"Oproep beëindigd" bij bellen op nieuwe Samsung-smartphone

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

guy
Lid geworden op: 07 aug 2002, 18:55
Locatie: Kempen

27 feb 2019, 16:04

Ik heb een paar dagen geleden een nieuwe smartphone Samsung Galaxy A7 gekocht. Mijn gegevens zijn via mijn Google-account overgezet van mijn oude naar mijn nieuwe smartphone.
Maar nu kan ik niet meer bellen: ik krijg bijna onmiddellijk de melding "Oproep beëindigd" als ik verbinding probeer te maken. Ook mijn SMS-en komen niet aan bij de bestemmeling.
Ik belde al enkele keren naar Telenet, maar daar is alles in orde. Wel adviseerden ze me om mijn SIM-kaart te laten vervangen in een Telenet-winkel, want de mijne was heel oud.
Dit heeft helaas ook geen oplossing gebracht.
Daarom wend ik me nu tot dit competent forum in de hoop dat hier iemand een oplossing voor mijn probleem kan voorstellen.
Vriendelijke groeten,
Guy
LAPTOP: Acer Aspire R7, 15,6 inch, Intel Core i7 4500U 1,8 GHz, RAM 8 GB, NVIDIA Geforce GT750M 2 GB, SSD 256 GB, Windows 10 Home, Google Chrome, MS Office 2003
SMARTPHONE: Samsung Galaxy A7

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

27 feb 2019, 17:15

Guy, i weet niet of dit je kan helpen, maar enkele dagen geleden had ik iets gelijkaardig met mijn iPhone, ik ben ook niet bij Telenet, maar bij Base, toen heb ik mij eerst met Apple in verbinding gesteld die mijn toestel "on line" nagekeken hebben en mij enkel maar konden bevestigen dat alles in orde was, en de raad gegeven mij in verbinding te stellen met mijn provider, dezen hebben mijn simkaart nagekeken (ook on line) en mij bevestigd dat alles OK was, toch kreeg ik de raad nog minstens 15 minuten te wachten, dan mijn toestel volledig uit te schakelen, en opnieuw in te schakelen.

Heb ik gedaan, en alles was hersteld.

Hebben ze in die 15 minuten nog iets gedaan, ik weet het niet.

Maar misschien eens proberen alles uit te schakelen, het kan geen kwaad.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

guy
Lid geworden op: 07 aug 2002, 18:55
Locatie: Kempen

27 feb 2019, 18:43

Danny, Ik heb mijn smartphone nog eens extra volledig in- en uitgeschakeld, maar zonder succes. Hartelijk dank voor de reactie.
Groetjes,
Guy
LAPTOP: Acer Aspire R7, 15,6 inch, Intel Core i7 4500U 1,8 GHz, RAM 8 GB, NVIDIA Geforce GT750M 2 GB, SSD 256 GB, Windows 10 Home, Google Chrome, MS Office 2003
SMARTPHONE: Samsung Galaxy A7

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

28 feb 2019, 09:21

guy,
een paar dagen geleden een nieuwe smartphone Samsung Galaxy A7 gekocht
In garantie, vraag een ander toestel.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

28 feb 2019, 09:25

dat ding terug in fabrieksversie herstellen
dus terug zetten naar toestand toen je hem kocht
dat is de beste remedie

guy
Lid geworden op: 07 aug 2002, 18:55
Locatie: Kempen

28 feb 2019, 22:46

Ik ben er mee terug naar de Telenet-winkel gegaan en die man zag nu dat ik mijn verbruikslimiet bereikt had. Dat bleek de oorzaak te zijn. Raar dat ik daar geen bericht van gekregen heb. Eind goed, al goed. Dank voor de reacties.
LAPTOP: Acer Aspire R7, 15,6 inch, Intel Core i7 4500U 1,8 GHz, RAM 8 GB, NVIDIA Geforce GT750M 2 GB, SSD 256 GB, Windows 10 Home, Google Chrome, MS Office 2003
SMARTPHONE: Samsung Galaxy A7

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

01 mar 2019, 13:04

Verbruikers limiet moet je instellen in Telenet
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17