goden - een subjectieve visie

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

09 feb 2013, 09:44

Albert Van Den Bosch schreef:neen, ik heb er eens een samenvatting van gelezen ... wel interessant, maar te lang geleden ... een verhaal met leger apen, een koning ... dat is het enige dat ik me erover herinner
Dat is de Ramayana... een ander groot Indisch epos.
Maar daar gaat het niet om... het gaat erom dat ge met uw studie plezier hebt in uw leven!... Houden zo!

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

09 feb 2013, 09:54

Albert Van den Bosch schreef: ik herinnerde me eensklaps dat ik nog Israel bezocht een 20 jaar geleden en toen logeerde in een havenstad ... in de Rode Zee ... als je die doorvaart kom je in de Indische oceaan ... rechts naar AFRIKA en links naar Indie.
Daar had ik je al op gewezen op 07/02 19:26 ( pag 11)
Er is slechts één reis bekend van Feniciërs die in opdracht van een farao de toer rond Afrika gemaakt hebben, en dat weet men omdat er melding werd gemaakt dat op een zeker ogenblik de zon aan de andere kant stond. Er was wel verkeer op de Indische oceaan vanuit de Rode zee. De rest ging via karavaanroutes.
Weet je nog ? dan kwam je nog aanzetten met de bewering dat men een toertje rond Afrika maakte.

07/02 18:37
Het gaat over schepen naar Indie die dus rond Afrika voeren, naar Indie en vanop die reizen ivoor meebrachten.
toen zocht ik Eilat op. Een onozel reissite maakte een mooi resume. Zo voor op te rapen; een archeologische openbaring.
... zo onderlegd in geschiedenis .. en dan niet weten Israel een haven heeft in de Rode zee;
Dat moest je toch al hebben geweten he Albert. Je maakt hier wel een denkfoutje:
Het was toen Edom dat aan de golf van Akaba lag.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Edom#Idumea
Een grote haven ... en een vloot ( te vergelijken met een karavaan beschreven de kroniekeurs het ) van waaruit Israel gemakkelijk verbinding kon maken voor hun handelswaar uit india en Afrika: ivoor, zilver, apen, pauwen en niet te vergeten de pepers, en vermaarde kruiden waar iedereen zich zo over verwonderde dat zij beschreven werden in literatuur en gedichten van die tijd.
In welke tijd ?? Boek Jona, je weet wel, dat stuk visvoer waar het is om begonnen, is geschreven tussen de 5e en de 3e eeuw v.C.
Mag ik je er ook op wijzen dat er in de 3e eeuw v.C een bloeiende handelsroute was via de Negev, gekend als de ' Wierook-route '. En dat er pas na 333 v.C., na de val van het Perzische rijk door Alexander de Grote een rechtstreekse zeeroute was tussen Eloth en Indië ?
Dit is het bewijs voor TARSIS in de open zee. Een raadse opgelost.
Bedoel je hiermee Atlantis ?
bewijzen genoeg voor feiten : historisch (het bouwen van een stad) , geografisch (haven), ekonomisch ( handelswaar )
Bewijs van wat ? Wie heeft hier de bijbel voor nodig om deze geschiedenis te reconstrueren ?? De tijd is al lang voorbij dat de archeoloog met zijn bijbel onder de arm op zoek ging naar bevestiging. Nu kan men nog enkel raakpunten aanduiden. Sommige verhalen uit de bijbel zijn dan weer opgeblazen ver buiten proportie zoals het koninkrijk van Salomon.
1 Kon 9:26
En een vloot van schepen liet koning Sa̱lomo bouwen te E̱zeon-Ge̱ber, dat bij E̱loth ligt, aan de oever van de Rode Zee, in het land E̱dom.
1 Kon. is pas geschreven NA de terugkeer van de Judeërs uit de ballingschap Babylonië, zowat 400 jaar na het vermeende rijk van Salomon.
het is dus een sprookje dat later verzonnen werd, door niet na te denken, en voetstoots aan te nemen dat die Tarsis schepen ..al die exotische produkten in Spanje of Turkije haalden. wat een onzin!
Ik denk eerder dat de bijbel een sprookje is wat veel later verzonnen is.
Waar je wel zeer goed in bent is in woorden te verdraaien.
Ik heb nooit beweerd dat men exotische produkten uit Spanje haalden.
Tarsus in Anatolië lijkt me voor Jona meer aangewezen als bestemming gezien zijn economisch belang en poort naar het oosten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tarsis

