Bewijs van het ontbreken van een leven na de dood

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

13 jun 2015, 11:22

socrates schreef: @ YYZ

Wat is nooit geboren ??
Jij bent in essentie nooit geboren, er is enkel de perceptie van de geest dat het wel zo is, tevens de reden waarom mensen (cfr denken-geest) zich überhaupt vragen stellen over het leven, God ... en diens meer. Finaal is het dus Geest (God) die zichzelf vragen stelt over z'n eigen gedachtespinsels, dat is de grap die ook heel tragisch kan worden. Er is dus finaal niet een ingebeelde God maar een ingebeelde mens, best niet verslikken in onderstaande termen die hiernaar verwijzen. :wink:

De Advaita Vedānta (Sanskriet अद्वैत वेदान्त; IAST Advaita Vedānta; IPA [/əd̪veat̪ə veːd̪ɑːnt̪ə/]?) is een filosofisch-religieuze onderschool binnen de Vedanta en vertegenwoordigt een puur monistische of nondualistische manier van denken. A-dvaita (niet-tweeheid) duidt op non-dualisme. De belangrijkste filosoof van deze stroming is Sri Shankara.

(1) advaita (niet-tweeheid)
(2) advaitavada (het "zelf" ontdaan van alle illusies omtrent de eigen aard)
(3) dvaitadvaitavada (het dualistisch non-dualisme)
(4) advaitadvaitadvaitavada (het non-dualistisch dualistisch non-dualisme)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Advaita_Vedanta[/quote]

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

13 jun 2015, 13:21

*leah* schreef:Zever in pakskes!
Dat is inderdaad waar het over gaat, wie is er nu om zoiets te bedenken? De enige die dat kan ben jij, wie ben jij dan? :wink:
Gast

13 jun 2015, 14:49

Maar YYZ toch, wat vertel jij toch allemaal? Ben ik nu de enige die er geen jota van begrijpt?

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

13 jun 2015, 17:06

Of nu iets geboren wordt dan wel ontstaat... laat ik in 't midden,
maar op vorige blz. was duidelijk dat
tussen 7 Jun 2015 18:46
en :arrow: 12 Jun 2015 17:01
deze topic (even?) = 5 dagen
op sterven na dood was.
Bewijs is de geest die toen is verschenen. 8)

Maar meteen doken er toch weer belangstellenden op,
om verder hun hoofd ondersteboven te laten keren.
AfbeeldingMijn buurvrouw Josiane :roll: leest de bijdragen van YYZ op bovenstaande wijze.
En dan pas valt hare ...Euro. :wink:
Ze zegt wel dat die fles ernaast:roll:
daar niks mee te maken heeft :!: :?:

sw

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

13 jun 2015, 17:13

Ik had al zo'n blauw vermoeden dat het om een vrouw ging. Gelukkig geeft de tekst uitsluitsel. :wink:
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

fonzarelli
Lid geworden op: 23 mar 2007, 11:30
Locatie: Lier

13 jun 2015, 18:11

Volgens mij is YYZ een aliën die hier nog niet lang genoeg achtergelaten is om onze taal te spreken, hij spreekt dus "buitenaards".

AV,
Fonzarelli. 8)

PS: hopelijk komt zijn vliegende schotel hem snel terug ophalen...
Gast

13 jun 2015, 18:59

Oef, ik ben dus toch niet alleen die niets begrijpt van wat YYZ schrijft.
Ik ben maar een gewoon vrouwmens en versta enkel mensentaal.

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

13 jun 2015, 19:31

*leah* schreef:Zever in pakskes!
Jantje komt thuis en vertelt zijn mamma dat een van zijn vriendjes hem verteld heeft dat, als je met je piemeltje speelt, je "vuurwerk" krijgt!
Waarop de mamma antwoordt: "Dikke zever!"
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain
Gast

13 jun 2015, 21:07

Ochgottekes, Vesselin weet ook nog iets!!

Of moet ik potteke zeep, floopiedoopie of ihubuk zeggen????

Alles goed met je vele ikken?

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

13 jun 2015, 21:12

fonzarelli schreef:
PS: hopelijk komt zijn vliegende schotel hem snel terug ophalen...
En, is de MUG niet goed genoeg ?

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

13 jun 2015, 22:33

*leah* schreef:Ochgottekes, Vesselin weet ook nog iets!!

Of moet ik potteke zeep, floopiedoopie of ihubuk zeggen????

Alles goed met je vele ikken?
Onnozele trien! Als Sherlock Holmes hebt ge een dikke buis!
Actief geweest in de roddelpers zeker?! :twisted:
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

14 jun 2015, 10:14

*leah* schreef:Maar YYZ toch, wat vertel jij toch allemaal? Ben ik nu de enige die er geen jota van begrijpt?
Jij bent de enige die alles begrijpt, het is andersom. Je doet alleen alsof het niet zo is.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

14 jun 2015, 11:39

fonzarelli schreef:Volgens mij is YYZ een aliën die hier nog niet lang genoeg achtergelaten is om onze taal te spreken, hij spreekt dus "buitenaards".
'Aliën' is een subjectief begrip naargelang de invalshoek van waaruit gekeken wordt, in zekere zin zijn we allemaal 'Aliëns' die een wereld buiten ons waarnemen. Zie de paradox hieronder beschreven, het meest fundamentele ontgaat ons, zo blijkt meermaals.

Het begrip berust op de idee dat het fenomeen "ik ben hier" voor elk van ons altijd en overal waar is. Het is het waarnemend bewustzijn zelf dat - paradoxaal genoeg - zo overduidelijk op elk moment voor iedereen aanwezig is dat het bijna iedereen ontgaat.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Atman_%28h ... 3%AFsme%29

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

15 jun 2015, 06:47

Cogito ergo sum

QUOTE;
Cogito ergo sum (Ik denk, dus ik ben) is een filosofische stelling van René Descartes, die een belangrijk element werd van de westerse filosofie.
Descartes begint zijn filosofie vanuit een scepticistisch standpunt. Overgeleverde waarheden kunnen onwaar blijken te zijn, en ook je eigen waarneming kan je bedriegen. Descartes vraagt zich af hoe je iets zeker kan weten. Zintuigen kunnen je bedriegen. Misschien is er wel een kwaadwillende demon die ons doorlopend probeert te bedriegen. Als men echter daarvan uitgaat, is er dan nog iets wat we zeker kunnen weten? Daar komt het cogito ergo sum om de hoek kijken: Descartes kan wel aan alles twijfelen, hij kan in alles bedrogen worden, maar dan nog is er iemand (of iets) die twijfelt, die bedrogen wordt. Het simpele feit dát hij twijfelt, impliceert dat hij bestaat. Het 'ergo' of 'dus' drukt geen conclusie uit, maar is een explicatie van wat er al was: zijn ligt besloten in het denken. Het enige wat je echt zeker kan weten is dat je bestaat, want je denkt, denkt te voelen, twijfelt. Daarmee is de eerste zekerheid terug in Descartes' filosofisch systeem, en heeft hij dus een grond om op te staan, een beginpunt om in zijn filosofie van uit te gaan.
Einde citaat

:roll: Wie nu nog slaapt en niet droomt, is er dus voorlopig niet meer.

En wie al wakker is, kan hier nog wat mee leuteren, om verder te verkleuteren.
Maar... in het "praatcafé" kan men aangenamer ouwehoeren :wink:

sw