Nieuwe Windows 7 installatie maar PC blijft traag

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

V4-lover
Lid geworden op: 03 mar 2013, 12:19

14 dec 2018, 10:21

Zoals de titel reeds zegt heb ik mijn HD 1T die verdeeld is in 2 partities een nieuwe Win 7 installatie gegeven maar PC blijft zeer traag bij opstarten.
Zou dit kunnen dat dit aan de HD ligt? Slijtage ?
Denk dan die een jaar of 10 oud is.
Eenmaal na een kwartier werkt die vrij goed.

Heb de schijf getest met " crystal disc info" en alles is goed bevonden.
Snok en de keet af

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

14 dec 2018, 12:37

V4-lover,
blijft zeer traag bij opstarten.
wat staat er in de opstart ?
Is CCleaner geïnstalleerd en is de monitoring uitgeschakeld ?

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

V4-lover
Lid geworden op: 03 mar 2013, 12:19

14 dec 2018, 12:41

Sony schreef:V4-lover,
blijft zeer traag bij opstarten.
wat staat er in de opstart ?
Is CCleaner geïnstalleerd en is de monitoring uitgeschakeld ?

Sony
Nieuwe install v win7, geen cc-cleaner op deze pc momenteel.
Wat bedoel je met wat er in de opstart staat?
Snok en de keet af

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

14 dec 2018, 13:42

V4-lover,

Staan er nog geen programma's op ?

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

V4-lover
Lid geworden op: 03 mar 2013, 12:19

14 dec 2018, 14:53

Sony schreef:V4-lover,

Staan er nog geen programma's op ?

Sony
Office, anti virus en de standaard win progs
Snok en de keet af

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

15 dec 2018, 09:24

@V4-lover
je schrijft: "een nieuwe W7 installatie". Heb je de partitie waar je W7 op staat opnieuw geformatteerd of heb je geprobeerd een bestaande installatie te overschrijven??
Reden van mijn vraag: wat je beschrijft "traag opstarten en na een kwartier normaal werken" is typisch voor een "worm" op je PC: die gaat direkt na je opstart kontakt zoeken met een hacker server en een hoop spam mails sturen naar je hele adresboek ofte kontaktenlijst.

V4-lover
Lid geworden op: 03 mar 2013, 12:19

15 dec 2018, 09:52

hviaene schreef:@V4-lover
je schrijft: "een nieuwe W7 installatie". Heb je de partitie waar je W7 op staat opnieuw geformatteerd of heb je geprobeerd een bestaande installatie te overschrijven??
Reden van mijn vraag: wat je beschrijft "traag opstarten en na een kwartier normaal werken" is typisch voor een "worm" op je PC: die gaat direkt na je opstart kontakt zoeken met een hacker server en een hoop spam mails sturen naar je hele adresboek ofte kontaktenlijst.
Niet geformatteerd.
Met welk prog kan ik die " worm" checken of verwijderen aub?
Snok en de keet af

V4-lover
Lid geworden op: 03 mar 2013, 12:19

15 dec 2018, 10:04

hviaene schreef:@V4-lover
je schrijft: "een nieuwe W7 installatie". Heb je de partitie waar je W7 op staat opnieuw geformatteerd of heb je geprobeerd een bestaande installatie te overschrijven??
Reden van mijn vraag: wat je beschrijft "traag opstarten en na een kwartier normaal werken" is typisch voor een "worm" op je PC: die gaat direkt na je opstart kontakt zoeken met een hacker server en een hoop spam mails sturen naar je hele adresboek ofte kontaktenlijst.
Niet geformatteerd.
Met welk prog kan ik die " worm" checken of verwijderen aub?
Snok en de keet af

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

15 dec 2018, 10:08

Tja, als die worm al op je PC staat, dan zijn er van die dingen die ook de virusscanners besmetten. Die halen dus misschien niets meer uit.
Om zeker te zijn: met een of andere live DVD die partities herformatteren en W7 van nul af opnieuw installeren. En als dat gedaan is als eerste bewerking een virusscanner installeren.
En voor het geval dat je dat ooit zou gedaan hebben, blijf in godsnaam af van websites waar je honderdeneen programmas kunt downloaden. Als je iets wil installeren, doe het dan van de website van de makers van het programma dat je wil.

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

15 dec 2018, 15:51

Eens laten scannen met de Eset online scanner ?
https://www.eset.com/be-nl/particuliere ... e-scanner/
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

V4-lover
Lid geworden op: 03 mar 2013, 12:19

17 dec 2018, 12:35

hviaene schreef:Tja, als die worm al op je PC staat, dan zijn er van die dingen die ook de virusscanners besmetten. Die halen dus misschien niets meer uit.
Om zeker te zijn: met een of andere live DVD die partities herformatteren en W7 van nul af opnieuw installeren. En als dat gedaan is als eerste bewerking een virusscanner installeren.
En voor het geval dat je dat ooit zou gedaan hebben, blijf in godsnaam af van websites waar je honderdeneen programmas kunt downloaden. Als je iets wil installeren, doe het dan van de website van de makers van het programma dat je wil.
Bedankt, na formatteren werkt hij terug zoals het hoort.
:D :D :D :D :D :D :D :D :D
Snok en de keet af