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tarsus_%28stad%29

Albert Van den Bosch
Lid geworden op: 04 jun 2009, 09:59
Locatie: BELGIE

09 feb 2013, 10:29

talisman schreef:
Albert Van den Bosch schreef: ik herinnerde me eensklaps dat ik nog Israel bezocht een 20 jaar geleden en toen logeerde in een havenstad ... in de Rode Zee ... als je die doorvaart kom je in de Indische oceaan ... rechts naar AFRIKA en links naar Indie.
Daar had ik je al op gewezen op 07/02 19:26 ( pag 11)
Er is slechts één reis bekend van Feniciërs die in opdracht van een farao de toer rond Afrika gemaakt hebben, en dat weet men omdat er melding werd gemaakt dat op een zeker ogenblik de zon aan de andere kant stond. Er was wel verkeer op de Indische oceaan vanuit de Rode zee. De rest ging via karavaanroutes.
Weet je nog ? dan kwam je nog aanzetten met de bewering dat men een toertje rond Afrika maakte.

07/02 18:37
Het gaat over schepen naar Indie die dus rond Afrika voeren, naar Indie en vanop die reizen ivoor meebrachten.
toen zocht ik Eilat op. Een onozel reissite maakte een mooi resume. Zo voor op te rapen; een archeologische openbaring.
... zo onderlegd in geschiedenis .. en dan niet weten Israel een haven heeft in de Rode zee;
Dat moest je toch al hebben geweten he Albert. Je maakt hier wel een denkfoutje:
Het was toen Edom dat aan de golf van Akaba lag.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Edom#Idumea
Een grote haven ... en een vloot ( te vergelijken met een karavaan beschreven de kroniekeurs het ) van waaruit Israel gemakkelijk verbinding kon maken voor hun handelswaar uit india en Afrika: ivoor, zilver, apen, pauwen en niet te vergeten de pepers, en vermaarde kruiden waar iedereen zich zo over verwonderde dat zij beschreven werden in literatuur en gedichten van die tijd.
In welke tijd ?? Boek Jona, je weet wel, dat stuk visvoer waar het is om begonnen, is geschreven tussen de 5e en de 3e eeuw v.C.
Mag ik je er ook op wijzen dat er in de 3e eeuw v.C een bloeiende handelsroute was via de Negev, gekend als de ' Wierook-route '. En dat er pas na 333 v.C., na de val van het Perzische rijk door Alexander de Grote een rechtstreekse zeeroute was tussen Eloth en Indië ?
Dit is het bewijs voor TARSIS in de open zee. Een raadse opgelost.
Bedoel je hiermee Atlantis ?
bewijzen genoeg voor feiten : historisch (het bouwen van een stad) , geografisch (haven), ekonomisch ( handelswaar )
Bewijs van wat ? Wie heeft hier de bijbel voor nodig om deze geschiedenis te reconstrueren ?? De tijd is al lang voorbij dat de archeoloog met zijn bijbel onder de arm op zoek ging naar bevestiging. Nu kan men nog enkel raakpunten aanduiden. Sommige verhalen uit de bijbel zijn dan weer opgeblazen ver buiten proportie zoals het koninkrijk van Salomon.
1 Kon 9:26
En een vloot van schepen liet koning Sa̱lomo bouwen te E̱zeon-Ge̱ber, dat bij E̱loth ligt, aan de oever van de Rode Zee, in het land E̱dom.
1 Kon. is pas geschreven NA de terugkeer van de Judeërs uit de ballingschap Babylonië, zowat 400 jaar na het vermeende rijk van Salomon.
het is dus een sprookje dat later verzonnen werd, door niet na te denken, en voetstoots aan te nemen dat die Tarsis schepen ..al die exotische produkten in Spanje of Turkije haalden. wat een onzin!
Ik denk eerder dat de bijbel een sprookje is wat veel later verzonnen is.
Waar je wel zeer goed in bent is in woorden te verdraaien.
Ik heb nooit beweerd dat men exotische produkten uit Spanje haalden.
Tarsus in Anatolië lijkt me voor Jona meer aangewezen als bestemming gezien zijn economisch belang en poort naar het oosten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tarsis

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tarsus_%28stad%29
je haalt er van alles bij dat van geen belang is
het ging erover dat er een TARSISVLOOT was
en jij zegt dat dat die in de middelandszee vertoefde.
en ik bewijs je dat dat niet kan omdat die Tarsisvloot maar om de drie jaar terugkwam met : met ivoor, exotische dieren +goud +zilver +tin
en dus onmogelijk in de middelandse zee kon zijn.
en ik wijs je Eilat aan, Rode Zee en die haven Esjon-Geber van Salomon

Voor mij doet het er niet toe wie de koning was, wanneer die leefde enz... Zelf als het Feneciers waren .. so what ... dat doet er toch niet toe .. vermits je het toch maar verhaaltjes vind doet dat er dan ook voor jou niet toe

.... doet het er dan toe welk volk en welk verhaal : feiten vroeg je en die kreeg je historisch, ekonomisch, geschiedkundig.

Er was in de rode zee een haven, gebouwd door een rijke beschaving, er was een enorme grote stad Jerusalem met enorme gebouwen en paleizen. Dus een grote rijkdom en grote handel. ( paleizenen dus enorme schatten ) ... zeevaart en handel via Rode Zee

dus GEEN beperking om naar Indie en Afrika te varen.

Die Tarsisvloot lag in de Rode Zee en daardoor kan je over zee naar Nineve.
zonder rond Afrika te reizen want je bewees dat niet kon toen, en niet werd gedaan.

wat ik moest bewijzen - Phoenciers of Joden, de bijbel gaf mij deze informatie ... in fiete wat de doorslag heeft gegeven was een onozel sight-seeing-info-site over Eilat ... waarin dus een plaatselijke kerel wat geschiedundige kennis doorgaf die bepaalde archeologen niet hebben. Een plaatselijke jongen die weet dat daar een grote stad/haven was (met gelijkaardige tekens op de stenen als in Medigo en Jerusalem dus meer dan 2000 jaar geleden gesticht )
je beste compagnon ben jezelf ... verbeter de wereld, begin bij jezelf

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

09 feb 2013, 10:58

Albert Van den Bosch schreef: je haalt er van alles bij dat van geen belang is
het ging erover dat er een TARSISVLOOT was
en jij zegt dat dat die in de middelandszee vertoefde.
O, nu is het al een hele vloot geworden ? En ja, als er sprake is van Tarsis/Tarsus is dit de middellandse zee.
en ik bewijs je dat dat niet kan omdat die Tarsisvloot maar om de drie jaar terugkwam met : met ivoor, exotische dieren +goud +zilver +tin
en dus onmogelijk in de middelandse zee kon zijn.
Jij bewijst hier helemaal niks !! Ivoor en exotische dieren: Middellandse havens, aangebracht via Afrika. Zilver en Tin vanuit Ierland ( westkust ) via Spanje ( Compostella ) naar Egypte en Kanaän. Zie vorige posts.
en ik wijs je Eilat aan, Rode Zee en die haven Esjon-Geber van Salomon
En ik wijs je aan dat die zeeroute van Elat naar Indië in de 6e eeuw v.C. nog niet bestond.
Voor mij doet het er niet toe wie de koning was, wanneer die leefde enz... Zelf als het Feneciers waren .. so what ... dat doet er toch niet toe .. vermits je het toch maar verhaaltjes vind doet dat er dan ook voor jou niet toe
Zolang je maar je gelijk haalt ??
.... doet het er dan toe welk volk en welk verhaal : feiten vroeg je en die kreeg je historisch, ekonomisch, geschiedkundig.
Gelul, de feiten MET BRONVERMELDING kwam van mij hoor. Jij komt hiet maar wat verzinnen zonder enige onderbouwing.
Er was in de rode zee een haven, gebouwd door een rijke beschaving, er was een enorme grote stad Jerusalem met enorme gebouwen en paleizen. Dus een grote rijkdom en grote handel. ( paleizenen dus enorme schatten ) ... zeevaart en handel via Rode Zee
Fabeltjes uit je grote boek. Is stuk voor stuk weerlegt door archeologen. Een mythe, meer niet.
http://www.pbs.org/wgbh/nova/ancient/ar ... bible.html
Die Tarsisvloot lag in de Rode Zee en daardoor kan je over zee naar Nineve.
zonder rond Afrika te reizen want je bewees dat niet kon toen, en niet werd gedaan.
Dat was wel jou bewering of vegen we dat effe onder de mat ?
wat ik moest bewijzen - Phoenciers of Joden, de bijbel gaf mij deze informatie ... in fiete wat de doorslag heeft gegeven was een onozel sight-seeing-info-site over Eilat ... waarin dus een plaatselijke kerel wat geschiedundige kennis doorgaf die bepaalde archeologen niet hebben. Een plaatselijke jongen die weet dat daar een grote stad/haven was (met gelijkaardige tekens op de stenen als in Medigo en Jerusalem dus meer dan 2000 jaar geleden gesticht )
Wil je nu zeggen dat een sight-seeing gids méér weet dan archeologen ? En moet ik je nu nog verder ernstig nemen ?? :lol:
O, en Antoon is terug. Misschien kan jij nog wat " waardevolle informatie " doorspelen naar hem. :lol:

Albert Van den Bosch
Lid geworden op: 04 jun 2009, 09:59
Locatie: BELGIE

09 feb 2013, 17:51

talisman schreef:
O, nu is het al een hele vloot geworden ? En ja, als er sprake is van Tarsis/Tarsus is dit de middellandse zee.
Dat was het punt. Tarsis schepen vertrokken uit Esjon-geber
bron WIKIPEDIA : Esjon-Geber lag bij de noordpunt van de golf van Akaba dus in de rode zee. en zij verwijzen ook naar koning solomon (laten we het er op houden dat de tijdperiode dan ongeveer klopt .. ( of Salomon nu volgens jou leefde of niet )

het doet er niet toe of men ROND Afrika voer of niet dat is niet meer relevant vermits men die Exotische producten van TARSIS ( land van apen, pauwen, olifanten = onmogelijk Middelandse zee) via de rode Zee kon halen.

waar jij en archeologen over struikelen is dat er geen toegang was vroeger naar de Rode zee vanuit de Middelandse Zee. Maar als aardrijkskunde geen van de interssepunten is, tja dan mis je natturlijk belangrijke aanknopingspunten. Ik heb me altijd mateloos geinteresseerd voor aardrijkskunde omdat de kombinatie met geschidenis dan veel oplost en gemakkelijk hints oplverd.

Dus Israel (of Feniciers als je dat liever hebt waarschijnlijk ).. die konden wel naar de rode Zee ... De golf van akaba lag in hun land. en het was een belangrijke haven ELATH of Elot, Esjon-Geber, Tall al-Khalīfah ...

met GOOGLE EARTH zie al die havens in die Noordelijkste top van de golf van AKABA ( uiterste zuiden van Israel en Jordanie )

Vergeet nu die Tarsis als Spanje of Griekenland ... diegenen die dat schreven kennen hun (ekonomische) aardrijkskunde niet; logisch denken! En die dat schreven roken toen ook al onraad, want ze vermelden allemaal (in de boeken die ik erover las, dat ze "vermoeden" dat het Spanje was, en als het Turkije zou zijn geweest dan zou het TARSUS zijn geweest

Dit is een belangrijk feit ... denk er maar eens over na en google eens met Google Earth, je ziet er ook nog archeologische grote overblijfselen van immense gebouwen en eigenaardige terassen ... tussen de moderne steden.
ik google nog verder ..; zeer interessant
je beste compagnon ben jezelf ... verbeter de wereld, begin bij jezelf

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

09 feb 2013, 22:17

@ Albert Van den Bosch,
Toch mag men Spanje niet uitsluiten voor de mogelijke ligging van de Tarsisschepen. Oké, je vernoemt Ezeon-Geber daar werden de schepen GEMAAKT om naar Tarsis te gaan (II Kron. 20:36)
Dan moesten de gebouwde schepen hetzij van de Rode Zee via een kanaal naar de Nijl en vervolgens naar de Middellandse Zee koersen of ze moeten om het continent Afrika heen zijn gevaren. Daarom duurde het misschien wel drie jaar voordat de schepen hun bestemming bereikten.
De schepen van Tarsis konden dan langs de noordwest kust van Afrika, voorbij de Sahara naar Centraal-Afrika varen om de pauwen, de apen, ivoor en andere producten te verkrijgen.
Maar misschien ook weer niet, omdat in de tijd van de Romeinen zelfs nog noord Afrika het territorium was van leeuwen, olifanten, giraffen en andere exotische soorten.

