Afwijkende naam repeater dlink-3985 - topic heropend

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

26 feb 2018, 05:11

Verplaatsen vraag van Internet naar Hardware :

Op advies van forumlid Sony, plaats ik nu mijn topic over configuratie van een repeater op het gedeelte "hardware" teneinde een plausibele uitleg te vinden over het ongewild aanpassen van bepaalde gegevens (benaming)?

Hierbij initiële starters topic :

Ik gebruik al een tijdje een repeater, teneinde een signaal te versterken op een plaats in mijn woning waar het heel erg moeilijk is draadloze verbinding te krijgen. 
Het betreft een apparaatje met merknaam Dlink-3985. Dit werkt nagenoeg al anderhalf jaar feilloos. 
  
Maar af en toe viel de laatste tijd het signaal weg en toen ik wou resetten (alleen die repeater, niet de modem) kreeg na afloop van deze handeling het toestelletje de naam van Dlink-3985 2. 

Vanwaar die 2 ? Wat betekent dat ? Is dat de oorzaak dat het nog steeds niet naar behoren werkt ? 
Ik ben nogal leek in die wifi verbindingen en heb geen overzicht wat er nu gebeurd is. Het angstzweet breekt me nu al uit als ik ondervind dat ik daarin moet gaan "corrigeren". 
Kan er iemand helpen aub ?
Laatst gewijzigd door Toby op 26 feb 2018, 05:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

26 feb 2018, 05:15

Reactie van Sony :
Sony schreef:Toby,

Ik weet niet hoe het in Linux kan maar in Windows moet je
gaan kijken: Netwerkcenter --> Adapter instellingen wijzigen
Vermoedelijk staat hier tweemaal Dlink-3985  eenmaal zonder 
en eenmaal met _2.
Als beiden aangeduid zijn als ingeschakeld op een van de twee 
klikken met de rechtermuisknop en uitschakelen.

Sony
Laatst gewijzigd door Toby op 26 feb 2018, 05:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

26 feb 2018, 05:20

Laatste antwoord van mezelf :

Sony, 

Ik heb in Windows 7 dit probleem. Niet in Linux (althans valt dat daar niet op). 

Picture #1 : 

Als ik nu bvb. rechts onderaan het scherm, het icoontje van netwerkverbinding aanklik, krijg ik onderstaande afbeelding #1 te zien. 

Het valt op dat er bovenaan onder "Momenteel verbonden met", er staat : dlink-3985 2 internettoegang. 

Als je dan even verder kijkt onder "Draadloze Netwerkverbinding", zie je staan dlink-3985 verbonden. 

Is dit normaal ? 

Picture #2 : 

Zo is er ook in de tweede afbeelding "Netwerkcentrum Openen", te zien dat er verbonden is met dlink-3985 en daarnaast (links) dlink-3985 2 Thuisnetwerk. 

Ik begrijp dat niet. 
 
Afbeelding 
  
 
Afbeelding 
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

26 feb 2018, 05:25

Laatste reactie van Sony :

Toby, 

ik moet jou het antwoord schuldig blijven, naar mijn gevoel 
is het niet logisch maar hoe je het moet oplossen ? 
Plaats je bericht eens bij hardware. 

Sony
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

26 feb 2018, 08:45

hetgeen je daar hebt is volkomen normaal hoor
je hebt een aantal malen een netwerk proberen in te stellen
en dat is daar het gevolg van
gewoon dat dat nr 2 is , komt voort van dat het de 2de of derde keer het netwerk tot stand gekomen is
of die andere van daarvoor mislukt zijn of verwijderd speelt geen rol
als je het nog eens zou doen krijg je der een 3 inplaats van een 2 (indien die 2 der nog staat bij een nieuwe poging )
hetgeen in uw een schermafbeeldingetje staat is de naam (die altijd veranderd kan worden) van het toestel

je hebt dus een normaal netwerk , der is niks abnormaals aan

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

26 feb 2018, 17:32

Ah bon, bedankt hoor Verhaegen. 

Ik ga dat nog eens goed bekijken en trachten uit te pluizen waar het misging en waar ik de fout beging.
Eigenlijk is dat een toestelleke dat ik graag zou resetten en opnieuw configureren, maar er zit geen reset knop aan.

Ik zoek al een tijdje naar eenn gepaste handleiding, maar vond die nog niet.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

27 feb 2018, 06:30

@Verhaegen: intussen heb ik de repeater kunnen resetten en opnieuw configureren.

Maar hoe die 2 als extensie aan de benaming v/h netwerk toegevoegd werd, is me nog niet duidelijk.
Mag ik dan stellen dat die benaming niet moet gewijzigd worden en er geen verwarring kan ontstaan door de bijgevoegde 2 ?

Sorry voor mijn hardnekkkige onwetendheid hoor, maar ik weet graag wat ik zoal verkeerd deed.  :oops:
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

27 feb 2018, 09:19

daar moet ge inderdaad niets aan doen
en ook niet wijzigen
verwarring kan daar niet door ontstaan

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

06 mar 2018, 02:11

verhaegen schreef:daar moet ge inderdaad niets aan doen
en ook niet wijzigen
verwarring kan daar niet door ontstaan
Aha, da's goe Verhaegen. Dan weet ik genoeg.
Bedankt hoor voor de info.  :)
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !