God en zijn zwarte Pieten

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

10 jan 2013, 08:17

Vesselin schreef:Mon cher Talisman,
Lees bvb eens dit: http://io9.com/5936924/10-myths-about-s ... ion-better

Maar deze keer vertik ik het om het te vertalen! (ben ik veel te lui voor! :twisted: )
Dan beschouw jij al deze getuigen uit de OP docu. als leugenaars ? Heb je de beide docu's wel gezien ?

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

10 jan 2013, 09:18

talisman schreef:
Vesselin schreef:Mon cher Talisman,
Lees bvb eens dit: http://io9.com/5936924/10-myths-about-s ... ion-better

Maar deze keer vertik ik het om het te vertalen! (ben ik veel te lui voor! :twisted: )
Dan beschouw jij al deze getuigen uit de OP docu. als leugenaars ? Heb je de beide docu's wel gezien ?
De getuigen in de filmpjes zijn leugenaars, in dezelfde mate dat de 'getuigen' die de evangelies schreven leugenaars zijn, in zo verre dat iemand die getuigt dat hij op afstand genezen is van nierkanker een leugenaar is.
Dat voor zover Greer de 'getuigenissen' niet manipuleerde natuurlijk.
Dat van die getuigenissen over de bijbel komt uit het filmpje natuurlijk. Blijkbaar vergeet Talisman alle gegronde bezwaren tegen de bijbel wanneer er ufo's aan te pas komen. Blind geloof zeker? Een mens moet wat als hij zijn warme troostdekentje kwijtraakt.
Ni Dieu, Ni Maître

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

10 jan 2013, 09:35

De geschiedenis van ufo's:een mooi overzicht van de verschillende golven van ufologie en de verschillende stromingen van believers. Met bronnen die je kan checken. Feiten en zo.
Enkel in het engels, sorry.
Ni Dieu, Ni Maître

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

10 jan 2013, 09:43

Aha, nu komen we al ergens.
Zondervrees schreef:De getuigen in de filmpjes zijn leugenaars, in dezelfde mate dat de 'getuigen' die de evangelies schreven leugenaars zijn, in zo verre dat iemand die getuigt dat hij op afstand genezen is van nierkanker een leugenaar is.
Klein detail-verschil: In de docu. zijn het getuigen uit eerste hand en het N.T. heeft geen enkele getuigen uit eerste hand. Enkel van horen zeggen. :)
Dat voor zover Greer de 'getuigenissen' niet manipuleerde natuurlijk.
Wat denk je zelf voor zoverre ?
Blijkbaar vergeet Talisman alle gegronde bezwaren tegen de bijbel wanneer er ufo's aan te pas komen. Blind geloof zeker? Een mens moet wat als hij zijn warme troostdekentje kwijtraakt.
En bij gebrek aan ernstige argumenten zullen we dan maar op de boodschapper schieten. :)

@Janx, hier heb je dan gelijk ook je antwoord op de vraag waarom dit niet meer bekend is bij het publiek. men is daar nog niet klaar voor. Net wat die man op TV ( Het Kruidfabriek ) ook opmerkte waarom zulk nieuws dat er al duizenden planeten ontdekt zijn zoals onze aarde, dit niet op de voorpagina van de krant staat ! Ik denk dat men zich dan teveel vragen gaat stellen en hierddor wat in de war geraakt, als je me begrijpt.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

10 jan 2013, 09:49

Zondervrees schreef:De geschiedenis van ufo's:een mooi overzicht van de verschillende golven van ufologie en de verschillende stromingen van believers. Met bronnen die je kan checken. Feiten en zo.
Enkel in het engels, sorry.
Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag of je de beide docu's uit mijn OP hebt gezien.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

10 jan 2013, 10:29

Dat er zich ongedefinieerde verschijnselen in het luchtruim voordoen staat als een paal boven water.
Dat er een aantal mensen zijn die ze zagen en eerlijk zijn met hun verhaal, is ook aannemelijk. Waarom allemaal leugenaars ?
Maar zoveel zaken die vroeger allemaal aan aliëns werden toegeschreven, zijn reeds verklaard als aardse bewegingen.
Als wetenschappers boud durven beweren dat er beschavingen zijn die ver op ons vooruit zijn, liegen ze, omdat ze 't gewoon niet weten.
Ze fantaseren om hun theorie te doen kloppen.
Net zoals een religie inderdaad.
Voetjes op de grond please.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

10 jan 2013, 10:35

Net zoals wayti wil dat je eerst al die boekjes van Rulof doorworstelt, wil Talisman dat je eerst die 'documentaires' van Greer bekijkt. Anders wil hij er niet over praten.
Ik wil bronnen lezen. Een 'documentaire' die gemaakt is van uit een vooraf bepaald standpunt heeft nul bewijswaarde. Worden er verifieerbare bronnen vermeld? Neen. Is een astronaut die gelooft in esp en genezen op afstand een betrouwbare getuige? Neen. Is Greer betrouwbaar? Is iemand die zegt dat je getuigenissen moet geloven, zonder enige onderbouwing, is zo iemand geloofwaardig? Neen, iemand is geloofwaardig als hij zegt dat je zijn bronnen kritisch mag benaderen, sterker nog, iemand die zegt dat je zijn bronnen kritisch moet bekijken, dat is een betrouwbaar persoon. Greer zelf maakt het bekijken van die filmpjes overbodig door zijn statement. (Filmpje 1, op 12 minuten ongeveer.)
Wist je dat Greer beweert UFO's te kunnen oproepen door de juiste gedachten uit te stralen? Dan moet hij toch gewoon de hele tijd in het gezelschap van buitenaardse wezens rondlopen? Dan kan het toch geen probleem zijn om eventjes een UFO te doen landen op een openbare plek en meteen alles te bewijzen?
Die UFO's zijn al net als dat directe stem apparaat van wayti: veel geblaat, helemaal geen wol.
Ni Dieu, Ni Maître

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

10 jan 2013, 10:40

Reini schreef:Dat er zich ongedefinieerde verschijnselen in het luchtruim voordoen staat als een paal boven water.
Dat er een aantal mensen zijn die ze zagen en eerlijk zijn met hun verhaal, is ook aannemelijk. Waarom allemaal leugenaars ?
Maar zoveel zaken die vroeger allemaal aan aliëns werden toegeschreven, zijn reeds verklaard als aardse bewegingen.
Mee eens.
Als wetenschappers boud durven beweren dat er beschavingen zijn die ver op ons vooruit zijn, liegen ze, omdat ze 't gewoon niet weten.
Misschien laten ze ook nog niet het achterste van hun tong zien. Afgaande van deze getuigenissen uit eerste hand kan het anders niet of er zijn beschavingen die ver vooruit zijn op de onze.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

10 jan 2013, 10:50

Zondervrees schreef:Net zoals wayti wil dat je eerst al die boekjes van Rulof doorworstelt, wil Talisman dat je eerst die 'documentaires' van Greer bekijkt. Anders wil hij er niet over praten.
Nu ja, het gaat hier nu net over deze docu's. Je gaat toch ook geen recensie schrijven over een film die je niet gezien hebt, of toch ?
Dus nogmaals de vraag: Heb je beide docu's gezien ?
Ik wil bronnen lezen.
Wie houdt er je tegen ? Ik geef hier een bron en jij vertikt het om deze te bekijken. Dat noem ik bevooroordeling.
Die UFO's zijn al net als dat directe stem apparaat van wayti: veel geblaat, helemaal geen wol.
Oordeel jij steeds zo op alles? Ik heb eerst die filmpjes bekeken, wat namen genoteerd en gegoogled wie deze zijn en dan pas dit hier neergezet met de vraag jullie mening te geven NA het bekijken van dit BRONmateriaal. De enige die hier nu aan het blaten is ben jij wel. En apropos, ik heb ook vroeger reeds kennis genomen van de Rulof-geschriften, gezien ik reeds als kind hierover via mijn vader had horen spreken. Dan pas kan je oordelen en wordt je oordeel ernstig genomen, snap je ?

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

10 jan 2013, 10:57

Het zijn dan in ieder geval geheimzinnigaards dat ze zich niet vertonen aan een massa mensen: laat er eens eentje landen op de Groenplaats in Antwerpen.
Waarom zouden we er niet klaar voor zijn ?
We spreken er al decennia lang over.
Maar ik weet het zelf: ik ben een ongelovige Thomas, tot ik het zelf zie.
En dàt heeft me nog nooit windeieren gelegd. :wink:
De fantasie van de mens is onuitputtelijk: om de raadsels van de Bermuda-Driehoek te verklaren insineerden sommigen dat de verklaring wel eens de werking van onderzeese ruimteruigen zou zijn, die er al vele jaren liggen en af en toe nog eens hun stralingen uitzenden en zo alles in de war sturen en schepen doen verdwijnen....moderne sprookjes. :roll:

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

10 jan 2013, 11:21

Reini schreef:Het zijn dan in ieder geval geheimzinnigaards dat ze zich niet vertonen aan een massa mensen: laat er eens eentje landen op de Groenplaats in Antwerpen.
Waarom zouden we er niet klaar voor zijn ?
We spreken er al decennia lang over.
Maar ik weet het zelf: ik ben een ongelovige Thomas, tot ik het zelf zie.
En dàt heeft me nog nooit windeieren gelegd. :wink:
De fantasie van de mens is onuitputtelijk: om de raadsels van de Bermuda-Driehoek te verklaren insineerden sommigen dat de verklaring wel eens de werking van onderzeese ruimteruigen zou zijn, die er al vele jaren liggen en af en toe nog eens hun stralingen uitzenden en zo alles in de war sturen en schepen doen verdwijnen....moderne sprookjes. :roll:
Ik wil het hier zeker niet hebben over deze zweefkezen. Voor sommige verschijnselen zoals die zo gezegde Bermuda-driehoek kunnen we enkel zeggen; we weten het niet en er geen wilde fantasieën over opsteken. Dat doet af van de ernstige zaken. En weet je nog wat er gebeurde na het Orson Welles z'n radiouitzending ' The war of the worlds ' ? Paniek alom !

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

10 jan 2013, 12:06

Talisman, wil je het over UFO's hebben of wil je een filmbespreking? Als documentair verslag van waarachtige feiten gaat deze film de mist in op 10 minuten 50 seconden van het begin. Zie hoger waarom.
Dan kom jij aanzetten met twee getuigen in deze film. Ook daar heb ik reeds op geantwoord: geen een van die twee astronauten heeft ooit rechtstreeks een UFO waargenomen. Zij vervallen dus als directe getuige. Voor de rest: samenzweringstheorietjes. Gemakkelijk hoor: er is geen enkel bewijs dus moet dat bewijs wel vernietigd of verborgen zijn. Dat er geen bewijs is omdat er gewoonweg niks is, dat sla je gemakshalve maar over.
Ni Dieu, Ni Maître

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

10 jan 2013, 12:12

Zondervrees schreef:Talisman, wil je het over UFO's hebben of wil je een filmbespreking? Als documentair verslag van waarachtige feiten gaat deze film de mist in op 10 minuten 50 seconden van het begin. Zie hoger waarom.
Dan kom jij aanzetten met twee getuigen in deze film. Ook daar heb ik reeds op geantwoord: geen een van die twee astronauten heeft ooit rechtstreeks een UFO waargenomen. Zij vervallen dus als directe getuige. Voor de rest: samenzweringstheorietjes. Gemakkelijk hoor: er is geen enkel bewijs dus moet dat bewijs wel vernietigd of verborgen zijn. Dat er geen bewijs is omdat er gewoonweg niks is, dat sla je gemakshalve maar over.
Je hebt de docu's dus niet gezien. Wat kom je hier dan bazelen joh ! Ga toch ergens anders posten.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

10 jan 2013, 14:01

talisman schreef:[…] Je hebt de docu's dus niet gezien. Wat kom je hier dan bazelen joh ! Ga toch ergens anders posten.
Jij wil het zelfs niet hebben over het eerste kwartier van die film, waarom zou ik er dan 4 uur van mijn tijd aan geven?
Of ga eens inhoudelijk in op mijn argumenten. Wat is de geloofwaardigheid van een astronaut die gelooft in genezing op afstand bv.? Want daar gaat het jou om: de geloofwaardigheid van de getuigenissen. Die we volgens Greer en jou blindelings moeten geloven. Op basis van welk argument? Op basis van welk hard gegeven?
Ni Dieu, Ni Maître

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

10 jan 2013, 14:46

Talisman schreef:

Ik wil het hier zeker niet hebben over deze zweefkezen. Voor sommige verschijnselen zoals die zo gezegde Bermuda-driehoek kunnen we enkel zeggen; we weten het niet en er geen wilde fantasieën over opsteken. Dat doet af van de ernstige zaken. En weet je nog wat er gebeurde na het Orson Welles z'n radiouitzending ' The war of the worlds ' ? Paniek alom !

Deze conclusie geldt voor mij evenzeer voor de ruimte-verhalen.
Ik heb echt geen tijd om een 4-uur durende docu te bekijken Talis.
Maar ik las er voorheen al genoeg over om overtuigd te zijn dat er waarnemingen gebeuren die zomaar niet direct te verklaren zijn.
Die mensen vertellen eerlijk hun verhaal.
Maar dat is het dan ook: het moet nog verklaard worden en ik weiger dan ook om daar aliëns aan vast te knopen.
We hebben er nog nooit eentje gevangen. Dat zou pas écht bewijs bewijs.
Ondertussen is Roswell het nieuwe Lourdes geworden....