Ezechiel 27:12 schreef over Tyrus, de belangrijkste haven van de Feniciërs: "Je deed zaken in SPANJE en nam zilver, ijzer, tin en lood als betaling voor je overvloedige goederen."
Het zuiden van Spanje bleek de grootste bron van zilver en andere waardevolle metalen in het Middellandse Zeegebied te zijn. (Jeremia 10:9; Ezech. 27:3.)
Dezelfde mineralen worden nog steeds gewonnen in dit gebied.

Salomo beschikte over een handelsvloot in de Rode zee, met ervaren zeelieden die door koning Hiram van Tyrus waren verschaft en die vooral op OFIR voeren. (1Kon 9:26-28 ). Met de uitdrukking "Tarsisschepen" werd in de loop der tijd een bepaald type schip aangeduid, zoals één lexicon zegt: "grote, zeewaardige vaartuigen, geschikt om geregeld naar en van Tarsis te varen” (Hebrew and English Lexicon of the Old Testament). Te vergelijken met de schepen die "Oostindië-vaarders" werden genoemd en deze naam mettertijd werd toegepast op grote zeeschepen, ongeacht hun herkomst of plaats van bestemming.
1 Koningen 22:48 toont aan dat koning Josafat "Tarsisschepen" bouwde om naar Ofir te varen om goud".

Door winstbejag waagden de Feniciers zich op de Atlantische Oceaan. Hun schepen bleven de zuidelijke kust van Spanje volgen totdat ze bij een gebied kwamen dat Tartessus heette. De ideale geografische positie om goud te verkrijgen uit het nabij gelegen Sierra Morena gebergte in zuidelijk Spanje........

De "Tarsisschepen" bevoeren dus ook de wateren van de Middellandse Zee !

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

09 feb 2013, 22:25

werefoew schreef:In dit epos vechten de krachten van het goede ( Pandavas )
tegen de krachten van het kwade ( Kuravas ) .
Arujna zit tussen die twee op het krijgsveld en weet geen raad meer ....

In welk tijdsgebeuren in de bijbel en begin van de schepping is er volgens U ,
de strijd tussen de Engelen en de Duivels in den Hemel uitgebarsten ?
Mag ik zo vrij zijn werefoew om mijn gedachten daar over te geven?

Zo als je weet ben ik overtuigt door mijn eigen ervaringen dat de mens meer is dan vlees en bloed. Dit ook mede bevestigd door vele geschriften die daarover beschikbaar zijn zowel door de voor de als tegen beweringen.
De mens is zoals ik het zie, een ziel gehuld in een astraallichaam binnen het stoffelijke vleeslichaam.
Als een bezield één cellige wezen is ieder mens ooit begonnen en door vele levens gegaan waardoor de mens op z'n evolutieweg zich heeft kunnen ontwikkelen en is vanuit het totaal onbewuste via het instinctieve naar een Albewustzijn gekomen. De aardse huidige mens is een tussen stadia opweg naar.... .

Om dat ik weet, de huidige mens van de aarde zal zeker ook voortgaan na zijn voltooide aardse tijd, wat vele levens vergt zowel in het moeder als vaderlichaam, is het niet zo verwonderlijk dat er al vele miljoenen ons voor zijn gegaan.

Het aardse bewustzijn van de mens is ontstaan door invloed van zij, duizenden en duizenden jaren terug, die de aarde als eersten na hun aardse tijd hebben verlaten.
Vanuit hun gebied gingen zij terug naar de aarde en konden de mens beïnvloeden wegens eigen verlang naar het aardse en/of om de mens te steunen en te laten weten dat er meer is dan het aardse. Die zielen los van vlees en bloed maar wel in hun astraallichaam zijn niet zichtbaar voor de stoffelijke mens en konden dus niet op een aardse manier kontact maken. Wel was er de mogelijkheid om het gevoelsleven van de aardse mens te beïnvloeden indien deze daar de gevoeligheid voor had, fhankelijk van hun staat van evolutie.
Engelen en demonen dat zijn astraal beklede zielen, dus voorheen een aardse mens, en onzichtbaar voor de nog stoffelijke aardse mens maar wel te beïnvloeden door het gevoel wat deze bezit.

En zo is er als het ware een strijd ontstaan het ene (kwade) wil de mens voor zijn genot, macht en verlangens gebruiken en het ander ( het goede) wil de mens ondersteunen op zijn weg tot een harmonische bewustzijn.

Door die beïnvloedingen zijn de verhalen ontstaan door de gevoelige mens, om de toenmalige nog onbewuste aardse mens iets te geven waardoor deze angstig werden voor het kwade en zich probeerde te richten op het goede wegens de voordelen daarvan ziende als een
te verwerven beloning.
Echter dit is weer te ver doorgeschoten en zijn het dogma's geworden die velen nu in z'n greep houden en als het ware beletten om zichzelf vrijelijk verder te ontwikkelen.
Ook de bijbel (Het oude testament) is daar een goed voorbeeld van. Zie de straffen en oordelen door een wrede god die je daar tegen komt.

De nog niet gevoelige mens ziet enkel de wereld zoals deze zich voor zijn oog voordoet en zal zich daarop richten, wat kan op een goede menselijke wijze maar kan zich ook richten op enkel eigen voordeel en gewin dit naar eigen keuze, ontwikkeld door opgedane levenservaringen, onderwijs en verlangens
.
Een jongere geschriften verzameling 'bijbel' ( het nieuwe testament) heeft als ware het doel om de mens zich te laten bevrijden van het oude dogma, maar is helaas even goed vervormd en aangepast. Toch vele mensen hebben zich toch los van die dogma's kunnen scheuren en hebben ingezien dat enkel liefde de oplossing van al het bestaande leed kan zijn en je zelf naar het hogere bewustzijn kan brengen.

Natuurlijk kan er veel meer over gezegd worden maar dat vergt boekwerken, dus ik houd het maar kort en hoop iets te hebben gezegd wat het overdenken waard is.

Dus eigenlijk is het tijdsgebeuren, tussen die twee soorten bewustzijns-verlangens, die tijd dat de eersten het vleselijk aardse lichaam voorgoed hebben verlaten en de aarde weer opzochten voor het voldoen van hun verlangens. En heden ten dage is het nog steeds bezig.
Alles is Één en die Éne is Alles.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

10 feb 2013, 00:21

Beste Janks, ik stel je uitvoerige uitleg erg op prijs . Het deed me teruggrijpen naar mijn boekenkast waar ik het boekje van dr . H. Wambach heb liggen nL; De mens heeft vele levens . En ook het boek van Merlin Stone, een dame, met de tittel : - Eens was God als vrouw belichaamd -d De onderdrukking van de riten van de vrouw )

Maar teruggaand naar de tiitel van dit topic ; in de hemel woedde er dus een strijd ( War arose in heaven ) waardoor Lucifer , door zijn ijdelheid, met zijn aanhangers op de aarde zijn geworpen .

Maar welke engelen werden dan verliefd op de aardse vrouwen . De gevallene engelen of de bewaarengelen van de hof van Eden ?

De bijbel spreekt over het nageslacht, onstaan door deze omgang met aardse vrouwen, als over reuzen, de, Nefhelin , misschien de goden van weleer .

Wat ik altijd straf gevonden heb is dat Ashe in zijn boek zegt dat Calvin, en ik denk dat de schrijver hier Calvijn de filosoof bedoelde, zei dat ge ofwel moest zot zijn om de Apocalyps proberen te doorgronden en dat ge zot werd als ge ermee gedaan had .

En mijn vraag blijft dan ook open, mijn beste Janks, over welke Vrouwe hebben ze het eigenlijk in de apocalyps ??

Aan Albert zou ik willen zeggen dat het wel een beetje vreemd is dat ge de Gita niet hebt leren kennen in je reis naar India . Het wordt nochtans de bijbel van de hindoes genoemd . Naar het schijnt en waait zou er op de nachttafel van Obama drie boeken liggen De bijbel de Gita en de Koran .

Das in elk geval een goed teken van een beginnende vrede op aarde , TENMINSTE als er al iemmand zou in staat zijn om deze drie heilige boeken te verzoenen met elkaar .

Mischien droom ik te ver in de tijd, want er is eens gezegd dat Oost Oost is en West , west en dat die niet elkaar kunnen ontmoeten , behalve als de ijzeren vogel gaat vliegen, dan gaat het DHARMA westwaarts .Dit volgens een hindoewijze ...

Weeral een lange boterham ...

:wink:

mvg-werefoew
AMEN en AUM

Albert Van den Bosch
Lid geworden op: 04 jun 2009, 09:59
Locatie: BELGIE

10 feb 2013, 10:53

bluevelvet schreef:@ Albert Van den Bosch,
Toch mag men Spanje niet uitsluiten voor de mogelijke ligging van de Tarsisschepen. Oké, je vernoemt Ezeon-Geber daar werden de schepen GEMAAKT om naar Tarsis te gaan (II Kron. 20:36)
De "Tarsisschepen" bevoeren dus ook de wateren van de Middellandse Zee !
Verbinding Rode Zee werd een 60 jaar geleden uitgehakt uit de rotsen, 164 kilometer. voorheen was tussen Middelandse Zee en rode zee geen verbinding

In dit forum werd reeds geopperd om rond Afrika te varen, maar dat was onmogelijk werd gezegd ... dus dan kon die vloot van Tarsis-schepen NIET naar de Middellandse Zee
En in de middelandse zee zeer zwaar beladen boten met ivoor, pauwen, en apen. dat vind ik zelfs lachwekkend. waar zouden die dan die olifanten aldaar in overvloed geleefd hebben

ik laat in het midden dat men veel later alle zeewaardige schepen Tarsi-schepen noemde, dat kan, maar is niet relevant. Want hier spreken we over de EERSTE vloot, ten tijde van haar oprichting door Salomo

1Kon 10:22 : In koning Salomo’s tijd maakte zijn vloot van Tarsisschepen elke drie jaar een reis en keerde dan terug, beladen met „goud en zilver, ivoor, en apen en pauwen

en dat het een enorme VLOOT was bewijst het volgende :

Ezecheël 25 : De schepen van Ta̱rsis+ waren uw karavanen voor uw ruilartikelen, zodat gij gevuld wordt en zeer heerlijk wordt in het hart van de open zee.

men spreekt hierboven niet meer van een paar schepen, een vloot of karavaan is ook niet meer genoeg : KARAVANEN

Die vloot van Tarsisschepen, 3 jaarlijkse reizen makend en terugkomend met exotische produkten deed dat nooit in de middelandse zee .

Theorieen worden soms weerlegd door nieuwe bevindingen ... en de vroegere kennis wordt dan vervangen door nieuwe inzichten.

Ik vind mijn theorie heel logisch Want dat blijft het natuurlijk tot we nieuwe stavingen hiervoor vinden.
je beste compagnon ben jezelf ... verbeter de wereld, begin bij jezelf

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

10 feb 2013, 11:55

Albert Van den Bosch schreef: In dit forum werd reeds geopperd om rond Afrika te varen, maar dat was onmogelijk werd gezegd ...
Heb je onlangs al eens een oogarts bezocht. Zo ik je zeker aanraden. Heb ik je niet geschreven dat er naar zeggen, ooit eens een Fenicisch schip de omvaart Afrika gedaan heeft ? Eenmalig en in opdracht van een Farao. Kan je hier lezen, na bezoek aan de oogarts:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fenici%C3%ABrs
En in de middelandse zee zeer zwaar beladen boten met ivoor, pauwen, en apen. dat vind ik zelfs lachwekkend. waar zouden die dan die olifanten aldaar in overvloed geleefd hebben
De enige clown hier ben jij wel. Als een steak wil, breng je dan ook een koe mee van de slager ?
Even enkele leveranciers van grondstoffen uit de Helleense tijd:
IVOOR: Nubië, Egypte,Arabisch schiereiland oost.
KOPER: Egypte, Arabisch schiereiland oost en west, Midjan, Cyprus.
TIN: Egypte, Babylonië, Isfahan, Griekenland.
ZILVER: Arabisch schiereialnd, Ierland.
GOUD: Griekenland, Arabisch schiereiland, Egypte, Turkije (zwarte zee).
Want hier spreken we over de EERSTE vloot, ten tijde van haar oprichting door Salomo
Puur legende en latere joodse bedenksels.
Ik vind mijn theorie heel logisch Want dat blijft het natuurlijk tot we nieuwe stavingen hiervoor vinden.
Veel geluk ermee.

Albert Van den Bosch
Lid geworden op: 04 jun 2009, 09:59
Locatie: BELGIE

10 feb 2013, 12:04

talisman schreef:
Albert Van den Bosch schreef: In dit forum werd reeds geopperd om rond Afrika te varen, maar dat was onmogelijk werd gezegd ...
Heb je onlangs al eens een oogarts bezocht. Zo ik je zeker aanraden. Heb ik je niet geschreven dat er naar zeggen, ooit eens een Fenicisch schip de omvaart Afrika gedaan heeft ? Eenmalig en in opdracht van een Farao. Kan je hier lezen, na bezoek aan de oogarts:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fenici%C3%ABrs
En in de middelandse zee zeer zwaar beladen boten met ivoor, pauwen, en apen. dat vind ik zelfs lachwekkend. waar zouden die dan die olifanten aldaar in overvloed geleefd hebben
De enige clown hier ben jij wel. Als een steak wil, breng je dan ook een koe mee van de slager ?
Even enkele leveranciers van grondstoffen uit de Helleense tijd:
IVOOR: Nubië, Egypte,Arabisch schiereiland oost.
KOPER: Egypte, Arabisch schiereiland oost en west, Midjan, Cyprus.
TIN: Egypte, Babylonië, Isfahan, Griekenland.
ZILVER: Arabisch schiereialnd, Ierland.
GOUD: Griekenland, Arabisch schiereiland, Egypte, Turkije (zwarte zee).
Want hier spreken we over de EERSTE vloot, ten tijde van haar oprichting door Salomo
Puur legende en latere joodse bedenksels.
Ik vind mijn theorie heel logisch Want dat blijft het natuurlijk tot we nieuwe stavingen hiervoor vinden.
Veel geluk ermee.
je bent weer onbeleefd hoor ... foei

het gaat er alleen om, dat die Tarsis-vloot gelegerd was in de Rode Zee ... en daar vertrok en aankwam (in de golf van Akaba ter hoogte an Eilath ) en niet in de Middelandse Zee. Heb je al Google-Earth-gegoogeld op die locatie? mooi hoor
je beste compagnon ben jezelf ... verbeter de wereld, begin bij jezelf

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

10 feb 2013, 12:36

Albert Van den Bosch schreef: je bent weer onbeleefd hoor ... foei
En wat denk je hier van ?
En in de middelandse zee zeer zwaar beladen boten met ivoor, pauwen, en apen. dat vind ik zelfs lachwekkend.
:evil:

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

10 feb 2013, 12:39

Albert Van den Bosch schreef: het gaat er alleen om, dat die Tarsis-vloot gelegerd was in de Rode Zee ... en daar vertrok en aankwam (in de golf van Akaba ter hoogte an Eilath ) en niet in de Middelandse Zee.
Niet dus.
:lol:

Albert Van den Bosch
Lid geworden op: 04 jun 2009, 09:59
Locatie: BELGIE

10 feb 2013, 18:57

talisman schreef:
Albert Van den Bosch schreef: je bent weer onbeleefd hoor ... foei
En wat denk je hier van ?
En in de middelandse zee zeer zwaar beladen boten met ivoor, pauwen, en apen. dat vind ik zelfs lachwekkend.
:evil:
je weet goed genoeg dat je uit de kontext trekt; het ging over de oorsprong der ladiing uit Spanje of Turkije : ivoor ? pauwen ? apen ?
je beste compagnon ben jezelf ... verbeter de wereld, begin bij jezelf

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

10 feb 2013, 20:03

Albert Van den Bosch schreef: je weet goed genoeg dat je uit de kontext trekt;
O ja, en waar haal ik iets uit zijn context ??????
het ging over de oorsprong der ladiing uit Spanje of Turkije : ivoor ? pauwen ? apen ?
En wat is het probleem hier ? Ik denk toch dat je nu aan het trollen bent hoor. Apen vind je blijkbaar niet enkel in Turkije...