Negers, Marokkanen, nu ook Chinezen, en mensjes met andere kwaliteiten(sic!) zoals lesbo's, homo's, transgenders, noem maar op.
Geen enkele slaan ze over.

Wie zei ook weer: "trop, is te veel"?   :roll:

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

08 nov 2018, 09:53

 In  Thuis doen de scenarioschrijvers  zeker erg hun  krampachtige best om de zogenaamde (politiek correcte ?)gangbare weergave te  tonen van onze samenleving ,  minderheden incluis.
Een zwarte Dries ;  een ' te goed voor deze wereld ' Poolse  immigrant arbeider die hier achterblijft ,  de  brave moslim Adil  die een vast stekje heeft in de soap ; zijn broer Younes mocht ook al wat komen opdraven  (vroeger was er ook al  'de mo ;  ook nen braven') .
Ze  hebben een transgender , een lesbo  met Ann en zowaar in het personage Kobe opnieuw ( na Franky) een opstoot voor het mannelijke geslacht .


Verder  zijn ze niet vies van  gangbare clichés  :
 Vlaamse  'ruwe bolsters  met blanke pit' Eddy en de Frank , producten van de vakschool, die het niet al te nauw nemen met tafel- en andere manieren , zich op tijd en stond een goed stuk in de kraag drinken,  met het flesje bier in de hand voor de tv liggen  met hand  tussen de broekriem in de broek  en zeker ook  indien de noodzaak zich voordoet  in hun visie op het probleem , het  eerder uitleggen met hun vuisten , liever dan met hun gezond verstand dat steevast altijd een paar afleveringen te laat komt  ,  wat hen dan al eens  achter de tralies laat belanden .
De wat simpele Nancy ,  kuisvrouw van opleiding , goed van hart maar wel wat dom en die niet weet  wanneer ze moet praten of zwijgen ,  die niks aanvoelt van aangepast gemanierd gedrag in gezelschap .  Het personage moeit zich ook graag ongevraagd in en met alles.
etc..etc..

 Misdaad, crimineel gedrag ,  intriges , overspel … het is allemaal nooit ver weg .
Voeg daarbij de ziektes , tegenslagen , ongelukken , blije gebeurtenissen die zich bij  àl de  opgevoerde volkse en minder volkse  personages  kunnen voordoen  . Voeg er de ruzies ,  verdriet en de judassenstreken  bij die altijd  kort om de hoek loeren   en elkaar in snel tempo opvolgen  en je hebt een succesformule die het  aldus jarenlang uithoudt op het scherm .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

08 nov 2018, 10:03

Als het alledaags was zoals in het "normale" leven dan keek er geen kat naar!
Fazal

08 nov 2018, 10:46

Juist. En Phoebe heeft ook gelijk, het is idd een succesformule.
Je zou u echt wel afvragen waar de schrijvers het 'blijven' uithalen.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

08 nov 2018, 16:26

Tja gisteren ook weeral iets raar,
In de Withoeve kan men toch overnachten hé want ons Nancyke kuist toch de kamers!
Dan vraag ik mij af waarom de Withoeve taxi die gasten van Lowie en Bob naar een hotel moest voeren.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

08 nov 2018, 17:05

benq schreef:Tja gisteren ook weeral iets raar,
In de Withoeve kan men toch overnachten hé want ons Nancyke kuist toch de kamers!
Dan vraag ik mij af waarom de Withoeve taxi die gasten van Lowie en Bob naar een hotel moest voeren.
De "Withoeve" zal volzet geweest zijn ….. :D :D :D

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

08 nov 2018, 17:57

Niet te diep nadenken, benq :?

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

10 nov 2018, 15:36

Helena van Troje schreef:Niet te diep nadenken, benq :?
Niet te geloven eigenlijk dat ze hier al vier pagina's lang liggen te memmen over godweet welk evenement in een dagelijkse soap. Enfin, toegegeven, ik begrijp dat allemaal niet, maar wie ben ik?
Fazal

10 nov 2018, 17:35

Er is nu eenmaal niet veel anders om over te memmen MichelN.  :D
Ik vind trouwens die Tilly, een vree schoon wijf.  :oops: :wink:
Laatst gewijzigd door Fazal op 10 nov 2018, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

10 nov 2018, 17:35

MichelN schreef:
Helena van Troje schreef:Niet te diep nadenken, benq :?
Niet te geloven eigenlijk dat ze hier al vier pagina's lang liggen te memmen over godweet welk evenement in een dagelijkse soap. Enfin, toegegeven, ik begrijp dat allemaal niet, maar wie ben ik?
Tja man wat wil je,
this winter hé wij vervelen ons,
en geef nu toe,
memmen kan plezant zijn, toch  :wink:
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol: