Pagina 1 van 2

Email outbox

Geplaatst: 19 jan 2018, 19:54
door Danny.
Hellokes, met mijn Huawei P8 lite, worden geen mailberichten verstuurd, ze blijven in de outbox steken.

Ter info, SMS berichten in en out gaan prima, en ook mail ontvangen op mijn Gmail adres

Weet er soms iemand wat ik hieraan kan doen?

Groetjes

Danny

Geplaatst: 20 jan 2018, 11:52
door Sony
Danny,

De Outbox eerst al eens leeg maken.
Op de aanwezige berichten rechts klikken en verplaatsen
naar een andere map.
Probeer dan een nieuw bericht te versturen.
Mogelijk dat het eerste bericht dat niet kon verstuurd worden
of te groot is of een fout bevat.

Sony

Geplaatst: 20 jan 2018, 15:51
door Danny.
Bedankt Sony, maar dat heb ik reeds gedaan, en met een ledige mailbox, gewoon Test versturen, en die blijft in de mailbox steken.

Groetjes

Danny

Geplaatst: 20 jan 2018, 16:20
door paullamb
Is het eerder wel gelukt om te versturen? En met welke provider?

Geplaatst: 20 jan 2018, 17:08
door Danny.
Paullamb, bedankt voor jouw antwoord.

Ik heb meer dan 2 jaar berichten kunnen versturen met deze Huawei.

Het probleem is blijkbaar ontstaan eind december.

Ik was toen nog bij Telenet, nu, sinds vorige maandag ben ik bij Orange, en het is tijdens het bekijken van alle instellingen dat ik gezien heb dat er nog mailtjes in de outbox staan gebleven waren, ook begreep ik daardoor dat sommigen mij lieten verstaan, geen antwoord op bepaalde vragen gekregen te hebben.

Maar zoals ik aan Sony liet verstaan, ik heb dus die outbox leeg gemaakt, en ook een nieuw bericht blijft daar staan.

Groetjes

Danny

Geplaatst: 20 jan 2018, 17:17
door paullamb
Kijk eens bij email.  Postvak uit. Rechtsonderaan “meer”  dan instellingen. Accounts.uitgaande instellingen. Staan uw waardes nog goed?

Geplaatst: 20 jan 2018, 17:38
door Danny.
Euuuh, wat zijn goede waardes? :lol:

Ik heb daar niets veranderd, en ik weet begot niet welke waardes daar zouden moeten staan.

Groetjes

Danny

Geplaatst: 20 jan 2018, 17:48
door paullamb
De serverwaarde en de uitgaande poort waarde vindt u bij Orange.
ik veronderstel dat u ook een pc of laptop heeft?
daar heeft u de waardes toch ook moeten veranderen toen u overschakelde .
In principe stellen de meeste toestellen de waardes automatisch in als ge uw mailadres ingeeft.
Ga eens kijken op de website van Orange hoe de poortnummers zouden moeten staan.

Geplaatst: 20 jan 2018, 19:19
door verhaegen

Geplaatst: 20 jan 2018, 19:28
door Danny.
@ Paullamb, ja ik heb een PC, maar ik heb geen internet bij Orange, en was ook niet bij Telenet.

@ Verhaegen, daar had ik reeds enkele uren "doorgebracht", maar zonder goed gevolg.

Nu heb ik daar iets anders over gelezen, dat men na het wijzigen/aanpassen van de gegevens, de GSM moet uit en inschakelen, wat ik ook gedaan heb.

Ik heb dan maar een mailtje, en zelfs meerdere, opgemaakt, en naar mijn tweede mailadres verzonden, en wat blijkt?

Ze vertrekken uit de outbox, ze zijn terug te vinden in de verzonden box, maar de bestemmeling ontvangt die niet.

Zou ik misschien eens dat gmail account verwijderen, en opnieuw instellen?

Verlies ik dan niet mijn contacten?

Groetjes

Danny

Geplaatst: 20 jan 2018, 20:35
door paullamb
Vreemd, uw vorig antwoord was anders. 
Bij wie heeft u dan internet? En welke mail progr gebruikt u?
U kan gerust uw Gmail account verwijderen. Toestel even afsluiten, terug aan en dan account terug aanmaken

Geplaatst: 20 jan 2018, 20:55
door Danny.
Paullamb, ik denk toch nergens geschreven te hebben dat ik internet heb bij Orange, maar ook niet bij Telenet.

Eventjes verduidelijken.

Wij verblijven in een Rust en Verzorging Tehuis (RVT).

Daar kan ik via de Wifi van het RVT met mijn laptop op het internet

Bij Telenet hebben wij kabel TV

Ook bij Telenet had ik een simkaart voor mijn GSM

Daar de verbinding voor de GSM hier zeer pover is, gedurig aan onderbrekingen tijdens het bellen, en ook melding bij opbellers dat ik niet bereikbaar ben, heb ik besloten over te stappen naar Orange waar de verbinding zonder problemen verloopt.

Mijn laptop kan dus nog steeds via de Wifi van het RVT op het internet, daar is niets veranderd.

Enkel mijn GSM is van provider veranderd, maar er stonden in mijn outbox nog berichten van voor de overstap Telenet/Orange, dit heb ik pas ontdekt toen ik de instellingen wou nazien.

Ik zal later proberen om mijn account te verwijderen en opnieuw in te stellen, of misschien eens naar een Orange winkel te gaan.

Groetjes

Danny

Geplaatst: 21 jan 2018, 00:26
door paullamb
Het wordt iets duidelijker, maar nog niet helemaal. 
Met uw laptop maakt u gebruik van de WiFi in de RVT? 
U doet daar ook mails mee sturen en ontvangen? Weet u welke Provider het RVT gebruikt? Telenet, Proximus of een andere? En dat mailen gaat goed? . 
 Gebruikt u nu een betaalkaart op uw Huawei? Want daar begrijp ik niet dat u het over Orange heeft. En mailt u dan op de Huawei via de betaalkaart of via de WiFi van het huis? Want als u via de WiFi van de RVT mails wilt versturen, dan moet uw uitgaande poort afgesteld staan op de server van de RVT. Ontvangen is geen probleem, wel versturen.
laat ons dat even weten , dan kunnen we weer wat verder.

Geplaatst: 21 jan 2018, 08:24
door Danny.
Paullamb, bedankt voor het nachtwerk :wink:
paullamb schreef:... Met uw laptop maakt u gebruik van de WiFi in de RVT? 
Ja, inderdaad, ik dacht dit reeds gemeld te hebben, maar geen probleem ...

U doet daar ook mails mee sturen en ontvangen? Weet u welke Provider het RVT
gebruikt? Telenet, Proximus of een andere? En dat mailen gaat goed? .
Al mijn verbindingen met het WWW op de laptop gebeuren via de Wifi van het RVT
Ik weet niet 100% welke Provider hier in gebruik is (de IT man is vandaag niet hier, maar ik kan
het hem morgen wel vragen indien nodig), maar ik vermoed dat dit Proxymus is,
daar de verdeling van het TV signaal in de verschillende woningen Proxymus is.

 
 Gebruikt u nu een betaalkaart op uw Huawei? Want daar begrijp ik niet dat
u het over Orange heeft. En mailt u dan op de Huawei via de betaalkaart of via
de WiFi van het huis? Want als u via de WiFi van de RVT mails wilt versturen,
dan moet uw uitgaande poort afgesteld staan op de server van de RVT. Ontvangen
is geen probleem, wel versturen.
Op mijn Huawei heb ik een Dolphin abonnement van Orange
Ik kan nu blijkbaar geen mails versturen, maar dit zou in ieder geval niet via de Wifi moeten
gebeuren, ik moet onderweg ook mails kunnen versturen en ontvangen.
De ontvangst op mijnHuawei is blijkbaar zeer goed, zie onderstaande screenshot
Ter info, die screenshot van mijn Huawei verstuur ik probleemloos met WeTransfer naar mijn
laptop

 Afbeelding

laat ons dat even weten , dan kunnen we weer wat verder.
Indien nog steeds onvoldoende informatie, laat maar weten,ik probeer dan erop te antwoorden.
Bedankt in ieder geval, en groetjes
Danny

 

Geplaatst: 21 jan 2018, 09:29
door Sony
Danny,

mobiel internet dan kunt je met gmail of Oulook.com e-mails versturen
https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... l-internet

Sony