Smartphone Medion E5001

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

23 mar 2019, 09:34

Zijn er forumleden die ervaring hebben (werkwijze ?) om een oudere smartphone Medion E5001 te resetten ? Dan bedoel ik terug zetten naar de fabrieksinstellingen, herstarten met een schone lei, zeg maar.

Op internet staan er wel enkele methodes, maar geen enkel daarvan lijkt efficiënt te zijn.
Alvast bedankt voor de informatie.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

23 mar 2019, 10:44

I Afbeelding SeniorenNet

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

25 mar 2019, 06:39

Bedankt Sony voor je alweer uitgebreide en verzorgde commentaar.
Maar het eerste principe, het indrukken van bepaalde toetsen, had ik reeds geprobeerd, zonder resultaat overigens. Misschien ben ik al te traag geworden om die toetsen op het juiste moment in te drukken.

Het tweede principe, via instellingen, leek mij het meest effectieve, maar als ik via "Instellinegen" ("Settings" op het toestel) verder ga, krijg ik verschillende opties zoals "Wifi" - "Bluetooth" - "Simkaarten" - "Datagebruik" - ... Meer".

Maar de optie "Backup", laat staan "Reset" zijn in geen mijlen in de buurt te bespeuren.

Ik herinner mij nog bij een Acer en een Wiko smartphone dat je inderdaad via "Settings" naar "Back Up" kon gaan en daar dan "Reset" aanklikken. Eigenaardig dat die Medion die optie niet blijkt te hebben. 8O
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

26 mar 2019, 06:46

..... :oops: :oops: :oops: beschaamd ben ik nu wel een beetje ....
had ik wat verder gezocht (éénmaal te weinig "gescrold") en ik had gezien dat de smartphone wel degelijk een optie back up en reset had ...

De reset verliep aldus probleemloos en daarmee is het zaakje opgelost.

Sorry voor de verspilde tijd , maar toch bedankt alweer. :wink: 8)
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

26 mar 2019, 12:21

Toby,

eind goed al goed he.
Bedankt voor het melden.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet