Pagina 1 van 1
Niet meer kunnen aanmelden op diensten overheid
Geplaatst: 06 dec 2025, 11:17
door ninekev
Ik wil via mijn gsm naar my pension inloggen via itsme en dat lukt niet meer. Het heeft te maken met mijn browser of zo.
Mijn gsm is 1 jaar oud.
Wat moet ik doen?
Re: Niet meer kunnen aanmelden op diensten overheid
Geplaatst: 06 dec 2025, 12:27
door audibac
Ik heb ook meermaals geprobeerd maar het lukt niet meer .
Re: Niet meer kunnen aanmelden op diensten overheid
Geplaatst: 07 dec 2025, 13:30
door ninekev
Heeft te maken met ons browser maar ik ben niet slim genoeg om dit op te lossen.
Hopelijk kan iemand ons helpen
Re: Niet meer kunnen aanmelden op diensten overheid
Geplaatst: 07 dec 2025, 14:32
door verhaegen
7 december van 6.30 uur tot 20.30 zijn ze der aan het werken
morgen zal het wél lukken
Re: Niet meer kunnen aanmelden op diensten overheid
Geplaatst: 08 dec 2025, 08:41
door benq
Ik denk maar mee,
Heb je soms in het kort een nieuw paspoort ontvangen?
Re: Niet meer kunnen aanmelden op diensten overheid
Geplaatst: 08 dec 2025, 09:01
door audibac
Dat is al enkele maanden bezig , maar het geraakt niet opgelost .
Re: Niet meer kunnen aanmelden op diensten overheid
Geplaatst: 08 dec 2025, 09:59
door verhaegen
instaleer dan eens die : MyGov.be
daar kan je u ook met aanmelden bij de overheid
https://www.vlaanderen.be/aanmelden-bij ... ia-mygovbe
Re: Niet meer kunnen aanmelden op diensten overheid
Geplaatst: 08 dec 2025, 13:00
door audibac
Heb ik verleden week gedaan , werkt prima
Re: Niet meer kunnen aanmelden op diensten overheid
Geplaatst: 08 dec 2025, 16:14
door ninekev
Ik zal dit eens installeren op mijn gsm en zien of het dan lukt.
Hou jullie op de hoogte.
Re: Niet meer kunnen aanmelden op diensten overheid
Geplaatst: 09 dec 2025, 10:07
door janneke dust2
Benq vroeg of je soms een nieuw Id kaart hebt ontvangen. In dat geval moet je aanpassingen doen.
Re: Niet meer kunnen aanmelden op diensten overheid
Geplaatst: 09 dec 2025, 10:48
door verhaegen
ikzelf en mijn echtgenote hebben onlangs een nieuw paspoort ontvangen , en geen probleem met itsme
ook niet moeten aanpassen of dergelijks
opgelet je moet uw paspoort wél omgedraait in de paspoortlezer steken als je een computer gebruikt
voor smartphones is der niets veranderd
maar je kunt wél een update doen bij itsme
https://my.itsme-id.com/account/update
maar ik denk dat het aan je smartphone of je browser ligt die je gebruikt
welke smartphone , en welke browser ?
Re: Niet meer kunnen aanmelden op diensten overheid
Geplaatst: 09 dec 2025, 17:01
door janneke dust2
Ben je 75-plus en gebruik je je identiteitskaart online?
Dan check je best de geldigheid van je identiteitskaart. De eID is voor 75-plussers in principe 30 jaar geldig. Maar de certificaten die erop staan om je online aan te melden bij de overheid, zijn maar 10 jaar geldig. Na 10 jaar kan je gratis een nieuwe eID aanvragen.
Certificaten
Je identiteitskaart bevat digitale certificaten die 10 jaar geldig zijn. Er staan allerlei certificaten op je eID, maar er zijn twee certificaten die je echt zult gebruiken:
Het Authentication certificaat om je aan te melden bij een online overheidsdienst
Het Signature certificaat om documenten digitaal te handtekenen.
Voor 75 jaar of ouder
Personen van 75 jaar of ouder krijgen een identiteitskaart die 30 jaar geldig is. Maar de digitale certificaten van deze identiteitskaarten moeten om de 10 jaar vernieuwd worden om veilig te blijven werken.
Je ontvangt geen oproepingsbrief voor de vernieuwing van deze certificaten. Controleer dus zelf de geldigheid van de certificaten.
Hoe vernieuw je de certificaten?
Check de 'geldig vanaf'-datum van je identiteitskaart.
Ten vroegste 3 maanden voor de kaart 10 jaar in gebruik is ('geldig-vanaf'-datum + 10 jaar), kan je je kaart en bijhorende certificaten laten vernieuwen.
Maak een afspraak bij onze dienst Burgerzaken.
Deze vernieuwing van de kaart is gratis.