smartphone Nokia met windows

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

Jetteke
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:02
Locatie: Oost-Vlaanderen

13 feb 2019, 17:49

Ik heb me destijds een smartphone met Windows 8.1 aangeschaft, dat is er echter niet volledig doorgekomen en de apps zijn beperkt. Ik ben toch tevreden van mijn toestelletje, en kan er o.a. heel goede foto's kan mee maken, alleen kan ik facebook en messenger niet meer gebruiken.. Ik wil toch eens informeren of dit normaal is. Ik meen eens gelezen te hebben dat deze apps niet meer ondersteund worden.. Klopt dit ? :D Ik kan maar moeilijk afscheid nemen van mijn telefoon omdat die zo gebruiksvriendelijk is. :oops:

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

14 feb 2019, 11:37

der zullen wél andere apps zijn, die de andere kunnen vervangen volgens mij
is dan wél ander uiterlijk enz.

hjb
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:45
Locatie: o.vl.

24 feb 2019, 14:54

je moet minstens de updates installeren hoor. ik heb mijn ouder toestel nog eens opgezocht, een lumia 535. de laatste software is windows 10 mobile. ik ben zelf geen facebook-gebruiker, maar ik heb probleemloos facebook kunnen installeren, evenals de facebook-messenger.
dit gezegd zijnde: Microsoft stopt met zijn mobiele platform.
onderstaande mail kreeg ik van de winkel waar ik het toestel indertijd kocht:

Je hebt een Microsoft Lumia-smartphone bij ons gekocht. Misschien heb je intussen een andere smartphone gekocht, maar we willen je toch een woordje uitleg geven.
Microsoft heeft beslist om geen updates meer te doen van het Windows Mobile-besturingssysteem. Concreet betekent dit dat Windows Mobile niet meer beschikbaar zal zijn vanaf maart 2020.
Je hebt tot dan voldoende tijd om over te stappen naar een smartphone met Android of iOS. Je zal je smartphone na die datum wel nog altijd kunnen gebruiken, maar hij krijgt geen updates meer en zal niet meer beschermd zijn tegen mogelijke aanvallen.
Wat moet je doen? Je hebt tijd tot 10 maart 2020 om de gegevens van je Windows Mobile-smartphone op te slaan en ze veilig over te zetten naar je nieuwe smartphone met Android of iOS.
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender