Doel van de natuur

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (exacte) wetenschappen en techniek.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

24 mar 2018, 01:00

kotje, u bent het vleesgeworden fenomeen wat de franstaligen een "empêcheur de danser en rond" noemen.
Zich bezig houden met wat geen kat interesseert is niet wijs het is het bewijs dat er "conterverdraaiden" onder ons leven die menen de wijsheid in pacht te hebben en dus anderen vervelen met hun gezaag.
I at graecum pi.

kotje
Lid geworden op: 20 dec 2005, 19:09
Locatie: 9880 AALTER

24 mar 2018, 11:25

Gij vindt die vraag zagen.Dat is jouw goed recht.Ik ken verschillende geleerde mensen die een andere mening zijn toegedaan.
Volgens ons verstand kan er niets bestaan, toch bestaat dit alles. Paradox?
ASUS 3gigabyte Win7
Waar komen we vandaan? Wie zijn we? Waar gaan we naartoe?

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

24 mar 2018, 17:52

Paca schreef:kotje, u bent het vleesgeworden fenomeen wat de franstaligen een "empêcheur de danser en rond" noemen.
Zich bezig houden met wat geen kat interesseert is niet wijs het is het bewijs dat er "conterverdraaiden" onder ons leven die menen de wijsheid in pacht te hebben en dus anderen vervelen met hun gezaag.
I at graecum pi.
Ik hoop maar op één ding, met name dat "kotje" *niet* het doel van de natuur is.

kotje
Lid geworden op: 20 dec 2005, 19:09
Locatie: 9880 AALTER

24 mar 2018, 19:02

Volgens ons verstand kan er niets bestaan, toch bestaat dit alles. Paradox?
ASUS 3gigabyte Win7
Waar komen we vandaan? Wie zijn we? Waar gaan we naartoe?

Tembo
Lid geworden op: 11 jun 2015, 11:12

24 mar 2018, 20:38

Ja kotje.....ge noemt er daar ene op.....
Veel respect voor diene mens, en het was zeker geene aap.

Maar.... de Stephen zag ze bij momenten toch ook vliegen hoor.
Diene mens was in een situatie geraakt waar fictie en réaliteit voor hem geen verschil meer maakte.
Dat er een deel fictie réaliteit wordt heeft altijd al bestaan en zal ook blijven bestaan; maar er is ook een deel fictie dat nooit réaliteit zal worden. En daar is hij zo ver in verzeild geraakt dat hij op de lange duur de "onmogelijke fictie" ging geloven.

Beam me up Scotty....... :lol: :lol:

kotje
Lid geworden op: 20 dec 2005, 19:09
Locatie: 9880 AALTER

25 mar 2018, 10:36

Kritiek geven op de grootste natuurkundige van onze tijd vind ik wat gewaagd.
Volgens ons verstand kan er niets bestaan, toch bestaat dit alles. Paradox?
ASUS 3gigabyte Win7
Waar komen we vandaan? Wie zijn we? Waar gaan we naartoe?

kotje
Lid geworden op: 20 dec 2005, 19:09
Locatie: 9880 AALTER

25 mar 2018, 16:06

Volgens ons verstand kan er niets bestaan, toch bestaat dit alles. Paradox?
ASUS 3gigabyte Win7
Waar komen we vandaan? Wie zijn we? Waar gaan we naartoe?
Gast

25 mar 2018, 18:00

kotje schreef:.....


Ik meen dat ge exponentiële groei onderschat.Denk eens welke sprong de mens gemaakt heeft op b.v. electronisch en medisch gebied en noem maar op.
.....
Mmmm , misschien wel op medisch ( bio-medisch ) en chemisch gebied , maar niet op technisch gebied.  De transistor , in casu de halfgeleider werd in 1947 uitgevonden. Al wat nu bestaat is een "evolutie" van dingen die vóór 1947 ook al bestonden.  De miniaturisatie van electronica heeft zelfs zijn limiet bereikt , kleiner kan niet meer omdat men nu al op schier moleculair niveau zit te werken.  Tracht maar iets te vinden dat geen evolutie is van wat reeds sinds pakweg 1950 bestond. 

kotje
Lid geworden op: 20 dec 2005, 19:09
Locatie: 9880 AALTER

25 mar 2018, 20:39

De techniek hangt samen met de wetenschap.Nieuwe technieken ontstaan als de wetenschap vooruitgaat.De miniturarisatie van de electronica kent een einde door de kwantumichanica.Nu ontstaat een nieuwe techniek de kwantumcomputer, die vele malen sneller is dan onze moderne computers.
Ik denk zelfs dat de evolutie een exponentieël proces is.Zover mijn kennnis gaat meen ik dat de ontdekking van de natuurwetten met bijbehorende techniek exponentieël gaat.
Zoals ik het einde zie weet ge.
Volgens ons verstand kan er niets bestaan, toch bestaat dit alles. Paradox?
ASUS 3gigabyte Win7
Waar komen we vandaan? Wie zijn we? Waar gaan we naartoe?

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

26 mar 2018, 11:05

kotje;
De keerzijde van dat rekenwonder is dat de kwantumcomputers erg moeilijk te bouwen zijn. Een populair ontwerp werkt met supergeleidende materialen die ruimtes vereisen waar het honderd keer kouder is dan in de kosmische ruimte. De delicate kwantumtoestanden moeten zorgvuldig aangestuurd worden, en de processor mag geen straaltje licht zien.
De machines zijn nog niet krachtig genoeg voor complexere problemen dan wat de huidige supercomputer aankan.
hij komt nog wel op de markt , maar we gaan het vel van de beer niet verkopen voor hij geschoten is .
Eerst zien en dan geloven!

kotje
Lid geworden op: 20 dec 2005, 19:09
Locatie: 9880 AALTER

26 mar 2018, 11:24

Volgens ons verstand kan er niets bestaan, toch bestaat dit alles. Paradox?
ASUS 3gigabyte Win7
Waar komen we vandaan? Wie zijn we? Waar gaan we naartoe?

kotje
Lid geworden op: 20 dec 2005, 19:09
Locatie: 9880 AALTER

26 mar 2018, 11:24

Volgens ons verstand kan er niets bestaan, toch bestaat dit alles. Paradox?
ASUS 3gigabyte Win7
Waar komen we vandaan? Wie zijn we? Waar gaan we naartoe?

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

26 mar 2018, 11:40

kotje; bij uw link van wikepedia staat te lezen:

ALS men erin slaagt een goed werkende kwantumcomputer te maken zou dat een grote hulp voor wetenschappelijk onderzoek zijn.
ALS wat wil dat zeggen???.???; juust! ,niet voorlopen op de feiten zoals ik al schreef, komt hoogstwaarschijnlijk wel goed maar operationeel nog ver ervan.

kotje
Lid geworden op: 20 dec 2005, 19:09
Locatie: 9880 AALTER

26 mar 2018, 12:24

wardje de mens is niet gemaakt om niet te slagen.Ik ben 100 procent zeker dat die computer er vroeg of laat komt en onze kijk op de natuur volledig zal veranderen.
Volgens ons verstand kan er niets bestaan, toch bestaat dit alles. Paradox?
ASUS 3gigabyte Win7
Waar komen we vandaan? Wie zijn we? Waar gaan we naartoe?
Gast

28 mar 2018, 15:29

kotje schreef:wardje de mens is niet gemaakt om niet te slagen.Ik ben 100 procent zeker dat die computer er vroeg of laat komt en onze kijk op de natuur volledig zal veranderen.
Ik ben daar helemaal niet zeker van !  Moest dat kunnen , dan zou de natuur zelf dat reeds als deel van gegevensopslag "uitgevonden" en vooral toegepast hebben , bijvoorbeeld in de manier waarop hersenen van mens en dier werken.  Niet alle "exotische" vindingen hebben ooit tot een zinvolle toepassing geleid.  Vooraleer men met iets "supercomputerachtig" wil bouwen zou men al vooraf moeten afstappen van het Von Neumann model  en iets nieuws vinden ( in de aard van de werking van hersenen ).