De wereld veranderen

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

16 nov 2014, 12:21

Wat als we nu eens een projectie maken wanneer we gewoon voortdoen zoals we nu bezig zijn. Waar gaan we dan uitkomen?
Geen idee van wat je hier mee wil zeggen....
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

16 nov 2014, 12:54

Vesselin schreef:Geen idee van wat je hier mee wil zeggen....
Je schreef het zelf toch, WOIII

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

16 nov 2014, 15:44

*leah* schreef:Maar Ebenhaezer toch, wat vertel je nu weeral!!!

De ander hoger achten dan onszelf, onszelf aan de kant schuiven!!!
Volgens u is dat liefde, neen, dat is vragen dat anderen over je heen walsen alsof je een stuk vuil bent!

Ik ben wel akkoord met wat Eliana schrijft, verandering begint in de eerste plaats bij jezelf!
Gewoon eerlijk door het leven gaan, goed zijn voor alles wat leeft, dat lijkt me wijzer dan jezelf aan de kant te schuiven.

Ik zal wat duidelijker moeten zijn voor onze LEAH !
Ons ' gelijk ' eens inslikken om ook eens naar de ander te luisteren , en zo naar overeenkomsten te zoeken voor problemen , is heel wat anders dan ' over je heen te laten walsen alsof je een stuk vuil bent ' , denk je ook niet ?
Dan zouden alle conferenties , voor vrede of andere zorgen in deze wereld , heel anders eindigen ; maar in de plaats daarvan blijft ieder rotsvast op zijn eigen standpunt staan , vandaar alle ruzies , oorlogen , scheidingen enz.
De ander hoger achten dan jezelf , is een Bijbelse uitdrukking , die bedoelt dat men zichzelf niet altijd de beste , grootste , sterkste enz. moet achten . Minzaamheid en nederigheid zijn toch betere levenshoudingen en dat brengt inderdaad ware Liefde !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

16 nov 2014, 16:26

ebenhaezer schreef:
*leah* schreef:Maar Ebenhaezer toch, wat vertel je nu weeral!!!

De ander hoger achten dan onszelf, onszelf aan de kant schuiven!!!
Volgens u is dat liefde, neen, dat is vragen dat anderen over je heen walsen alsof je een stuk vuil bent!

Ik ben wel akkoord met wat Eliana schrijft, verandering begint in de eerste plaats bij jezelf!
Gewoon eerlijk door het leven gaan, goed zijn voor alles wat leeft, dat lijkt me wijzer dan jezelf aan de kant te schuiven.

Ik zal wat duidelijker moeten zijn voor onze LEAH !
Ons ' gelijk ' eens inslikken om ook eens naar de ander te luisteren , en zo naar overeenkomsten te zoeken voor problemen , is heel wat anders dan ' over je heen te laten walsen alsof je een stuk vuil bent ' , denk je ook niet ?
Dan zouden alle conferenties , voor vrede of andere zorgen in deze wereld , heel anders eindigen ; maar in de plaats daarvan blijft ieder rotsvast op zijn eigen standpunt staan , vandaar alle ruzies , oorlogen , scheidingen enz.
De ander hoger achten dan jezelf , is een Bijbelse uitdrukking , die bedoelt dat men zichzelf niet altijd de beste , grootste , sterkste enz. moet achten . Minzaamheid en nederigheid zijn toch betere levenshoudingen en dat brengt inderdaad ware Liefde !
Absoluut.
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)
Gast

17 nov 2014, 11:02

Dat is zeker waar Ebenhaezer en Eliana!
Maar heeft onze generatie niet altijd meer geluisterd dan gesproken?
Hebben jullie ooit je gelijk willen halen?
Zelf heb ik jarenlang aan mezelf gewerkt om mezelf af en toe zo goed als een ander te voelen, soms lukt dat nog niet, laat staan dat ik mezelf de beste, de grootste, de sterkste zou voelen....
Nederigheid!!!
Een arts zei ooit tegen mij: "Jij moet eens een gezond egoïsme leren toe te voegen aan je leven".
Ik schrok mij een ongeluk, had altijd geleerd dat je jezelf moet wegcijferen ten voordele van de anderen, maar geloof me, op de duur word je daar ziek van.

Ik denk dat dit voor veel mensen op dit forum van toepassing is, brave huisvaders en brave huismoeders, al dan niet gelovig, doet er niet toe.
Ga jullie raad eens geven aan de hoge pieten die het voor het zeggen hebben, wij kunnen, al dan niet op een forum, wel van onze oren maken maar daadwerkelijk iets veranderen, dat kunnen wij niet.

Mijn raad is ook goed bedoeld hoor, ik wel geenszins mijn gelijk halen.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

17 nov 2014, 11:41

*leah* schreef:Dat is zeker waar Ebenhaezer en Eliana! Maar heeft onze generatie niet altijd meer geluisterd dan gesproken? Hebben jullie ooit je gelijk willen halen? Zelf heb ik jarenlang aan mezelf gewerkt om mezelf af en toe zo goed als een ander te voelen, soms lukt dat nog niet, laat staan dat ik mezelf de beste, de grootste, de sterkste zou voelen.... Nederigheid!!! Een arts zei ooit tegen mij: "Jij moet eens een gezond egoïsme leren toe te voegen aan je leven". Ik schrok mij een ongeluk, had altijd geleerd dat je jezelf moet wegcijferen ten voordele van de anderen, maar geloof me, op de duur word je daar ziek van. Ik denk dat dit voor veel mensen op dit forum van toepassing is, brave huisvaders en brave huismoeders, al dan niet gelovig, doet er niet toe. Ga jullie raad eens geven aan de hoge pieten die het voor het zeggen hebben, wij kunnen, al dan niet op een forum, wel van onze oren maken maar daadwerkelijk iets veranderen, dat kunnen wij niet. Mijn raad is ook goed bedoeld hoor, ik wel geenszins mijn gelijk halen.
"You can fool all people some of the time. You can fool some people all of the time, but you can never fool all people all of the time.” – A. Lincoln
Gast

17 nov 2014, 13:48

Wat bedoel je eigenlijk YYZ?

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

17 nov 2014, 14:08

*leah* schreef:Wat bedoel je eigenlijk YYZ?
Zoals het er staat, in deze wereld moet je continu alert blijven voor de wolf in schaapskleren die je zal trachten te misleiden om je laatste eurocent uit je zakken te halen. Vandaag bestaan er zelfs spirituele deurwaarders, die zullen je volgen in de dood en je gouden lepeltjes opeisen omdat je nog een schuld had jegens de bankier, die God hier op aarde, je weet wel. Ze manipuleren ons dermate dat we - willens nillens - een overeenkomstig gedrag gaan vertonen, het wordt vervolgens natuurlijk zoeken naar een beetje menselijkheid en gezond verstand, voor wie zich nog een beetje mens voelt is dat een evidentie. Daarom, zoals Lincoln terecht zei, je kan mensen een tijdje voor de gek houden maar niet voor eeuwig. Vandaag is het tijd om wakker te worden, niet morgen want dat zou te laat kunnen zijn.
Gast

17 nov 2014, 14:25

YYZ

Ik had het helemaal niet over geld hoor, ik bedoel maar dat, wanneer je te braaf bent of te goedgelovig of te naïef, te meegaand, niet assertief zijt, dat mensen dat voelen en dan naar hartenlust over je heen walsen, zelfs familie!
Ik heb mijn lesje wel geleerd hoor!! :wink:

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

17 nov 2014, 17:16

Blij dat te horen *leah*. Gelukkig zijt ge van iemand zoals ik niet bang!
Dat is wel gebleken. :lol:
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain
Gast

17 nov 2014, 17:47

Nee Vesselin, van iemand zoals jij ben ik niet bang!

Van floopiedoopie daarentegen was ik ontzettend bang... 8) 8)

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

17 nov 2014, 22:48

Een andere president van de USA heeft dan weeral gezegd :

- If jou've got them by the balls ; their hearts and minds will follow ...

werewoef
AMEN en AUM

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

18 nov 2014, 06:22

Yes... old Teddy bear!
Hij bedoelde natuurlijk 'Baseball'! 8)
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

18 nov 2014, 08:37

*leah* schreef:Ik had het helemaal niet over geld hoor, ik bedoel maar dat, wanneer je te braaf bent of te goedgelovig of te naïef, te meegaand, niet assertief zijt, dat mensen dat voelen en dan naar hartenlust over je heen walsen, zelfs familie! Ik heb mijn lesje wel geleerd hoor!! :wink:
Dat geloof ik, wie te goedgelovig is, gelooft politiek blindelings en dan ben je een speelbal om redenen die bijna te absurd zijn om waar te zijn. Het is dezelfde dynamiek dan wat je hier aangeeft, het is dan enkel je eigen familie die dat blijkt te doen, misschien zijn ze zich daar zelfs niet bewust van? Om deze reden dienen we continu alert te blijven voor de wolf in schaapskleren, het is dan ook breed te interpreteren.

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

18 nov 2014, 09:42

Het is zo dat je de verhouding politici-bevolking niet los kunt zien van de menselijke psychologie.
Wie zich laat manipuleren - zich leugens laat wijs maken dus - of laat uitbuiten, doet dit: of omdat hij/zij mee in het systeem zit en een graantje (of vele graantjes) meepikt, of omdat hij/zij te bang is om de feiten onder ogen te zien. Angst houdt onwetendheid in stand. Daarom is het 'conditio sine qua non', indien we echt verandering willen, om individueel af te rekenen met die angst.
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain