vloerverzakking

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (exacte) wetenschappen en techniek.

penarie
Lid geworden op: 21 okt 2009, 09:54
Locatie: brugge

01 mei 2019, 10:39

De kelder met een stuk zijgevel is verzakt . Na ingrijpende bouwwerken is alles gestabiliseerd. Het plafond van de kelder is de vloer van de bovenliggende "voutekamer". Die houten vloer heeft nu een helling van plusminus 7 cm. De vloer bestaat uit houten steunbalken met daarop een vastgevezen plankenvloer. Daarop ligt nog een eiken plankenvloer bestaande uit zware eiken planken. Het is de bedoeling de volledige vloeroppervlakte te nivelleren. Het is de bedoeling na weg nemen van de eiken planken de vastgevezen plankenvloer met egaline te begieten. Gezien de op te vullen ruimte tot 7 cm gaat kan ik dit niet alleen met egaline. Ik moet die ruimte dus eerst gedeeltelijk opvullen met iets anders. Ik denk aan hout. Maar kan ik dit ook met een lichte kunststof (genre PUR, vaste isolatieplaat)? Kan die kunststof tegen de druk en is die stof stabiel in de tijd?
Dankbaar voor iedere raad.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

01 mei 2019, 11:08

De drukvastheid van vloerisolatieplaten is goed, maar aangezien de helling zal er wel wat snij en aanpaswerk zijn, zou goed kijken dat ik aan de dikste kant die moet opgevuld worden begin , en op het laatste met hout , omdat je toch niet kan werken met vloerplaat tot op de mm, uw vastheid is weg.
Is die verzakking nu stabiel?, voor je begint of al het werk telt tot niet om mooi pas te werken.