Grohedal inbouw toilet

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (exacte) wetenschappen en techniek.

penarie
Lid geworden op: 21 okt 2009, 09:54
Locatie: brugge

06 mar 2019, 16:57

Probleem met pneumatische bodemplaat.de twee slangetjes functioneren niet goed.ik wil het uitstroomsysteem uit de bak halen. Nergens vind ik een handleiding hoe ik het uitstroommechanisme uit de bak haal. Iemand een hint aub ?

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

06 mar 2019, 18:36

Is het dit systeem ?



Afbeelding
Als je het grijze palletje omhoog trekt komt het bovenstuk los ,dan de slang loskoppelen dan is er voldoende ruimte om bij het stortmechanisme te komen.
Sluit wel eerst het water af.Meestal zijn de zuigertjes versleten die in de valbuis zitten.
Er zijn nog andere typen, maar ga ervan uit dat het systeem toch al dicht de 10 jaar nadert .
Is het dat type niet dan een foto plaatsen ,want er zijn nog andere types ook.

penarie
Lid geworden op: 21 okt 2009, 09:54
Locatie: brugge

09 mar 2019, 11:32

bedankt voor uw antwoord.Het is niet dat systeem van uw photo. De inbouw WC werd in het jaar 2001 geplaatst. Is het mogelijk dat ik gewoon het uitstroomsysteem uit de bodem kan trekken ?

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

09 mar 2019, 11:38

Probeer eens , ZONDER groot geweld je zal zien of hij meekomt .
Eens goed bekijken , zal hoogstwaarschijnlijk simpel zijn maar je moet het bemerken hoe het systeem in elkaar zit.
Op google eens het type van je systeem proberen te vinden , daar staat in detail hoe je alles kan monteren ,heb er al enkele modellen bekeken, maar of de jouwe er tussen zit ?

penarie
Lid geworden op: 21 okt 2009, 09:54
Locatie: brugge

16 mar 2019, 11:56

dag beste
heb de vraag gesteld aan technische dienst Grohe: na twee weken nog geen antwoord.
Intussen zelf gevonden. Het volledig lichaam van het pneumatische uitstroommechanisme een weinig naar links draaien en optillen.

Maar aan dit mechanisme zit een schuifklep die drie standen kan aannemen. Nergens vind ik de bedoeling van die drie standen. Een idee ?