WAT BRENGT ONS DE MODERNE WETENSCHAP ?

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie
Gast

22 mei 2011, 19:08

Reini schreef:Broccoli : Calcium 1985 tot nu : min 73 %. Foliumzuur min 62%. Magnesium min 55%.
Appels: Vitamine C 1985 tot nu : min 60%.
Bananen: Vitamine B6 1985 tot nu : min 95 % !!!!
Wortelen: Calcium 1985 tot nu: min 24%. Magnesium min 75%.
Spinazie: Magnesium 1985 tot nu: min 76%. vitamine C: min 65 %


En dan staat men verbaasd te kijken als ziekten , zoals CVS uitbreken.
Wat de mens aan nutriënten nodig heeft is gewoon niet meer aanwezig door het opfokken van alles.
Men kan zich arm en dik eten aan fruit en groenten, en krijgt dan ook nog een hoop pesticiden binnen.
Ik slik goed opneembare supplementen en vaar daar goed bij. Zelden of nooit ziek.
Toch opletten met die supplimenten Reini. Vitamine-supplimenten zijn voor 90% synthetisch en missen de micro-nutriënten om werkzaam te kunnen zijn. Sommige vitamines gaan die micro-nuts betrekken uit het lichaam zelf. Hierdoor verlegd men het probleem. De meeste mineralen zoals bv. Ijzeroxyde zijn hun culsters te groot om te worden opgenomen en kunnen zelfs verstoppingen veroorzaken. De enige voedingsupplimenten die echt werkzaam zijn worden gemaakt uit extracten van kruiden, groenten en fruit, zodat het hele ' pakket ' intact blijft. ( om het eenvoudig te stellen )

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

22 mei 2011, 23:33

Daarom schreef ik ook : goed opneembare supplementen , Talisman. :wink:
Je hebt er waar natuurlijke stoffen aan toegevoegd zijn. Hangt een prijskaartje aan vast.
Bovendien eten wij ook veel groenten en fruit, dus die natuurlijke stoffen krijgen we ook binnen.
Bio eten kost ook geld. En ook daar maak ik wel eens gebruik van.
Vraag is: is er genoeg controle op dat gebied?

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

23 mei 2011, 01:37

Zondervrees schreef:
bluevelvet schreef:[…] Op 2 november 2000 namen de leden van de Association of American Physicians and Surgeons (AAPS, de Vereniging van Amerikaanse artsen en chirurgen) unaniem een resolutie aan, waarin werd opgeroepen om het verplicht vaccineren van kinderen stop te zetten. […]
Hoe leuk ik het ook zou vinden om elk "feit" dat door hier door bluevelvet als 'bewijs' wordt gepresenteerd te weerleggen, ik ga het niet doen. Elke idioot kan namelijk sneller knippen en plakken dan een wijs man feiten kan uitspitten, opzoeken en met sterke argumenten kan presenteren. Om maar te zeggen dat dat de enige reden is dat ik uit bluevelvet's vaardig gekopieerde lijstje maar één enkel statement haal: de eerbiedwaardige vereniging AAPS die unaniem een motie goedkeurt tegen vaccinatie. Wat is deze AAPS? Wie zijn de leden? De webpagina waar je je kan aanmelden als lid vind je hier. Toch een beetje vreemd dat je eigenlijk geen dokter moet zijn om lid te worden… In 2005 hadden ze 4000 leden, op dit ogenblik nog 3000. Niet echt een bloeiende vereniging dus. En gezien het aantal doktoren in de VS (ongeveer 954.000) niet echt een representatieve groep te noemen.
Voornaamste actiepunten van de vereniging: verwerpen van alle vormen van sociale zekerheid, verzet tegen elke wet die wapenbezit aan banden wil leggen. En liegen zijn ze ook goed in: illegale immigranten zouden de oorzaak geweest zijn van een massale stijging van het aantal gevallen van lepra. Een club met een donkerbruin randje als je het mij vraagt.
Voor de rest merk ik dat het merendeel van de 'feiten' in het lijstje, niet echt van recente datum zijn, zoals die inentingen in Ghana bijvoorbeeld. Zullen we wachten tot de volgende uitbraak van mazelen in Ghana? Die moet binnenkort plaatshebben als we bluevelvet moeten geloven. Zie hier.

Hm, hm, hm ..... kan je ze wel weerleggen zondervrees ?

Vanzelfsprekend moet ik het hele lijstje PLAKKEN, wat wil je, dat ik die bezwarende feiten uit mijn duim zuig ? Je moet daarvoor toch geen idioot genoemd worden. Het gaat hier toch om statistieken, vertel eens hoe jij het dan ANDERS zou aanpakken ? Alleen maar de link geven lijkt mij niet voldoende, men zou eens 'vergeten' te klikken nietwaar ?
Zelfs als ze echt niet van recente datum zijn, hebben de feiten zich voorgedaan of niet, dat is de vraag ! En moet men ze dan maar negeren ?
De wetenschap bouwt toch voort uit ervaringen dacht ik zo ! Of dacht ik mis ?
Ocharme, je vindt één argument om de lange lijst aan te vallen, de AAPS. Te weinig leden volgens jou ! Tiens, tiens, ben je niet verwonderd hoe dat zou komen ? 8)
MIJ moet niemand geloven, maar ga maar eens dieper in op die lijsten met grove aantijgingen van wetenschappers en/of dokters tegen de vaccins.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

23 mei 2011, 02:06

cappa schreef : Ook het zaakje rond Thimerosal bleek een lege doos.
--------------------------------------------------------------------------------------

Het oorspronkelijke rapport naar onderzoek of er enig verband is tussen vaccins en autisme werd omgewerkt. Het moest in de doofpot gehouden worden.

Thimerosal is al meer dan twintig jaar verboden in Rusland, en alle Skandinavische landen, Oostenrijk, Spanje en Groot Brittannië hebben de stof verboden.

In China was autisme onbekend tot dat Amerika Thimerosal in medicijnen introduceerde. Er zouden nu meer dan 1,8 miljoen autisten zijn.

Bij een onderzoek van duizenden kinderen van de "thuisschool beweging" in Chicago en de "Amish" uit Pensylvania hadden ze het zelfde gemeen : ze waren niet gevaccineerd en ze kenden nauwelijks autistische storingen.

Misschien wordt Thimerosal wel niet meer gebruikt maar duizenden en duizenden kinderen hebben wel het giftig neurotoxine gehad.

Bron

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

23 mei 2011, 05:43

bluevelvet schreef:[…] Hm, hm, hm ..... kan je ze wel weerleggen zondervrees ?
Ja hoor. Antwoord eens op mijn weerlegging van je Stalk-argument?
En als jouw argument is dat een bepaalde vereniging met een indrukwekkende naam unaniem een motie aanneemt dan is mijn argument, nl. dat die vereniging niet representatief is, wel degelijk geldig.

Voor alle zekerheid eventjes je leugen over Stalk:
bluevelvet schreef:[…] In 1977 verklaarde Dr. Jonas Stalk, de uitvinder van het poliovaccin, samen met andere wetenschappers dat de massale vaccinaties tegen polio de belangrijkste oorzaak waren van de meeste poliogevallen in Amerika sinds 1961. […]
Kijk, dat vind ik nu een mooie. Een mooi voorbeeld van een juist feit, alleen zonder de juiste context. Wat wil het geval? tussen 1951 en 1955 waren er 37.864 gevallen van polio in de VS. Nadat het vaccin op punt was gesteld en algemeen gebruikt werd, liep het aantal gevallen enigszins terug: tussen 1961 en 1965 waren er 570 gevallen, een terugval van 99,98%. En inderdaad, een groot aantal van die 570 kregen polio als gevolg van de vaccinering. En dat is niet bepaald een geheim.
Ni Dieu, Ni Maître

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

23 mei 2011, 12:51

Ik begrijp eigenlijk niet goed waar BV heenwil : er is geen enkele wetenschapper die een vaccin gaat aanmaken waarvan hij op voorhand weet dat mensen er ziek van worden.
Daarmee graaft hij zijn eigen graf en een gat in zijn portemonnee.
Iets nieuws wordt zoveel mogelijk uitgetest, soms jaren, alvorens het op de markt komt. Men is zeer voorzichtig geworden door ervaring. Er kan al op vele vlakken veiligheid worden ingebouwd, maar niet alles .
Van fouten leert men. Ook de wetenschap. Die beoefend wordt door mensen, die dan volgens BV werden geschapen door ene god.
Wel hij had ze dan wat perfecter mogen maken.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

23 mei 2011, 12:54

Iets minder goed van de moderne uitvoerende wetenschap is het mis gaan van bijvoorbeeld mijn computer. Na zeer vervelende storingen wordt deze geheel van een nieuwbinnenwerk voorzien. Hopelijk vandaag kan ik hem weer ophalen. Maar weer een gelukje is dat ik hier en daar wel kan inloggen om te kijken hoe de zaken er voorstaan forumtechnisch gezien dan. Ja, ook enige storingen zijn hier niet te vermijden zie ik en vraag mij af of ook hier en daar nieuwe binnenwerken op van toepassing kunnen zijn. Ach, ik doe maar wat hoor .... :wink: cuag!
Alles is Één en die Éne is Alles.
Fazal

23 mei 2011, 13:12

Het is wel een feit dat zij op dieren, maar ook op mensen experimenteren.
Zo is vroeger al gebleken dat zij expres gevaarlijk spul over dorpen in afgelegen gebieden de lucht hebben ingeblazen. Maar dat was dan eerder om nieuwe wapens te testen. De gevolgen zijn inmiddels bekend. Ik kan niet zomaar een voorbeeld aanhalen, maar het is wel degelijk gebeurd (en gebeurt nog)! En dat alles, zonder eerst een middel te zoeken om de gevolgen tegen te gaan, laat staan te genezen.
Niettemin heeft de wetenschap aan de mensheid ook al heel veel nut gebracht, dat kan niemand ontkennen. Want als 't van onze-lieven-here had moeten komen, dan was het laatste oordeel al lang geveld. Natuurlijk heeft 'hij' die wetenschappers geïnspireerd. Dat geloven de (goed)gelovigen althans.

peixos
Lid geworden op: 15 mei 2011, 15:15
Locatie: aan de overkant

23 mei 2011, 13:16

Ik vind dit allemaal klein zielig. Dank zij de wetenschappers leven de mensen toch langer en worden nieuwe geneesmiddelen ontwikkelt om het lijden te verzachten. Er zijn natuurlijk ook allerlei wetenschappers, ook die zich bezig houden met als maar betere wapens te ontwikkelen om de mensen te bestrijden. Maar ge moet aan het goede denken dat uiteindelijk primeert.
Och, in het leven is altijd hetzelfde liedje, je zijt pro of contra. Het is zoals men altijd zegt: mijn glas is half vol of half leeg.
Fazal

23 mei 2011, 13:23

Allemaal goed en wel, maar als het glas nog halfvol is, is het toch al halfleeg. En tenzij je halfvol laat staan, zal het vanzelf nooit voller, maar wel 'nog' leger worden, ja, zelfs hélemaal leeg!
Zelfs de wetenschap hoeft dat niet te bewijzen. :wink:
Maar toch goed dat de wetenschap er is. Ze heeft idd al vele vele mensen geholpen.
Hangt er natuurlijk vanaf, 'welke' tak in de wetenschap wordt gebruikt. :wink:

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

23 mei 2011, 14:00

Zondervrees schreef:
bluevelvet schreef:[…] Hm, hm, hm ..... kan je ze wel weerleggen zondervrees ?
Ja hoor. Antwoord eens op mijn weerlegging van je Stalk-argument?
En als jouw argument is dat een bepaalde vereniging met een indrukwekkende naam unaniem een motie aanneemt dan is mijn argument, nl. dat die vereniging niet representatief is, wel degelijk geldig.

Voor alle zekerheid eventjes je leugen over Stalk:
bluevelvet schreef:[…] In 1977 verklaarde Dr. Jonas Stalk, de uitvinder van het poliovaccin, samen met andere wetenschappers dat de massale vaccinaties tegen polio de belangrijkste oorzaak waren van de meeste poliogevallen in Amerika sinds 1961. […]
Kijk, dat vind ik nu een mooie. Een mooi voorbeeld van een juist feit, alleen zonder de juiste context. Wat wil het geval? tussen 1951 en 1955 waren er 37.864 gevallen van polio in de VS. Nadat het vaccin op punt was gesteld en algemeen gebruikt werd, liep het aantal gevallen enigszins terug: tussen 1961 en 1965 waren er 570 gevallen, een terugval van 99,98%. En inderdaad, een groot aantal van die 570 kregen polio als gevolg van de vaccinering. En dat is niet bepaald een geheim.
Waarschijnlijk was de ziekte al op zijn retour nog voor het massaal inenten. En dat is wat natuurlijk verzwegen wordt als men rondstrooit dat dankzij vaccinatie de ziekte tegengenhouden wordt.
Eigenaardig dat men toch nog de ziekte krijgt ondanks vaccinatie. GENOEG bewijs dat vaccinatie niet nuttig is ? Wat wil je nog meer !
Fazal

23 mei 2011, 14:09

Je kan ook nog griep krijgen ondanks vaccinatie.
Maar het is meer dan zeker bewezen, dat de kansen kleiner zijn, indien je werd gevaccineerd!
Daar is geen ontkennen aan!
Je kan zelfs de dans ontspringen, en ... je kan er ook nog van genezen, als je NIET bent gevaccineerd. Maar veiliger is vaccinatie ertegen.
Men mag natuurlijk geen appels met peren vergelijken, maar je kan bvb gedurende gans uw leven een verzekering betalen, en nooit nodig hebben. Toch is het geen geld in 't water, want alles op voorhand weten, kan je nooit!
Eén ding is echter zéker, als je als koppel allebei de pil neemt, en voor alle zekerheid doe je niks, dan is het vrijwel héél zéker, dat als er toch nog een kind van komt, de man de vader niet kan zijn! :wink:

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

23 mei 2011, 15:20

Bv schreef :

Waarschijnlijk was de ziekte al op zijn retour nog voor het massaal inenten. En dat is wat natuurlijk verzwegen wordt als men rondstrooit dat dankzij vaccinatie de ziekte tegengenhouden wordt

Dat is OOK een uitvlucht dat kan tellen; zo heeft men altijd gelijk.
Zeg me eens Blue, hoe het komt dat polio in onze westerse landen bijna niet meer voorkomt?
Door niks te doen, gewoon vanzelf ?
Pokken, idem dito. Gewoon weggebleven ?

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

23 mei 2011, 18:49

bluevelvet schreef:[…] Waarschijnlijk was de ziekte al op zijn retour nog voor het massaal inenten. En dat is wat natuurlijk verzwegen wordt als men rondstrooit dat dankzij vaccinatie de ziekte tegengenhouden wordt.
Onzin. Een natuurlijke terugloop kan nooit een daling van 99% van de gevallen veroorzaken.
bluevelvet schreef:Eigenaardig dat men toch nog de ziekte krijgt ondanks vaccinatie. GENOEG bewijs dat vaccinatie niet nuttig is ? Wat wil je nog meer !
Niemand beweert dat vaccinatie 100% bescherming biedt. Alleen de tegenstanders denken dat dat zou moeten. Ik ben tevreden met een bescherming van 99%. Dat weegt ruimschoots op tegen een eventueel nadeel.
Geef toe: je wist niet eens van de cijfers af voordat je klakkeloos dat hele lijstje overnam. Beetje belachelijk dat jij niets nakijkt maar wel verwacht dat wij in detail op dat soort leugen-lijstjes ingaan. Weet je wat, ik zal nog een gevalletje van je lijst uitspitten. Je mag zelf aangeven welk! Durf je?
Ni Dieu, Ni Maître

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

24 mei 2011, 09:16

Zondervrees schreef:
bluevelvet schreef:[…] In 1977 verklaarde Dr. Jonas Stalk, de uitvinder van het poliovaccin, samen met andere wetenschappers dat de massale vaccinaties tegen polio de belangrijkste oorzaak waren van de meeste poliogevallen in Amerika sinds 1961. […]
Kijk, dat vind ik nu een mooie. Een mooi voorbeeld van een juist feit, alleen zonder de juiste context. Wat wil het geval? tussen 1951 en 1955 waren er 37.864 gevallen van polio in de VS. Nadat het vaccin op punt was gesteld en algemeen gebruikt werd, liep het aantal gevallen enigszins terug: tussen 1961 en 1965 waren er 570 gevallen, een terugval van 99,98%. En inderdaad, een groot aantal van die 570 kregen polio als gevolg van de vaccinering. En dat is niet bepaald een geheim.
Ik reageer terug op deze posting, want jij haalt hier cijfers aan, maar uit welke BRON ?
En waarom zeg jij dat de verklaring niet in de juiste context gebeurde ?

Op bijna alle sites die het over het poliovaccin hebben en hun gevaren, hernemen het lijstje die ik hier plaatste.
Zondervrees schreef: Voor alle zekerheid eventjes je leugen over Stalk
Dr. Jonas Stalk (Salk) ?) zou deze verklaring gedaan hebben in 1977 en werd gepubliceerd in Science 4/4/1977 "Abstracts".

Een leugen ? Waarom zou een dokter die eerder geprezen werd voor zijn uitvinding van het poliovaccin zoiets verklaren zonder reden ?

Net als reini wil je maar niet begrijpen dat armoede, ondervoeding en slechte medische zorg in de ontwikkelingslanden schuldig zijn voor het aantal doden als gevolg van bv. mazelen, terwijl deze ziekte al sterk daalde in de geïndustrialiseerde wereld al vóór de vaccinatie !