LibreOffice/odt bestanden en Android

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

07 feb 2019, 06:16

Ik ben in het sukkelstraatje geraakt met een nieuwe smartphone voor het lezen van odt bestanden met dat toestel.
Mijn voorgaande smartphone, van hetzelfde fabrikaat maar uiteraard ouder en een ander type, kon die tekst odt bestanden lezen zoals een fluitje van een cent.

Nu weet ik niet meer welk programma dat was, welke applicatie beter gezegd.
Ik zie even het bos door de bomen niet meer en geraak er niet uit om een geschikte applicatie te installeren om opnieuw die odr bestanden te kunnen lezen. Voor alle duidelijkheid : bewerken is niet nodig, raadplegen volstaat.

De tekstbestanden worden altijd aangemaakt op een desktop met OS Windows 10 Home en LibreOffice Writer.
Wie er iemand raad, iemand die wat meer ervaring heeft in die dingen aub ?
Al bedankt.  :wink:
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

07 feb 2019, 18:15

I Afbeelding SeniorenNet

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

07 feb 2019, 21:29

Sony schreef:Toby,

Probeer deze app eens:
https://play.google.com/store/apps/deta ... ader&hl=nl

Sony
Het probleem is dat ik blijkbaar de data niet kan overzetten van de computer naar de smartphone.
Er wordt steevast geweigerd de teksten over te zetten. In ieder geval vindt het programma dat je me adviseert geen data terug op de smartphone.

Bij mijn voorgaande smartphone plugde ik gewoon een usb kabeltje in en ging het vanzelf bij wijze van spreken.

Dan is er nog de kwestie of ik de data op een micro sd kaartje zet of in het geheugen van de smartphone ?  :oops:
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

08 feb 2019, 12:14

Toby,
Er wordt steevast geweigerd de teksten over te zetten. In ieder geval vindt het
programma dat je me adviseert geen data terug op de smartphone.
Als je smartphone verbonden is met de pc (usb kabeltje), "ziet" je smartphone
dan de pc ?
Kan de app de data ophalen van de pc ?
Als dat mogelijk is kunt je de data daarna "opslaan als" op de smartphone.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

fendtje
Lid geworden op: 26 aug 2010, 17:30

08 feb 2019, 16:28

Toby schreef:
Sony schreef:Toby,

Probeer deze app eens:
https://play.google.com/store/apps/deta ... ader&hl=nl

Sony
Het probleem is dat ik blijkbaar de data niet kan overzetten van de computer naar de smartphone.
Er wordt steevast geweigerd de teksten over te zetten. In ieder geval vindt het programma dat je me adviseert geen data terug op de smartphone.

Bij mijn voorgaande smartphone plugde ik gewoon een usb kabeltje in en ging het vanzelf bij wijze van spreken.

Dan is er nog de kwestie of ik de data op een micro sd kaartje zet of in het geheugen van de smartphone ?  :oops:
Waarom de bestanden niet in one drive of google drive of mega drive plaatsen.
via een van bovenstaande zijn deze te bekijken.
Bovenstaande wil zeggen op pc one drive , op de smart phone one drive of andere gebruiken.
Een ander voordeel van deze werkwijze alles overal als internet beschikbaar te raad plegen.
Als vb heb een bestand met alle data van verzekeringen , auto gegevens , bank gegevens in een map op one drive.
Dus in de wereld en ergens internet   alles beschikbaar.
Laptop Toshiba, terug de flybox, Ci+ telenet, Sat via protek 9920lx.
Philips Android tv's als kijkkastjes.
Mobile Viking voor mobiel internet + bellen

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

10 feb 2019, 00:22

Sony schreef:Toby,
Er wordt steevast geweigerd de teksten over te zetten. In ieder geval vindt het programma dat je me adviseert geen data terug op de smartphone.
Als je smartphone verbonden is met de pc (usb kabeltje), "ziet" je smartphone
dan de pc ?
Kan de app de data ophalen van de pc ?
Als dat mogelijk is kunt je de data daarna "opslaan als" op de smartphone.
Sony
Om te beginnen met het begin : als ODR er op staat, weigert de computer heel moeizaam contact te melden met de smartphone. 
Ik kan daar echt niks tegen doen.
Al een handvol usb kabeltjes uitgetest,  zonder gevolg.

Voor alle duidelijkheid : de desktop draait Windows 10 Home.

Als ik het programma "Office Documents Viewer" installeer, kan ik na enkele aarzelingen van de smartphone, de bestanden overzetten van C(omputer) naar S(martphone) en vice versa.
Die bestanden kunnen dan ook gelezen worden, maar met enkele afwijkingen in de lay out (bvb. i.p.v. een lange nummering van een filmlijst, begint de S steeds met een nieuwe nummering vanaf 1 van zodra er een andere alfabetische letter bekeken wordt. Letter A staat zodoende genummerd als van 1 - tot bvb. 33.
Letter B  dan van 1 - 56 bvb. enz.

Geen doorlopende nummering meer. Maar dat is niet zo erg. Dus geen nummering van bvb. 1 - 89.

Een ander probleem is dat er een hele map van de C naar de S overgezet wordt, een  map bestaande uit pakweg 15 bestanden. na afloop van de overzetting, staan er maar een drietal van die bestanden in de map op de C.

verder :
Sony schreef:Als je smartphone verbonden is met de pc (usb kabeltje), "ziet" je smartphone 
dan de pc ?Sony
Antwoord : het is eerder de C die de S ziet, maar met een reactie zoals in onderstaande afbeelding.
Sony schreef:Kan de app de data ophalen van de pc ?Sony
Antwoord : ja maar onvolledig (zie boven)
Sony schreef:Als dat mogelijk is kunt je de data daarna "opslaan als" op de smartphone.
Sony
Antwoord : opslaan lukt al wel, maar pas na enkele pogingen en dan nog onvolledig van C naar S.

Het is iets heel eigenaardig. Ik wetv dta mijn uitleg nogal verwarrend is, ,maar iedere poging tot contact van de S met de C verloopt anders. Je kan zeggen dta er geen regelmaat inzit.

Verschil met de voorgaande S is dat ik maar moest inpluggen met een usb kabeltje, naar de map gaan waar de bestanden in kwestie stonden  en dan maar mijn keuze te maken. Dat verliep dan zonder een rimpeltje.  :cry:

Afbeelding
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

10 feb 2019, 00:30

@fendtje : je voorstel heb ik al eens eerder bekeken, maar vind dit nogal werken met een omweg. Eerst naar een "One Drive" bvb. je spullen kopiëren en dan nog eens opnieuw naar ...

Op zich niet zo een drama, maar eerst ga ik nog verder proberen te werken zoals vroeger : kabeltje inpluggen, enkele toetsaanslagen en klaar is kees.

Als het niet lukt, zal je dit wel lezen.
Alleszinds al bedankt voor het meedenken en het zoeken naar een oplossing.  :wink:
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

10 feb 2019, 00:32

@Sony : uw bericht van 13.24 uur moet ik nog eens goed bekijken.
Maar nu wordt het laat.

Dan zal het voor morgen zijn.
Tot dan.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

10 feb 2019, 09:24

Toby,

nu heb ik de smartphone aangesloten aan een Windows 10 (pro) (met kabeltje)
Wat gebeurt er, op de smartphone moet ik toelating geven om bestanden te laten
bewerken op de pc.
Dan eerst krijg ik zicht op de inhoud van de phone en de SD kaart op de pc.
Ik kan een bestand van de phone kopiëren en plakken in een map op de pc,
het bestand herbenoemen van "1000 - kopie (1).odt" naar "1000.odt"
dit bestand kopiëren naar de SD kaart van de phone.
Op de phone het programma "AndrOpen Office" starten, tikken op:
tekstdocument ==> Bestand ==> Openen ==> Other Cloud Storage & SD Card ==> "1000.odt"
Het bestand is op dezelfde manier leesbaar als op de pc.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

10 feb 2019, 11:35

@Sony : dank voor je vroege reactie op een zondag notabene.

Ik neem terug de draad op en tracht systematisch volgens je instructies te werk te gaan :

1) de smartphone is nu ingeplugd met het schijnbaar meest efficiënte usb kabeltje dat ik heb.

2) in eerste instantie gebeurt er helemaal niks.

3) op de smartphone moet ik de schermtoets "instellingen" indrukken en naar "verbonden apparaten" gaan

4) de usb optie aantikken (daar staat ook bij : apparaat opladen)

5 dan verschijnt op het smartphone scherm "bestanden overzetten" en ... gebeurt er nu niks

6) als ik dan nogmaals de schermtoets "bestanden overzetten" op de smartphone indruk, gaat die terug naar punt 4

Daar blijft het dan bij. :?

Ik kom zodoende nergens een overzicht tegen wat er op het smartphone sd kaartje en/of vaste schijf v/d computerstaat.

verder ... 

Dan open ik nu AndropenOffice en krijg een lijstje waarop staat :

- tekstdocument
- werkblad
- presentatie
- tekening
- formule

Ik tik teksdocument aan en het bestand wordt zowaar geopend deze keer, het staaf effectief op het SD kaartje begot  ... t.t.z. heb ik een keuze tussen dat kaartje en een "cloud storage en ik neem de optie SD kaartje.

Tik vervolgens de optie "Dvd-films aan" (ong. 2600 items) en zie dan uiteindelijk deze lijst op het scherm van de smartphone.

Maar dan heb je weer die fouten in de lay-out : verspringen van teksten, geen rechte lijn in de"marge" ...

Bovendien ziet AndroOpenoffice er best interessant uit, maar die opties die er in zitten  heb ik niet nodig. Dan  bedoel ik teksten bewerken zoals het in een volwaardig tekstverwerkingsprogramma hoort. Maar voor mij volstaat het dat ik de lijst in kwestie kan lezen.

Enfin, toch lijkt het er op dat het duidelijker wordt.  :)
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

10 feb 2019, 11:49

Toby,

hoe je de lay-out verder kunt aanpassen weet ik niet.
Ik kan vandaag ook niet meer reageren.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

10 feb 2019, 14:27

Sony schreef:Toby,
hoe je de lay-out verder kunt aanpassen weet ik niet.
Ik kan vandaag ook niet meer reageren.
Sony
Dat begrijp ik ten volle hoor, het is tenslotte zondag hé.
Ik ben al blij dat je helpt, wanneer, dat doet er niet toe.
Je bent altijd van goede wil en bereid.
Dank en respect daarvoor.  :)
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

11 feb 2019, 17:54

Toby,
Smartphone of tablet?Omdat het een port van de desktop-versie is, heeft deze Android app dezelfde interface als de pc-versie. Afhankelijk van het apparaat dat je
gebruikt, pakt de port wel of niet goed uit. Op de smartphone is alles
nogal beperkt en door het kleine scherm ook frustrerend.Door het grotere scherm biedt Andropen Office op een tablet een vergelijkbare gebruikservaring als op de desktop.Vooral geschikt voor tablet
https://andropen-office.nl.softonic.com/android

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

25 feb 2019, 19:55

... we zijn intussen al enkele dagen verder en ja, ,mijn smartphone is enkele dagen terug vervangen geworden door de verkoper. Een aanhoudend slechte verbinding tussen de simkaart en het "moederbord" zorgde voor een zeer onregelmatig verloop van de werking van het toestel.

Of dat nu expliciet dè oorzaak was, weet ik niet, maar als ik het nieuwe toestel (identiek aan het voorgaande) nu aan de computer koppel, krijg ik volgend verloop :
- inpluggen kabeltje smartphone en computer
- smartphone meldt : "dit apparaat wordt opgeladen via usb, tik voor meer opties".
- na die "tik", zijn er drie opties zichtbaar waaronder "bestanden overzetten".

... en zo waren we vertrokken naar een feilloos bestanden overdracht.

Toch bedankt voor de hulp, anyway. :wink:
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

26 feb 2019, 10:14

Toby,

bedankt voor de update.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet