Communicatie

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Is God een ruziestoker?

Ja
7
39%
Nee
8
44%
Dit is anders te interpreteren
2
11%
Dit is allemaal Gods spel
1
6%
 
Totaal aantal stemmen: 18

Sparrow
Lid geworden op: 02 nov 2013, 10:48

06 jan 2014, 15:21

YYZ schreef:
Mij zal je niet horen ontkennen dat in onze maatschappij, van hoog tot laag, alles in het teken van de afgod geld staat. Geld onze redder in nood, datgene wat ons afleid van waar het werkelijk gaat. En inderdaad van menselijk, laat staan van dialoog/zelfreflectie, ongeacht of koning geld nu wel of niet regeert, is op geen enkel vlak sprake, heb ik ook onlangs weer eens mogen ervaren. Ik verklaar hierbij dat menselijkheid en aanverwanten totaal bankroet zijn en ik denk ook niet dat er nog hoop is voor de mens. Het is de mens die de mens niet verstaat, het is de mens die niet verder kan kijken dan zijn/haar neus lang is. Ik ben klaar met de wereld, laat het redden ervan, zoals gezegd, gaarne aan de uwen over, ik ben te moe, te oud om er nog iets van te willen maken.
Zou je nog bereid zijn om een dialoog aan te gaan over het onderstaande? Gewoon om te zien welke kansen de mensheid laat liggen vandaag? Merk op, niet iets om zomaar klakkeloos te geloven maar om werkelijk te zien waar dit nu echt over gaat. Vooral tragisch om zien is hoe miljoenen mensen (inclusief onszelf) 'gefolterd' worden om redenen die geen economische rechtsgeldigheid kennen, hoe lang gaan we dit nog blijven ontkennen en met welke reden als we zelf het slachtoffer daarvan zijn? Op ons eentje lukt dat natuurlijk niet, dit wordt misschien anders als eenmaal duidelijk waar dit echt over gaat. Enkel een normaal gesprek is in deze wereld al een zeldzaamheid, we hebben wat dat betreft al veel slagen en verwondingen moeten incasseren, we hebben ook niets meer te verliezen omdat er simpelweg niets meer is, tenzij het leven zelf. Jarenlang studiewerk, gevangen in een beeld. Zie maar, wij zijn het in ieder geval beu om nog langer al dat economische gezwets te moeten aanhoren, zoveel is duidelijk. Merk vooral op, het is niet zo dat we politiek niet om samenwerking en dialoog gevraagd hebben, we weten verdomd goed waar we het over hebben, totale negatie van de bevolking het resultaat. Misschien vind je in het onderstaande nog dat beetje hoop, het vergt natuurlijk nog wat bijkomende toelichting die we stap voor stap kunnen geven. Heel eenvoudig zelfs, hoeven we geen raketwetenschappers voor te zijn, integendeel. Logisch boerenverstand, dat is wat we nodig hebben.
Afbeelding
Zoals eerder benoemd heb ik niet de indruk dat je mij hoort of gehoord hebt. Wie weet heeft mijn voorgaande posting wat helderheid bij je kunnen geven, wat ik niet verwacht overigens.
Niet tegenstaande voorgaande zal ik de laatste zijn die je zal beletten de uitleg te geven die je wilt geven. Dus ga je gang, zal ik de meid ondertussen even vragen om wat ruimte vrij te maken in de voortuin want die raakt een beetje vol. :wink:

Sparrow
Lid geworden op: 02 nov 2013, 10:48

06 jan 2014, 22:54

.....

Ik denk dat ik alleen nog wil zeggen hoe rot ik het voor je vind dat je zoveel afwijzing op je weg vind. Ik kan werkelijk niks anders voor je doen dan wat je kwijt wil in de voortuin te zetten. Ik kan er niet voor je zijn of met je praten over de maatschappij en zijn of haar problemen. Ik hoop dat je anderen hebt of zult vinden met wie je daar wel over kan praten.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

07 jan 2014, 00:25

Sparrow schreef:Zoals eerder benoemd heb ik niet de indruk dat je mij hoort of gehoord hebt. Wie weet heeft mijn voorgaande posting wat helderheid bij je kunnen geven, wat ik niet verwacht overigens.
Niet tegenstaande voorgaande zal ik de laatste zijn die je zal beletten de uitleg te geven die je wilt geven. Dus ga je gang, zal ik de meid ondertussen even vragen om wat ruimte vrij te maken in de voortuin want die raakt een beetje vol. :wink:
Uiteraard is het jammer dat de mensheid niet hoort wat je zegt, we dachten er nog aan om je boodschap iets begrijpelijker te maken in aardse termen maar ook dat is, zo weten we innerlijk wel, parels voor de zwijnen. We kunnen niet anders dan besluiten dat het leven de veronachtzaming van het menszijn impliceert, de bewustwording daarvan ondraaglijk voor wie zich daar bewust van wordt. Na het feest komt de afwas, het zien van dit mensonterende tafereel laat ons terecht hunkeren naar de verlossing van tijd en ruimte. En alsof we niet beter weten kijken we naar het failliet der mensdom, de foltering aanvaarden we onder het mom van solidariteit, collectieve zelfmoord verwoordt in termen die niemand nog begrijpt, de troost schraal. Ook wij zien nu dat niets nog zin heeft.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

07 jan 2014, 00:31

Sparrow schreef:.....

Ik denk dat ik alleen nog wil zeggen hoe rot ik het voor je vind dat je zoveel afwijzing op je weg vind. Ik kan werkelijk niks anders voor je doen dan wat je kwijt wil in de voortuin te zetten. Ik kan er niet voor je zijn of met je praten over de maatschappij en zijn of haar problemen. Ik hoop dat je anderen hebt of zult vinden met wie je daar wel over kan praten.
Laat dat maar Sparrow, in deze wereld heeft dit geen zin. Het was gegund maar het zal, zo we inmiddels weten, niets helpen. Er rest niets anders dan de ogen te sluiten voor dit menselijke drama, ik hoop dat het snel voorbij mag zijn. Het is niet anders en daar kan niemand iets aan doen, ook wij niet.

Sparrow
Lid geworden op: 02 nov 2013, 10:48

07 jan 2014, 03:31

YYZ schreef:Uiteraard is het jammer dat de mensheid niet hoort wat je zegt, we dachten er nog aan om je boodschap iets begrijpelijker te maken in aardse termen maar ook dat is, zo weten we innerlijk wel, parels voor de zwijnen.
Boeiend hoe jij bedacht hebt dat ik een boodschap voor de mensheid zou hebben en dat je ook nog weet wat die boodschap dan is. YYZ je was en bent bezig jou boodschap en ervaring in deze wereld aan mijn verwonding en pijn, die van een totaal andere grond komt dan jij het voor jezelf interpreteert, vast te koppelen. Daarmee ga je, ondanks je goede bedoelingen, die echt wel gevoelt en gewaardeerd wordt, op een totaal respectloze manier met mij om. Ik zou een nog grotere klootzak zijn wanneer ik je daarvan in het ongewisse liet. Ik probeer je op mijn wijze voortdurend duidelijk te maken dat je handelen richting mijn persoon als uitermate onkies ervaren wordt.
We kunnen niet anders dan besluiten dat het leven de veronachtzaming van het menszijn impliceert, de bewustwording daarvan ondraaglijk voor wie zich daar bewust van wordt. Na het feest komt de afwas, het zien van dit mensonterende tafereel laat ons terecht hunkeren naar de verlossing van tijd en ruimte. En alsof we niet beter weten kijken we naar het failliet der mensdom, de foltering aanvaarden we onder het mom van solidariteit, collectieve zelfmoord verwoordt in termen die niemand nog begrijpt, de troost schraal. Ook wij zien nu dat niets nog zin heeft.
Kan de teleurstelling begrijpen die voor mij in je stukje doorklinkt, maar ik kan hem, hoe afschuwelijk mogelijk ook, niet verhelpen, het is jou ding, jou stuk, jou strijd. Zoals gezegd ik hoop van harte dat je mensen in je leven hebt met wie je kan praten. Voor de rest zou ik zeggen zoek een boom ga daar je humeur maar op botvieren, hoewel schoppen tegen een dood paard ook mag, geheel en als volgens je eigen keuze en voorkeur.
Laatst gewijzigd door Sparrow op 07 jan 2014, 04:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Sparrow
Lid geworden op: 02 nov 2013, 10:48

07 jan 2014, 04:18

YYZ schreef:
Sparrow schreef:.....

Ik denk dat ik alleen nog wil zeggen hoe rot ik het voor je vind dat je zoveel afwijzing op je weg vind. Ik kan werkelijk niks anders voor je doen dan wat je kwijt wil in de voortuin te zetten. Ik kan er niet voor je zijn of met je praten over de maatschappij en zijn of haar problemen. Ik hoop dat je anderen hebt of zult vinden met wie je daar wel over kan praten.
Laat dat maar Sparrow, in deze wereld heeft dit geen zin. Het was gegund maar het zal, zo we inmiddels weten, niets helpen. Er rest niets anders dan de ogen te sluiten voor dit menselijke drama, ik hoop dat het snel voorbij mag zijn. Het is niet anders en daar kan niemand iets aan doen, ook wij niet.
ach je kan het niet helpen dat je een kind bent en daarom in deze posting met niets anders dan kinderlijke onvolwassenheid kan reageren. Het zij je vergeven. Ik zie je mogelijk wel weer wanneer je weer normaal kunt doen.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

07 jan 2014, 08:21

Sparrow schreef:ach je kan het niet helpen dat je een kind bent en daarom in deze posting met niets anders dan kinderlijke onvolwassenheid kan reageren. Het zij je vergeven. Ik zie je mogelijk wel weer wanneer je weer normaal kunt doen.
Er kan niets meer gedaan worden Sparrow, zo eenvoudig is dat. Noem het kinderlijke onvolwassenheid of welke andere term dan ook, we hebben ons simpelweg te schikken naar de stuiptrekkingen van de geldschrokkende zwijnen die stellen iets van economie te kennen. Dat normale mensen (de meerderheid) hiervan het slachtoffer worden, is blijkbaar allemaal niet zo belangrijk. Net hierom is jouw levenservaring zo belangrijk, je hebt je in alle nobelheid hier tegen verzet maar dat - zoals je aangeeft - brengt geenszins zoden aan de dijk, het tegendeel blijkt waar. Er rest dan nog slechts vanop een afstand naar dit menselijke drama te kijken, in het beste geval worden mensen er niet in meegezogen. Zo we ook weten ontbreekt het niet aan alternatieven maar dat zal enkel een mooie droom blijven, de mensheid is nu eenmaal niet in staat om co-creativiteit als een optie te zien, leuk voor in de boekjes maar meer ook niet. Plots gaan ontkennen dat het niet zo is, is ridicuul.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

07 jan 2014, 08:30

Sparrow schreef:Boeiend hoe jij bedacht hebt dat ik een boodschap voor de mensheid zou hebben en dat je ook nog weet wat die boodschap dan is. YYZ je was en bent bezig jou boodschap en ervaring in deze wereld aan mijn verwonding en pijn, die van een totaal andere grond komt dan jij het voor jezelf interpreteert, vast te koppelen. Daarmee ga je, ondanks je goede bedoelingen, die echt wel gevoelt en gewaardeerd wordt, op een totaal respectloze manier met mij om. Ik zou een nog grotere klootzak zijn wanneer ik je daarvan in het ongewisse liet. Ik probeer je op mijn wijze voortdurend duidelijk te maken dat je handelen richting mijn persoon als uitermate onkies ervaren wordt. Kan de teleurstelling begrijpen die voor mij in je stukje doorklinkt, maar ik kan hem, hoe afschuwelijk mogelijk ook, niet verhelpen, het is jou ding, jou stuk, jou strijd. Zoals gezegd ik hoop van harte dat je mensen in je leven hebt met wie je kan praten. Voor de rest zou ik zeggen zoek een boom ga daar je humeur maar op botvieren, hoewel schoppen tegen een dood paard ook mag, geheel en als volgens je eigen keuze en voorkeur.
Dank, duidelijk. Na alle pogingen denk ik niet dat een catastrofe nog af te wenden is, we zitten al midden in het veelbesproken doemscenario, angstwekkend is het feit dat we dat niet blijken te beseffen. Niet alles gaat over jouw persoon Sparrow, je hebt te kennen gegeven dat je niet in de mogelijkheid bent om nog iets te doen voor de mensheid, kan dit enkel respecteren zoals het is. De situatie is hopeloos, al onze studies zijn waardeloos, de misleiding en foltering van de bevolking gaat gewoon verder, normaalste zaak van de wereld.

Sparrow
Lid geworden op: 02 nov 2013, 10:48

07 jan 2014, 13:09

YYZ schreef:Dank, duidelijk. Na alle pogingen denk ik niet dat een catastrofe nog af te wenden is, we zitten al midden in het veelbesproken doemscenario, angstwekkend is het feit dat we dat niet blijken te beseffen. Niet alles gaat over jouw persoon Sparrow, je hebt te kennen gegeven dat je niet in de mogelijkheid bent om nog iets te doen voor de mensheid, kan dit enkel respecteren zoals het is. De situatie is hopeloos, al onze studies zijn waardeloos, de misleiding en foltering van de bevolking gaat gewoon verder, normaalste zaak van de wereld.
kan me voorstellen dat het voor mensen zoals jij een doorn in het oog is wanneer het weldegelijk op een gegeven moment over het individu gaat, en moet gaan zelfs. Het feit dat je zo duidelijk en helder je afschuw en daaruit voortkomende emoties daarover laat blijken komt pijnlijk hard bij ons binnen wat het proces waar wij in zitten er niet eenvoudiger op maakt. Het maakt dat wij neigen ons minderwaardig voelen ten opzichte van u en de uwen omdat wij niet aan de door u gestelde eisen kunnen voldoen wat ons slecht afleid van dat waar mee bezig zouden moeten zijn. Ons rest niks anders dan te blijven zien dat u en de uwen vanuit onwetendheid ons maar blijven kwetsen met u omhooggevallen geweldigheid, terwijl wij ondertussen, zo goed en zo kwaad dat gaat, een rechte lijn pogen vast te houden bij alle afleidingen die u en de uwen vanuit u zgn wellevendheid op ons pad dumpen.

En let wel het lijkt of wij het zelfde zeggen YYZ, maar niets is minder waar gezien het feit dat jij en ik vanuit een totaal ander standpunt zeggen wat we zeggen.

Ik kan niet goed omschrijven wat ik het meest kwetsend vind in je betoog, ik denk dat het toch idd de volstrekte minachting, en walging is die er in doorschemert. Je klinkt niet oprecht in wat je schrijft en probeert me iets op de mouw te spelden. Ik besef en zie meer dan jij weet beste YYZ. Waar jij hier mee bezig bent, al zal je dat wellicht totaal niet beseffen, is respectloos tenaanzien van mij en de mijnen. Het schijnt in alles wat je zegt door. Je geeft ons niet de kans bij onszelf te komen en dat is een ontzettend pijnlijk constatering. Het is idd beter dat je ons verlaat dat is, hoewel ook pijnlijk, maar minder pijnlijk dat de minachting in je gezicht te moeten lezen. Die minachting zet ons wellicht aan tot daden die ons idd dat maken tot dat wat jij in ons ziet.

Doe er mee wat je wilt, maar ik laat me door jou niet tot een minderwaardig mens maken omdat ik niet aan jou eisen, verlangen en wens tegemoet kan komen op de manier waarop jij dat wil. De dagen dat wij onszelf voorbij liepen zij ruimschoots voorbij.

Doe jij jou ding voor de mensen die beter bij je aansluiten en meer bereid zijn je te volgen in je verlangen dan wij, dan doen wij het onze.

Sparrow
Lid geworden op: 02 nov 2013, 10:48

07 jan 2014, 14:14

YYZ schreef:Er kan niets meer gedaan worden Sparrow, zo eenvoudig is dat. Noem het kinderlijke onvolwassenheid of welke andere term dan ook, we hebben ons simpelweg te schikken naar de stuiptrekkingen van de geldschrokkende zwijnen die stellen iets van economie te kennen. Dat normale mensen (de meerderheid) hiervan het slachtoffer worden, is blijkbaar allemaal niet zo belangrijk.
Aan jou de keus YYZ, het lijkt mij dat je eerst en vooral je eigen hart zal moeten volgen. Je bewijst ons en jezelf geen dienst het tegengestelde te doen want uiteindelijk zul je ons mogelijk tot de kwaaie pier maken omdat wij je missie zouden hebben geboycot. Het is jou missie, jij mag bepalen welke kant je uit gaat. Dat mag dus ook zijn dat je met ons meeloopt om je te blijven beklagen, is voor mij geen probleem. Wanneer ik je zat ben trek ik gewoon de stekker eruit, ik zie dan alleen, zonder geluid, nog je mond bewegen. Valt er voor mij ook nog eens wat te lachen in deze zware dagen. God wat zal dat je pissig maken, ik verheug me er nu al op :wink:
Net hierom is jouw levenservaring zo belangrijk, je hebt je in alle nobelheid hier tegen verzet maar dat - zoals je aangeeft - brengt geenszins zoden aan de dijk, het tegendeel blijkt waar. Er rest dan nog slechts vanop een afstand naar dit menselijke drama te kijken, in het beste geval worden mensen er niet in meegezogen. Zo we ook weten ontbreekt het niet aan alternatieven maar dat zal enkel een mooie droom blijven, de mensheid is nu eenmaal niet in staat om co-creativiteit als een optie te zien, leuk voor in de boekjes maar meer ook niet. Plots gaan ontkennen dat het niet zo is, is ridicuul.
Maar goed alle gekheid op een stokje na bovenstaande pretfantasie.....mijn levenservaring komt naar buiten wanneer het daar de tijd en plaats voor is. Het is niet aan jou te bepalen hoe, wanneer en waar dat zal zijn. Zoals gezegd: ik ben nog niet rijp, kun je verder hoog en laag springen dat het wel rijp zou moeten zijn want....en dit en dat.....en zus en zo, en......

Het is wat het is. Ik bepaal over mijn leven en jij bepaald over het jouwe. We hebben het elkaars bepalingen te doen, goedschiks of kwaadschiks.

Nog even toevoegend dat mijn verzet zoden aan de dijk zou zetten moet eerst nog maar eens blijken want zolang ik nog met een masker op moet lopen omdat er anders met de staart tussen de benen gevlucht wordt, zie ik nog geen zoden aan de dijk staan, met excuses.
Laatst gewijzigd door Sparrow op 07 jan 2014, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.

pitter
Lid geworden op: 06 mei 2005, 20:06

07 jan 2014, 14:26

Sparrow schreef:omdat er anders met de taart tussen de benen gevlucht wordt, zie ik nog geen zoden aan de dijk staan, met excuses.
Wilt u het mij niet euvel duiden als ik nu al aangeef dat ik geen stukje taart zal aannemen in het geval u op het idee zou komen alle forumdeelnemers een lekkernij aan te bieden.
By the way: wordt de waanzinnige dialoog tussen Sparrow en YYZ te zijner tijd ook in boekvorm uitgegeven? Is de versie voor de e-reader dan een stuk goedkoper?

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

07 jan 2014, 14:30

Sparrow schreef:
YYZ schreef:Er kan niets meer gedaan worden Sparrow, zo eenvoudig is dat. Noem het kinderlijke onvolwassenheid of welke andere term dan ook, we hebben ons simpelweg te schikken naar de stuiptrekkingen van de geldschrokkende zwijnen die stellen iets van economie te kennen. Dat normale mensen (de meerderheid) hiervan het slachtoffer worden, is blijkbaar allemaal niet zo belangrijk.
Aan jou de keus YYZ, het lijkt mij dat je eerst en vooral je eigen hart zal moeten volgen. Je bewijst ons en jezelf geen dienst het tegengestelde te doen want uiteindelijk zul je ons mogelijk tot de kwaaie pier maken omdat wij je missie zouden hebben geboycot. Het is jou missie, jij mag bepalen welke kant je uit gaat. Dat mag dus ook zijn dat je met ons meeloopt om je te blijven beklagen, is voor mij geen probleem. Wanneer ik je zat ben trek ik gewoon de stekker eruit, ik zie dan alleen, zonder geluid, nog je mond bewegen. Valt er voor mij ook nog eens wat te lachen in deze zware dagen. God wat zal dat je pissig maken, ik verheug me er nu al op :wink:
Net hierom is jouw levenservaring zo belangrijk, je hebt je in alle nobelheid hier tegen verzet maar dat - zoals je aangeeft - brengt geenszins zoden aan de dijk, het tegendeel blijkt waar. Er rest dan nog slechts vanop een afstand naar dit menselijke drama te kijken, in het beste geval worden mensen er niet in meegezogen. Zo we ook weten ontbreekt het niet aan alternatieven maar dat zal enkel een mooie droom blijven, de mensheid is nu eenmaal niet in staat om co-creativiteit als een optie te zien, leuk voor in de boekjes maar meer ook niet. Plots gaan ontkennen dat het niet zo is, is ridicuul.
Maar goed alle gekheid op een stokje na bovenstaande pretfantasie.....mijn levenservaring komt naar buiten wanneer het daar de tijd en plaats voor is. Het is niet aan jou te bepalen hoe, wanneer en waar dat zal zijn. Zoals gezegd: ik ben nog niet rijp, kun je verder hoog en laag springen dat het wel rijp zou moeten zijn want....en dit en dat.....en zus en zo, en......

Het is wat het is. Ik bepaal over mijn leven en jij bepaald over het jouwe. We hebben het elkaars bepalingen te doen, goedschiks of kwaadschiks.

Nog even toevoegend dat mijn verzet zoden aan de dijk zou zetten moet eerst nog maar eens blijken want zolang ik nog met een masker op moet lopen omdat er anders met de taart tussen de benen gevlucht wordt, zie ik nog geen zoden aan de dijk staan, met excuses.
Wij bepalen niets Sparrow, wij bieden enkel opties om van deze haast onwaarschijnlijke economische crisis vanaf te geraken. Het is de democratische meerderheid die zal uitmaken in welke richting de samenleving zal gaan. Ons huiswerk is af en werd afgeleverd aan diegenen waarvan we denken dat ze wel de macht hebben om er iets mee te doen. Noch jij, noch ik, noch de bevolking kan verder iets doen, vooralsnog zien we enkel dat men het doemscenario gewoon verder zet. Het enige dat we weten is dat men niet met die achteraf verhaaltjes bij ons moet zijn, ook wij hebben geen energie meer, de teleurstelling en hartspijn is onmetelijk bij het zien van dit mensonterende drama. Nimmer gezien in de menselijke geschiedenis, men doet dus maar.
Laatst gewijzigd door YYZ op 07 jan 2014, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

07 jan 2014, 14:33

pitter schreef:
Sparrow schreef:omdat er anders met de taart tussen de benen gevlucht wordt, zie ik nog geen zoden aan de dijk staan, met excuses.
Wilt u het mij niet euvel duiden als ik nu al aangeef dat ik geen stukje taart zal aannemen in het geval u op het idee zou komen alle forumdeelnemers een lekkernij aan te bieden.
By the way: wordt de waanzinnige dialoog tussen Sparrow en YYZ te zijner tijd ook in boekvorm uitgegeven? Is de versie voor de e-reader dan een stuk goedkoper?
Is al meermaals uitgegeven, in verschillende vormen zelfs. Bij Fnac kan je nu wellicht in solden boeken kopen. Ik bespeur mi een vergissing in je tekst, het gaat niet over een waanzinnige dialoog tussen Sparrow en mezelf, we hebben het over de waanzin waar de bevolking nu het slachtoffer van is. Ik weet niet of je jezelf daartoe rekent, wij namelijk wel. Ook onze kinderen overigens.
Laatst gewijzigd door YYZ op 07 jan 2014, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

07 jan 2014, 14:42

Sparrow schreef:kan me voorstellen dat het voor mensen zoals jij een doorn in het oog is wanneer het weldegelijk op een gegeven moment over het individu gaat, en moet gaan zelfs. Het feit dat je zo duidelijk en helder je afschuw en daaruit voortkomende emoties daarover laat blijken komt pijnlijk hard bij ons binnen wat het proces waar wij in zitten er niet eenvoudiger op maakt. Het maakt dat wij neigen ons minderwaardig voelen ten opzichte van u en de uwen omdat wij niet aan de door u gestelde eisen kunnen voldoen wat ons slecht afleid van dat waar mee bezig zouden moeten zijn. Ons rest niks anders dan te blijven zien dat u en de uwen vanuit onwetendheid ons maar blijven kwetsen met u omhooggevallen geweldigheid, terwijl wij ondertussen, zo goed en zo kwaad dat gaat, een rechte lijn pogen vast te houden bij alle afleidingen die u en de uwen vanuit u zgn wellevendheid op ons pad dumpen. En let wel het lijkt of wij het zelfde zeggen YYZ, maar niets is minder waar gezien het feit dat jij en ik vanuit een totaal ander standpunt zeggen wat we zeggen. Ik kan niet goed omschrijven wat ik het meest kwetsend vind in je betoog, ik denk dat het toch idd de volstrekte minachting, en walging is die er in doorschemert. Je klinkt niet oprecht in wat je schrijft en probeert me iets op de mouw te spelden. Ik besef en zie meer dan jij weet beste YYZ. Waar jij hier mee bezig bent, al zal je dat wellicht totaal niet beseffen, is respectloos tenaanzien van mij en de mijnen. Het schijnt in alles wat je zegt door. Je geeft ons niet de kans bij onszelf te komen en dat is een ontzettend pijnlijk constatering. Het is idd beter dat je ons verlaat dat is, hoewel ook pijnlijk, maar minder pijnlijk dat de minachting in je gezicht te moeten lezen. Die minachting zet ons wellicht aan tot daden die ons idd dat maken tot dat wat jij in ons ziet. Doe er mee wat je wilt, maar ik laat me door jou niet tot een minderwaardig mens maken omdat ik niet aan jou eisen, verlangen en wens tegemoet kan komen op de manier waarop jij dat wil. De dagen dat wij onszelf voorbij liepen zij ruimschoots voorbij. Doe jij jou ding voor de mensen die beter bij je aansluiten en meer bereid zijn je te volgen in je verlangen dan wij, dan doen wij het onze.
Ok, zullen het nieuws blijven volgen en evalueren hoeveel mensen er nog door het systeem geraakt worden. Vroeger offerde men beesten voor God, vandaag zijn we blijkbaar geëvolueerd. Woorden zijn overbodig en baten tot niets, we zien wel wat er van komt. Het is altijd al zo geweest, horen we elke dag.

Sparrow
Lid geworden op: 02 nov 2013, 10:48

07 jan 2014, 14:49

pitter schreef:
Sparrow schreef:omdat er anders met de taart tussen de benen gevlucht wordt, zie ik nog geen zoden aan de dijk staan, met excuses.
Wilt u het mij niet euvel duiden als ik nu al aangeef dat ik geen stukje taart zal aannemen in het geval u op het idee zou komen alle forumdeelnemers een lekkernij aan te bieden.
in antwoord op je vragen, nee en nee :wink: en bedankt voor de correctie want het is idd niet mijn wens de forumdeelnemers met staart tussen de benen te laten vluchten vanwege een gepeperde taart, ik heb nog wel iets van menselijk medeleven in mij :wink:
By the way: wordt de waanzinnige dialoog tussen Sparrow en YYZ te zijner tijd ook in boekvorm uitgegeven? Is de versie voor de e-reader dan een stuk goedkoper?
Ik verwijs je hiervoor naar YYZ.