LibreOffice/odt bestanden en Android

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

10 mar 2019, 22:08

... toch nog even terugkomen op dit onderwerp :

bepaalde bestanden die ik van de computer naar de smartphone overzet en goed op te halen en te lezen zijn op die smartphone, zijn evenwel niet (meer) te lezen via de verkenner.
Ik verduidelijk : als ik via de verkenner naar de aangesloten smartphone ga en de bestanden in kwestie zichtbaar maak in de verkenner (dus de bestanden die op de smartphone staan), kan ik deze niet lezen via de verkenner :

Ik krijg dan de melding in een mooi kadertje :

met links bovenaan : Explorer.exe en daar onder :

De ingang is ongeldig (met links daarvan een wit Andreas kruis op ronde rode achtergrond).

Rechts boven een zwart kruisje en rechts onderaan OK in een blauw omrande balk.

Heeft er iemand een idee waarom ik die bestanden op de computer niet kan openen ? Die computer draait Windows 10 Home, de smartphone Android (versie weet ik nu even niet).
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

11 mar 2019, 11:21

Toby,

haal die bestanden eerst eens binnen in een map op de pc.
Het zijn twee verschillende systemen die elk op hun eigen
manier omgaan met de data bestanden het Libre Office
programma van de smartphone zal ook niet "draaien" op
de pc.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

25 mar 2019, 06:54

Klopt Sony, het probleem zat in die hoek.

Maar ook de wijze waarop de aansluiting met de computer tot stand moet ge bracht worden, speelt wel een rol. Ik had ooit een Acer smartphone die je met een USB kabeltje inplugde en op het computerscherm rolde zo de data voor je uit, de data van de smartphone wel te verstaan.

De verbinding maken tussen smartphone en computer is nu wat uitgebreider geworden, opties en zo van die dingen, maar eens je de handelingen netjes na elkaar uitvoert, lukt het prima.

Dank je wel hoor. :wink:
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

25 mar 2019, 10:44

Toby,

graag gedaan en bedankt voor de update.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet