Komt het dan toch allemaal neer op geld?

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie
zotspook

28 mar 2018, 16:02

Van kleine dingen kun je zeker genieten, en nu de lente komt, eens naar buiten gaan en naar het gezang en  getjilp van vogeltjes luisteren, ergens pauzeren aan een vijver en zien hoe het water kan beweegt, eens naar de stad gaan en is naar mensen kijken, je ziet er allerhande soorten, naar de mooie bloemen en bloesems kijken en fietsen door de natuur, wij zijn nog s' avonds is gaan wandelen  een uilenwandeling gedaan en het was boeiend, ook de sterrenhemel was toen prachtig.  Je kan van zovele kleine dingen genieten.
Ook ik wil is graag komen kennis maken met het seniorennet ik ben al zelf over de vijftig tja een oud spook he ! of wat dacht je en ik werk ook bij senioren en heb altijd veel interesse ervoor gehad
Phoebe

10 apr 2018, 09:29

Juist , Zotspook ,  en dat kost allemaal niks ! . Alhoewel dat ik daarbij toch wel  de voetnoot wil maken dat,  terwijl  je van dat allemaal aan 't genieten bent het toch ook van belang is dat men innerlijke rust kent. Dan pas kan men genieten . Daar draait werkelijk geluk om , denk ik . Zorgenloos zijn.

Mensen zonder geld , die tekort hebben , zijn dat niet . Zieke mensen ook niet , Mensen met véél geld ook niet , al helpt het geld  misschien wel om hun zorgen wat gemakkelijker  op te lossen . Mensen met relatieproblemen , zorgen om familieleden etc...

Veel hangt af van de eigen ingesteldheid ,  kan men zich verzoenen in zijn lot en  zijn mogelijkheden of beperkingen en heeft men het vermogen om de innerlijke rust wat  te kunnen sturen ?  Daar ligt het geluk denk ik .

Is een clochard gelukkig ?
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
Gast

17 apr 2018, 13:35

zotspook schreef:Van kleine dingen kun je zeker genieten, en nu de lente komt, eens naar buiten gaan en naar het gezang en  getjilp van vogeltjes luisteren, ergens pauzeren aan een vijver en zien hoe het water kan beweegt, eens naar de stad gaan en is naar mensen kijken, je ziet er allerhande soorten, naar de mooie bloemen en bloesems kijken en fietsen door de natuur, wij zijn nog s' avonds is gaan wandelen  een uilenwandeling gedaan en het was boeiend, ook de sterrenhemel was toen prachtig.  Je kan van zovele kleine dingen genieten.
.... en van de schaars geklede jonge dametjes -  maar niet aanraken a.u.b. :lol: