Communicatie

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Is God een ruziestoker?

Ja
7
39%
Nee
8
44%
Dit is anders te interpreteren
2
11%
Dit is allemaal Gods spel
1
6%
 
Totaal aantal stemmen: 18

Sparrow
Lid geworden op: 02 nov 2013, 10:48

07 jan 2014, 14:53

Sparrow schreef:
pitter schreef:
Sparrow schreef:omdat er anders met de taart tussen de benen gevlucht wordt, zie ik nog geen zoden aan de dijk staan, met excuses.
By the way: wordt de waanzinnige dialoog tussen Sparrow en YYZ te zijner tijd ook in boekvorm uitgegeven? Is de versie voor de e-reader dan een stuk goedkoper?
Ik verwijs je hiervoor naar YYZ.
ik zie dat YYZ al geantwoord heeft. Lijkt me duidelijk dus. Opgelucht?

Sparrow
Lid geworden op: 02 nov 2013, 10:48

07 jan 2014, 15:04

YYZ schreef:
Sparrow schreef:
YYZ schreef:Er kan niets meer gedaan worden Sparrow, zo eenvoudig is dat. Noem het kinderlijke onvolwassenheid of welke andere term dan ook, we hebben ons simpelweg te schikken naar de stuiptrekkingen van de geldschrokkende zwijnen die stellen iets van economie te kennen. Dat normale mensen (de meerderheid) hiervan het slachtoffer worden, is blijkbaar allemaal niet zo belangrijk.
Aan jou de keus YYZ, het lijkt mij dat je eerst en vooral je eigen hart zal moeten volgen. Je bewijst ons en jezelf geen dienst het tegengestelde te doen want uiteindelijk zul je ons mogelijk tot de kwaaie pier maken omdat wij je missie zouden hebben geboycot. Het is jou missie, jij mag bepalen welke kant je uit gaat. Dat mag dus ook zijn dat je met ons meeloopt om je te blijven beklagen, is voor mij geen probleem. Wanneer ik je zat ben trek ik gewoon de stekker eruit, ik zie dan alleen, zonder geluid, nog je mond bewegen. Valt er voor mij ook nog eens wat te lachen in deze zware dagen. God wat zal dat je pissig maken, ik verheug me er nu al op :wink:
Net hierom is jouw levenservaring zo belangrijk, je hebt je in alle nobelheid hier tegen verzet maar dat - zoals je aangeeft - brengt geenszins zoden aan de dijk, het tegendeel blijkt waar. Er rest dan nog slechts vanop een afstand naar dit menselijke drama te kijken, in het beste geval worden mensen er niet in meegezogen. Zo we ook weten ontbreekt het niet aan alternatieven maar dat zal enkel een mooie droom blijven, de mensheid is nu eenmaal niet in staat om co-creativiteit als een optie te zien, leuk voor in de boekjes maar meer ook niet. Plots gaan ontkennen dat het niet zo is, is ridicuul.
Maar goed alle gekheid op een stokje na bovenstaande pretfantasie.....mijn levenservaring komt naar buiten wanneer het daar de tijd en plaats voor is. Het is niet aan jou te bepalen hoe, wanneer en waar dat zal zijn. Zoals gezegd: ik ben nog niet rijp, kun je verder hoog en laag springen dat het wel rijp zou moeten zijn want....en dit en dat.....en zus en zo, en......

Het is wat het is. Ik bepaal over mijn leven en jij bepaald over het jouwe. We hebben het elkaars bepalingen te doen, goedschiks of kwaadschiks.

Nog even toevoegend dat mijn verzet zoden aan de dijk zou zetten moet eerst nog maar eens blijken want zolang ik nog met een masker op moet lopen omdat er anders met de taart tussen de benen gevlucht wordt, zie ik nog geen zoden aan de dijk staan, met excuses.
Wij bepalen niets Sparrow, wij bieden enkel opties om van deze haast onwaarschijnlijke economische crisis vanaf te geraken. Het is de democratische meerderheid die zal uitmaken in welke richting de samenleving zal gaan. Ons huiswerk is af en werd afgeleverd aan diegenen waarvan we denken dat ze wel de macht hebben om er iets mee te doen. Noch jij, noch ik, noch de bevolking kan verder iets doen, vooralsnog zien we enkel dat men het doemscenario gewoon verder zet. Het enige dat we weten is dat men niet met die achteraf verhaaltjes bij ons moet zijn, ook wij hebben geen energie meer, de teleurstelling en hartspijn is onmetelijk bij het zien van dit mensonterende drama. Nimmer gezien in de menselijke geschiedenis, men doet dus maar.
Mooi dan zijn we klaar wat mij betreft.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

07 jan 2014, 15:07

Sparrow schreef:Mooi dan zijn we klaar wat mij betreft.
Idd, mission completed, cijfers spreken voor zich. Hierbij, de tragische absurditeit in een notendop.
Afbeelding
Meer is er niet over te zeggen, what you see is what you get. Wat eenvoud vermag.

Sparrow
Lid geworden op: 02 nov 2013, 10:48

10 jan 2014, 17:19

Hoi YYZ, ik ben even weggeweest, maar ben er weer zoals je ziet. Ik wil je vanaf deze plaats even bedanken. Ik wil je vertellen dat er inmiddels iets hoop aan de horizon lijkt te gaan verschijnen en wij/ik ben licht optimistisch geraakt over een eventuele goede afloop, maar we wachten het nog wel af en verwachten nog wat klappen. Wij vieren geen feest voor de beer geschoten is.

Op een later moment, vanwege bovenstaande, ben ik idd best bereid om over de oplossingen en wat de mens laat liggen met je te praten, maar nog niet op dit moment want dat trek ik nog niet. ik/wij sta(an) voor zover je het zo kan noemen maar daar is dan ook alles mee gezegd, en misschien is dat zelfs al teveel gezegd. Ik hoop dus dat je nog een beetje geduld met me kan hebben. Ik lees je teksten nu in elk geval al met iets een ander oog want hoe helder was dat oog nu eerder?

Voor nu in elk geval alvast thks en een virtueel bloemetje van deze kant X.

Doeg Sparrow
Laatst gewijzigd door Sparrow op 10 jan 2014, 17:35, 4 keer totaal gewijzigd.

Sparrow
Lid geworden op: 02 nov 2013, 10:48

10 jan 2014, 17:24

Dubbele tekst.

Sparrow
Lid geworden op: 02 nov 2013, 10:48

10 jan 2014, 17:34

Nog een keer, dubbel :oops:

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

10 jan 2014, 17:38

Sparrow schreef:Hoi YYZ, ik ben even weggeweest, maar ben er weer zoals je ziet. Ik wil je vanaf deze plaats even bedanken. Ik wil je vertellen dat er inmiddels iets hoop aan de horizon lijkt te gaan verschijnen en wij/ik ben licht optimistisch geraakt over een eventuele goede afloop, maar we wachten het nog wel af en verwachten nog wat klappen. Wij vieren geen feest voor de beer geschoten is, er is voor mij persoonlijk nog zat werk te verrichten. Ik heb o.a. een leven van de grond af op te bouwen want alles is weg, maar goed daar nu nog maar niet aan denken, want je weet het niet, niet waar, het kan zo weer weg zijn en dan begint het weer van voor af aan... Op een later moment, vanwege bovenstaande, ben ik idd best bereid om over de oplossingen en wat de mens laat liggen met je te praten, maar nog niet op dit moment want dat trek ik nog niet. ik/wij sta(an) voor zover je het zo kan noemen maar daar is dan ook alles mee gezegd, en misschien is dat zelfs al teveel gezegd. Ik hoop dus dat je nog een beetje geduld met me kan hebben. Ik lees je teksten nu in elk geval al met iets een ander oog want hoe helder was dat oog nu eerder? Voor nu in elk geval alvast thks en een virtueel bloemetje van deze kant X. Doeg Sparrow
Mooi, weinig aan toe te voegen en hoeft ook niet. Maar misschien toch weer wel, in een volgende aflevering gaan we de koopkrachtpariteit wegwerken. We zijn het immers een beetje beu om alsmaar strijd te moeten leven tegen de zgn lage loonlanden, in de lage loonlanden stelt men hetzelfde. Het gaat om mensen en daar horen we allen bij.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

10 jan 2014, 17:39

Sparrow schreef:Nog een keer, dubbel :oops:
Nog eens dank dan :idea:

Sparrow
Lid geworden op: 02 nov 2013, 10:48

10 jan 2014, 18:04

YYZ schreef:Mooi, weinig aan toe te voegen en hoeft ook niet. Maar misschien toch weer wel, in een volgende aflevering gaan we de koopkrachtpariteit wegwerken. We zijn het immers een beetje beu om alsmaar strijd te moeten leven tegen de zgn lage loonlanden, in de lage loonlanden stelt men hetzelfde. Het gaat om mensen en daar horen we allen bij.
Ja ja zo kan die wel weer, hier snap ik toch niks van man. Ik zit in ieder geval nog wel tegen een dingetje aan te gapen maar goed dat bewaren we idd maar voor de volgende keer over -tig jaar misschien want hoe daar mee om te gaan mbt tot mezelf is voor mij nog een groot raadsel, weerstand genoeg in elk geval. Dus als je nog even hebt, hahaha

Ik ga er vandoor hoor, ik ben totaal tot op het bot uitgeleefd geraakt en moet even wat bijtanken voor de volgende ronde met een lieftallige....:twisted:., morgen ofzo, de wereld zakt maar even door de grond. Me-time voor me.

Voor de rest zeg ik maar braaf: ja. En met betrekking tot de laatste zin een volmondig ja, denk ik, ik begin hem te vatten, gelukkig maar he of zoiets.

Dit is toch veel beter zo YYZ. Ik zie je later weer, doeg doeg en X
Laatst gewijzigd door Sparrow op 10 jan 2014, 18:15, 2 keer totaal gewijzigd.

Sparrow
Lid geworden op: 02 nov 2013, 10:48

10 jan 2014, 18:07

YYZ schreef:
Sparrow schreef:Nog een keer, dubbel :oops:
Nog eens dank dan :idea:
:wink:

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

11 jan 2014, 02:26

Sparrow schreef:
YYZ schreef:Mooi, weinig aan toe te voegen en hoeft ook niet. Maar misschien toch weer wel, in een volgende aflevering gaan we de koopkrachtpariteit wegwerken. We zijn het immers een beetje beu om alsmaar strijd te moeten leven tegen de zgn lage loonlanden, in de lage loonlanden stelt men hetzelfde. Het gaat om mensen en daar horen we allen bij.
Ja ja zo kan die wel weer, hier snap ik toch niks van man. Ik zit in ieder geval nog wel tegen een dingetje aan te gapen maar goed dat bewaren we idd maar voor de volgende keer over -tig jaar misschien want hoe daar mee om te gaan mbt tot mezelf is voor mij nog een groot raadsel, weerstand genoeg in elk geval. Dus als je nog even hebt, hahaha

Ik ga er vandoor hoor, ik ben totaal tot op het bot uitgeleefd geraakt en moet even wat bijtanken voor de volgende ronde met een lieftallige....:twisted:., morgen ofzo, de wereld zakt maar even door de grond. Me-time voor me.

Voor de rest zeg ik maar braaf: ja. En met betrekking tot de laatste zin een volmondig ja, denk ik, ik begin hem te vatten, gelukkig maar he of zoiets.

Dit is toch veel beter zo YYZ. Ik zie je later weer, doeg doeg en X
Men valt steeds door dezelfde mand, niet waar? Comediant del arte :roll:

Sparrow
Lid geworden op: 02 nov 2013, 10:48

11 jan 2014, 19:46

YYZ schreef:
Sparrow schreef:
YYZ schreef:Mooi, weinig aan toe te voegen en hoeft ook niet. Maar misschien toch weer wel, in een volgende aflevering gaan we de koopkrachtpariteit wegwerken. We zijn het immers een beetje beu om alsmaar strijd te moeten leven tegen de zgn lage loonlanden, in de lage loonlanden stelt men hetzelfde. Het gaat om mensen en daar horen we allen bij.
Ja ja zo kan die wel weer, hier snap ik toch niks van man. Ik zit in ieder geval nog wel tegen een dingetje aan te gapen maar goed dat bewaren we idd maar voor de volgende keer over -tig jaar misschien want hoe daar mee om te gaan mbt tot mezelf is voor mij nog een groot raadsel, weerstand genoeg in elk geval. Dus als je nog even hebt, hahaha

Ik ga er vandoor hoor, ik ben totaal tot op het bot uitgeleefd geraakt en moet even wat bijtanken voor de volgende ronde met een lieftallige....:twisted:., morgen ofzo, de wereld zakt maar even door de grond. Me-time voor me.

Voor de rest zeg ik maar braaf: ja. En met betrekking tot de laatste zin een volmondig ja, denk ik, ik begin hem te vatten, gelukkig maar he of zoiets.

Dit is toch veel beter zo YYZ. Ik zie je later weer, doeg doeg en X
Men valt steeds door dezelfde mand, niet waar? Comediant del arte :roll:
Ik weet niet goed wat je met deze zin bedoelt YYZ. Wil je dat uitleggen alsjeblieft.

Oh vertel ook even wat dat Comediant del arte precies betekent, de vertaalmachine vertaald alleen het eerst woord maar niet dat del arte. Thks alvast

Ik ga er weer vandoor want Sparrow ligt alweer bloedend op de grond en vraagt mijn aandacht. Volgende rond met de lieftallige :evil: heeft niks opgeleverd tot nu. Heb het nu wel anders aangepakt dan ik eerder altijd deed en dus niet vanuit mijn eigen pijn terug gemept. Ook al zie ik waar reakties vandaan komen het blijft wel pijn doen wanneer je de deur gewezen wordt vanwege de pijn die iemand in zich draagt tot een scheldend en beschuldigend monster maakt. Er is geen kruit tegen opgewassen, je kan alleen maar weg gaan op een gegeven moment en hopen....of is er nog een andere weg misschien?

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

12 jan 2014, 10:11

Sparrow schreef:Ik weet niet goed wat je met deze zin bedoelt YYZ. Wil je dat uitleggen alsjeblieft. Oh vertel ook even wat dat Comediant del arte precies betekent, de vertaalmachine vertaald alleen het eerst woord maar niet dat del arte. Thks alvast. Ik ga er weer vandoor want Sparrow ligt alweer bloedend op de grond en vraagt mijn aandacht. Volgende rond met de lieftallige :evil: heeft niks opgeleverd tot nu. Heb het nu wel anders aangepakt dan ik eerder altijd deed en dus niet vanuit mijn eigen pijn terug gemept. Ook al zie ik waar reakties vandaan komen het blijft wel pijn doen wanneer je de deur gewezen wordt vanwege de pijn die iemand in zich draagt tot een scheldend en beschuldigend monster maakt. Er is geen kruit tegen opgewassen, je kan alleen maar weg gaan op een gegeven moment en hopen....of is er nog een andere weg misschien?
Zelfs een gezond denkend mens zou op basis hiervan gaan denken dat een rondje Duiveluitdrijving soelaas zou kunnen bieden.

Sparrow
Lid geworden op: 02 nov 2013, 10:48

12 jan 2014, 13:02

YYZ schreef:
Sparrow schreef:Ik weet niet goed wat je met deze zin bedoelt YYZ. Wil je dat uitleggen alsjeblieft. Oh vertel ook even wat dat Comediant del arte precies betekent, de vertaalmachine vertaald alleen het eerst woord maar niet dat del arte. Thks alvast. Ik ga er weer vandoor want Sparrow ligt alweer bloedend op de grond en vraagt mijn aandacht. Volgende rond met de lieftallige :evil: heeft niks opgeleverd tot nu. Heb het nu wel anders aangepakt dan ik eerder altijd deed en dus niet vanuit mijn eigen pijn terug gemept. Ook al zie ik waar reakties vandaan komen het blijft wel pijn doen wanneer je de deur gewezen wordt vanwege de pijn die iemand in zich draagt tot een scheldend en beschuldigend monster maakt. Er is geen kruit tegen opgewassen, je kan alleen maar weg gaan op een gegeven moment en hopen....of is er nog een andere weg misschien?
Zelfs een gezond denkend mens zou op basis hiervan gaan denken dat een rondje Duiveluitdrijving soelaas zou kunnen bieden.
Maar YYZ, zijn we niet allemaal ziek in het zelfde bedje? Ik kan er ook wat van als de pet verkeerd staat, maar in mijn achterhoofd blijft toch altijd die alarmbel rinkelen van:" je bent het zelf Sparrow, blijf daar ook naar kijken." Het is een mooie stem daar kan niets anders van gezegd worden, maar tgt zit er ook een valkuil aan. Als gevolg van die stem ben ik geneigd alles bij mezelf te leggen en te vergeten dat die ander er ook nog is die zijn dingetje heeft. Ik ben altijd gaarne bereid ook nog de shit van iemand anders op mijn nek te nemen, en ik kan me afvragen of ik daar wel zo goed aan doe. Ik denk het niet, eerlijk gezegd.

Nou ja dit verhaal.....?

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat wij als wereldbevolking an sich wel behoefde hebben aan duiveluitdrijving dan komen we weer iets meer in jou straatje. Of bedoelde je dat ook te zeggen met dat rondje? We zijn, denk ik, alleen maar bezig elkaar de kop gek te maken.

Nou ja laat maar zitten, ik weet het even niet, mijn communicatieve vaardigheden zijn niet je dat als gevolg van mijn eigen situatie, het blijft lachen natuurlijk. 8O

Sparrow
Lid geworden op: 02 nov 2013, 10:48

18 jan 2014, 17:57

YYZ schreef:Men valt steeds door dezelfde mand, niet waar? Comediant del arte :roll:
Inmiddels is deze me duidelijk. Te pijnlijk voor woorden eigenlijk :cry:

Hoe dan ook vertel me eens over die koopkrachtpariteit, misschien dat dat troost biedt. Tgt kan ik niet beloven dat ik niet boos of geïrriteerd zal raken omdat mijn eigen machteloosheid mbt mijn eigen situatie niet de overhand zal nemen en ik alle cijfertjes niet als in een verlangen naar een prachtig schouwspel de lucht in zal gooien. Want ik wil me graag aansluiten maar zie mezelf tgt als volstrekt kinderlijk onkundig, totaal verstoken van enig talent om iets positiefs bij te kunnen zetten in het grote spel. Wat mij nog het meest raakt is dat het me zo eenzaam maakt, totaal verstoken te zijn van gelijken terwijl het aan de andere kant mogelijk ook pure noodzaak is mbt mijn eigen ontwikkeling die op en neer gaat als de golven in de zee.

Nou ja goed dit na aanleiding van het begrip, steeds weer door de zelfde mand vallen.

Zie je later misschien,

Groetjes Sparrow.